Indie má superlevný počítač

Diskuze čtenářů k článku

Xpand  |  07. 08. 2005 18:37

Cela zostava je urcena fakt iba na vsetky bezne kancelarske aplikacie typu Office, Uctovnictvo, Internet, prehravanie DVD, DivX, Xvid, waw, mp3, je tam integrovana S3 UnChrome 8-64MB zdielana pamat. DDRAM 128MB je velmi mala, ked vezmeme, ze graficke jadro si z nej odreze minimalne 8MB RAM. Ale za tie $ aj s monitorom a SW je to zaujimava volba do kanclu, i kdyz ja by som urcite volil 256MB DDRAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobik  |  07. 08. 2005 16:25

Mrknete na http://aukro.cz Tam za takovy penize jiste poridite vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KO  |  08. 08. 2005 02:33

Tak jim to napis do Indie, trotle. Vsichni predhazujete ceny co jak a proc byste nekoupili ale zapominate na nekolik veci

1/Cena je finalni tj i s VAT (coz ty vase mnohdy nejsou)
2/Je tam monitor
3/Ma to zaruku
4/ Cena je pro Indii a ne pro CR


To jsou veci, ktere kdyz vezmeme v uvahu tak je po diskusi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gloern  |  06. 08. 2005 13:21

zadarmo drahy! za takovou hrobku bych nedal 225 dolaru. max 100

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
votrelec  |  06. 08. 2005 13:11

to ste vsetci impotenti ci co?
si ani neviete kliknut na ich web. ten komp ma linux! tak tu nefilozofujte s windozami!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ppp  |  05. 08. 2005 23:54

a z tech 225 dolaru je jiste polovina ceny za OS - windows 95/98, druha polovina pak za samotny hardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  05. 08. 2005 16:30

Autor článku Jan Šindelář, asi zaspal dobu.
Toto je PC která lze zakoupi v ČR nové s dvouletou zárukou.

CPU + chladič - P4 2,3+ (integrovaný)
Základní deska (Mainboard), Mercury/ ECS USB 4+2
HDD - 40 GB 7200 otáček
Grafická karta - 3D 8-64MB dle typu MB
Zvuková karta - 3D SOUND AC97/ SB komp.
Síťová karta - 10/100 Mbps
CD ROM - 56x
Skříň - case - Minitower ATX
Paměť MB - 128 SDR 256 SDR 512 SDR
Cena bez DPH 4100 4436 4899
Cena s DPH 4880 5280 5830
*************************************** **********

CPU - Sempron 2200+
Mainboard - EliteGroup (aj.) USB 4+2
HDD 40 GB 7200 otáček
Grafika 3D 8-64MB dle typu MB
Zvuk - 3D SOUND AC97/ SB komp.
LAN - 10/100 Mbps
CD-ROM - 56x
Minitower ATX
128 SDR 256 SDR 512 SDR
Bez DPH 4352 4689 5151
S DPH 5180 5580 6130

Zdroj: www.ruzovka.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maniak  |  05. 08. 2005 16:45

A monitor je k tomu zadarmo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  05. 08. 2005 18:08

když takovýchto PC objednáš deset tisíc a zaplatíš dopředu, tak jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  06. 08. 2005 20:24

Ne, to je cena za 1 ks.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  05. 08. 2005 21:38

No jako bacha, ale monitor 17 se dá už sehnat za 2500 s 2 zárukou...takže by ten počítač přišel v klidu i na 6500 bez dph.....

monitory čerpány www.alzasoft.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celkem nikdo  |  05. 08. 2005 11:47

Ja pouzivam jako primarni pocitac, srovnatelny ne-li horsi comp. To jestli je nekdo zacatecnik nebo ne, nema vliv na to, co potrebuje za vykon. Mno nevim proc by tam musel byt nainstalovany OS, v Indii urcite je moznost dostat se k OS i jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  05. 08. 2005 10:01

myslím že před pár měsíci byl někdo z MS v Indii a dohadovali se tam na nějakých extra cenách na jejich wokna a OS, takže jestli náhodou tam něco takového není. Spíš ale myslím, že tam bude OS načerno, respektive podobně jako u nás.
Ta cena je OK, pro zajímavost ve FICu na kladně dělají značkové počítače. Ten který se prodával vedle na Zličíně za 41500 Kč oni prodávali té značce za 10 tisíc + VAT. A za ty prachy je to samozřejmě hodně nabušený stroj. Když by nás tu bylo jako indů, tak bych se nebál si jich 10 tisíc objednat (pak bych měl tuhle cenu) a prodávat za tu cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  05. 08. 2005 09:27

Za 6000 se dá tahle sestava sehnat běžně i u nás. Tak nevím proč je to super levné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sfadf  |  05. 08. 2005 09:59

presne tak, mozno este aj lacnejsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav  |  05. 08. 2005 11:17

S monitorem (, grafikou, klávesnicí, myší, pixlou, zdrojem, mechanikama, ...), a to nový, a to vč. DPH (samo, že nevím, jaký jsou daně v Indii, tak ovšem zkuste pls. českych 19)? Vypište to, prosím, nedávno jsem něco takového sháněl a vzal jsem nakonec radši ojetinu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janek  |  05. 08. 2005 12:38

Kouknu do ceniku na netu a vidim:
MB MICROSTAR KM4M-V (MS-7061) ViaKM400 - 1179
CPU AMD K7 Sempron 2200+ - 1449
HDD MAXTOR 40GB 7200rpm 2MB 6E040L0 - 1289
RAM 128MB DDR 266MHz PC2100 - 359
Eurocase MiddleTower 5470-P4 WhiteSilver, ATX 300W - 749
CD-ROM ASUS CD-S520 52x speed - 399
suma sumarum 5424 bez DPH

MB se da koupit vyprodejovy i za 500-600, nekde maji jeste levnejsi Durony 1400/1600, daji se sehnat i case jen s 200-250W za cca 500 - da se tedy cena dostat i na cca 4500 bez DPH, k tomu klavesnice a mys 150, repasovany monitor 15" za 500... celkem 6000 Kč s DPH, nove 15" CRT monitory snad uz nikde nejsou...

Slusna repase COMPAQ DeskPro ENS PIII 1GHz, 256MB SDRAM PC133, FDD, HDD 20GB 7200rpm 2MB, DVD-ROM je za 4300 s DPH a rocni zarukou a licenci OEM W2K Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K, Rada.K  |  05. 08. 2005 13:17

Mno jo, jenže ten, kdo si kupuje první počítač (a na ty je tato akce zřejmě zaměřena) si těžko bude něco poskládávat a shánět něco po bazarech. Asi ten počin není špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  05. 08. 2005 09:22

ak je mys opticka, pridat este 64mb ramky a je to pohoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  05. 08. 2005 09:55

64 MB ramky jeste koupite? A jestli ano, tak myslite, ze 128+64 bude levnejsi, nez 1x256?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  05. 08. 2005 12:53

64mb? mb = milibit. Pokud jste myslel megabyte, pak to se zapisuje MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mB vs.MB  |  07. 08. 2005 20:11

Vy se smejete, ale drive se to opravdu rozlisovalo.. MB - 1024KB - 1048576B, mB - 1000kB -1000000B tzn. 64mb by bylo presne 8mB cili 8000000 bytů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miklik, miklik  |  05. 08. 2005 08:50

Za necelych 6000Kc je to super. Na komunikaci se svetem a kancelarskou praci postacujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krystof, Krystof  |  05. 08. 2005 08:54

taky si to myslím - dostačující. Není to tak dávno, co jsem dělal pozvánky, tabulky, atd. na P166, 32MB RAM, 1GB HDD, win98 - sice omezeně, ale šlo to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panet, panet  |  05. 08. 2005 09:14

Cena je dobra, ale ten monitor je maly. Internet je jenom jeden a stranky jsou delane na cim dal vetsi rozliseni a tomu neutecou ani v Indii. Co se tyka vypocetniho vykonu, urcite to staci, disk taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ef_, _ef_  |  05. 08. 2005 11:29

Jestli se pocita s XP starter ed. tak je 15" imho postacujicich...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panet, panet  |  05. 08. 2005 20:20

To jako ze tam neni IE a nejde s tim dostat se na web?
Dnes je PC bez internetu jako by nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  05. 08. 2005 10:21

Já bych nad tou cenou tak nejásal, sám jsem schopný postatit totéž levněji. Ovšem samozřejmě ze starších komponent a bez záruky. Zrovna teď se hrabu v jednom počítači a myslím že celé PC postavené na P3+256MB RAM, včetně optické mechaniky, kl.+myši a 17" monitoru by se vlezlo pod 5000.

Mimochodem, to je taky moje odpověď na řeči že malé rozšíření Internetu u nás je způsobené tím že počítače jsou drahé. Počítač bez problému schopný připojení k Internetu se dá sehnat za 5000, a když někdo opravdu nemá peníze tak se to dá očesat na nějaké 3000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K, Rada.K  |  05. 08. 2005 13:07

Kdyby ve velkém dováželi kompy z Evropy nebo U. S. A., nejspíš by jim to vyšlo levněji. Osobě bych se rád zbavil jednoho staršího kompu na kterém bez problémů běží WinXP, filmy, internet za 4 tis. Monitor je 17". Mohli by tím vytěžovat přepravce, kteří dováží z Číny nebo Indie do Evropy
Zajímalo by mě na kolik by daný komp vyšel u nás, pokud by se ho někdo rozhodl dovážet. Myslím, že do 10 tis. stěží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klm  |  05. 08. 2005 08:30

jen ten monitor je luxusní 17" CRT (5 let starý).ZN.: Nepracuji v Indii..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  05. 08. 2005 09:51

A já mám v práci Celeron 400 MHz, heč (a taky nějakou slušnou 17"), ještě, že se z toho jen připojuju na terminál server

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asistent na VŠ  |  05. 08. 2005 11:28

Tak to já mám na univerzitě dělo: Intel 600 MHz 128 kB RAM,  10 GB Hard disk, CD mechaniku pro čtení a 15" CRT monitor. OS je Win 98.  Internet se připojuje rychlostí přes 1 M. Hry nehraju, na filmy se nedívám,  takže je to  v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dr_x  |  05. 08. 2005 11:53

To jste na té univerzitě objevili nějakou novou superkompresní technologii, že ti na Win98 stačí 128 kB RAM? To bych bral taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  05. 08. 2005 12:26

Ale no tak, WIN98 se 128MB jede celkem OK. Puštěný Internetový prohlížeč, mail a řekněme texťák a pořád to neswapuje. Je jasný že Photoshop k tomu a pořádný (třeba 50MB) obrázek to pošle do kytek.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.  |  05. 08. 2005 12:49

128MB je v mozna v pohode, ale troufam si tvrdit, ze 128 kB RAM (jak se pise v prispevku vyse) je na widle docela malo )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B.G.  |  05. 08. 2005 17:09

Ja som vam to hovoril...640kB bude stacit kazdemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n00b  |  07. 08. 2005 17:08

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  05. 08. 2005 21:58

128 stačí v pohodě, ve firmě na tom musím makat a to těch 128 MB mám z  protekce. Jinak 85% lidí ve firmě jede na něčem jako P133Mhz se 64MB paměti a taky musí pracovat, Já mám procesor opět protekční tuším že 333MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  06. 08. 2005 15:06

Na W98 + MS Office + atd. stačí 486ka se 64 MB RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buldock  |  07. 08. 2005 14:05

No tak to ja mam vcelku dobry kompik v praci, mam tam IP 4 1,5Ghz , 256 MB Ram , HDD 10Gb a druhy 5Gb!!! CD-RW 52x!!! OS Windows XP Professional!!! A tisknu na nem z lotusu a excelu a sefuju na netu!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  05. 08. 2005 08:10

... a os windows 95

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jemny  |  05. 08. 2005 08:15

Vzdyt tam je jedno co tam bude za OS... ale 95ky to asi nebudou :) Kdyby tam meli natahly Linux, tak jsou uplne v poho... proste na to jdou chytre...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob.bob  |  05. 08. 2005 09:58

Pokud tam bude SW výbava na úrovni Damn Small Linuxu, pak bych si to dovedl představit. Ale těžko si na tom spusí OpenOffice.org a Firefox. Teda spustí, ale tobude asi tak všechno. Pak budou jen čekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  05. 08. 2005 13:35

no neviem ja mam doma C3-800Mhz 256M ram a openoffice+firefox+thunderbird mi ide naraz a vcelku svizne. problem zacina byt ked mam naraz otvorenych viac ako 5 tabou na trosku zlozitejsie stranky ale to vyriesi viac pamete alebo zavretie openoffice alebo thunderbirdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  05. 08. 2005 16:51

IMHO ma vetsi vahu tech +128MB pameti nez -200MHz kmitoctu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michael  |  05. 08. 2005 17:31

Mam doma PII 400/256MB/160GB, neslysitelne, s pasivnim chladicem na procaku, jdou na tom v pohode mp3, divx, gaim jabber, firefox, oppenoffice, gimp, rdesktop :). A jsem spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zoro  |  05. 08. 2005 18:40

Na PII400 funguji divx? Zkousel jsme to na C366 a ani nahodou (32MB ATI Rage 128). Z

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hijk  |  05. 08. 2005 18:45

V Linuxu jo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  05. 08. 2005 19:36

Presne, na linuxu jedou filmy i na C366 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sorensen  |  06. 08. 2005 09:06

Jasně, že jedou! Ale jen filmy pro pamětníky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marsak_petr, marsak_petr  |  07. 08. 2005 20:08

Sveho casu jsem na Celeronu 300A s Voodoo Banshee a 64MB pameti poustel (a supr to behalo) v pohode DivX filmy s W98.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  07. 08. 2005 22:54

No ja jsem si na podobne sestave (s ubohou S3 Virge) poustel pod Linuxem filmy, ktere pod W98 nebezely ani omylem. A to jeste tehdejsi wokenni kodeky zobrazovaly obcas filmy vzhuru nohama apod. Ale to nemusela byt zasluha Linuxu, ale spis skveleho madarskeho prehravace, na ktery se ty wokenni nechytaly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unknown  |  05. 08. 2005 22:16

Svojho casu C333, 8MB Intel 740, Win98 a DivX vcelku v pohode...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Calhoun  |  06. 08. 2005 11:24

P2 450MHz, 256MB RAM, 120GB disk, Matrox G550 (pred tim 32MB ATI Rage 128, vyslo to na stejno, Matroxka je tam kvuli superkvalitnimu TV vystupu), Win XP SP2 a divx/Xvid filmy funguji naprosto bez problemu, presneji, pod WMP silene trhaji, s Power DVD 4 chodi v pohode. Pocitac jede na pasivnim chlazeni, je v podstate bezhlucny, mam ho misto audio/video/DVD prehravace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H0nza, H0nza  |  07. 08. 2005 19:07

Notebook Toshiba Pentium 233MMX 96MB RAM VGA 2MB Chips&Technologies (humus :)) 4GB HDD a na Win95 pri vypnuti procesu explorer.exe a disablnutim zvukovky se na tom da pustit plynule film v DivXu je to masochismus ale zrejme to je uplny minimumna cem se to da plynule pustit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  05. 08. 2005 09:22

v článku sa o OS nepíše, teda sa to bude asi predávať bez OS. mimochodom koľko by asi stál windows + office (OEM verzie)? - ide mi o pomer cien HW a SW v takomto prípade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Map  |  05. 08. 2005 09:22

já bych řek že OEM XP starter edition

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor