Snímání celého těla do virtuální reality, které by posunulo celý zážitek na zcela novou úroveň především ve spojení s multiplayerem, je stále poměrně komplikované a drahé. Společnost IKinema vyvíjí ale řešení, které je jednoduché a levné.
Vše je postaveno na skvělém laserovém systému snímání objektů, který je v rámci dvou modulů součástí systému pro virtuální realitu HTC Vive. HTC na začátku roku představilo nový jednoduchý senzor Vive Tracker, který lze umístit kamkoli a na cokoli, co je potřeba dodatečně snímat v prostoru. A toho právě využili vývojáři z IKinema u projektu Orion.
Šest senzorů - vše co je potřeba ke kompletnímu snímání celého těla do virtuální reality
Ke kompletnímu snímání celého těla tak, aby ve virtuální realitě vše vypadalo relativně přesně, stačí nakonec jen šest senzorů, které jsou umístěné po celém těle. Tři jsou standardně součástí systému HTC Vive – jeden je v brýlích a dva v levém a pravém ovladači. Další tři Vive senzory (Trackery) je nutné umístit na spodní část zad a levou a pravou nohu.
Jak můžete vidět na videu, snímání v reálném čase vypadá parádně, přičemž je nutné podotknout, že není nutná žádná složitá kalibrace, nastavení či speciální těžký oblek.
Jedná se tak jen o další ukázku toho, jak rychle se systémy virtuální reality rozvíjí a s novými generacemi tak už rozhodně nepůjde jen o brýle a ovladače do ruky.
Nedávná novinka, univerzální HTC Vive tracker, přidá do virtuálního prostoru zbraně či jiné reálné předměty:
HTC Vive Tracker umožní do hry dostat například zbraně nebo ruce
V plné polní... A ukázka možnosti prezentace publiku. Ze hry se zvlášť streamuje scéna, do které je vsazena reálná postava hráče snímaná kamerami.
Dalším vylepšením pro HTC Vive je bezdrátové řešení:
Bezdrátové řešení pro HTC Vive. To nahoře na hlavě je komunikační modul, ale ještě je k tomu potřeba baterie a druhá část komunikačního mostu