IDF: zveřejněna obecná specifikace USB Video Device Class

Diskuze čtenářů k článku

Radek  |  16. 09. 2003 19:07

Budete se divit pane Holčíku, ale my co máme na DV kameře (a že DV kamery zaznamenávají na kazetu obraz jako MJPEG stream byste snad už mohl vědět) FireWire vlastně žádný podobný problém nemáme ... už od dob kdy Billovi zamrzly jeho Windows 98 na prezentaci a jeho programátoři pak museli ty obecné drivery v 98' přepsat pořádně .

A doteď jsem neviděl jedinou slušnou kameru která by neměla FireWire ale jenom USB(2)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  16. 09. 2003 21:18

vtip je v tom, že USB je několikrát levnější než ohnivý drát (čip), takže proto jsou třeba v digitálních foťácích nižší až vyšší střední třídy pouze USB a nikoliv FW. USB je samozřejmě horší standard, neboť využívá procesor počítače atd. ovšem je to jako scsi a ide - prostě na profi tu je a dlouho bude scsi, na lowend tu je ide. univerzální standard je dobrá věc a de-facto bezovladačová podpora je dobrá věc, mělo by to pak fachat ve všech systémech a jistě to bude brzo v každé kamerce (usb2 zaručuje 40 násobné propustnosti získají umožní podstatně větší rozlišení s minimálními náklady, neboť o vše se stará jen čip a optika, zbytek udělá počítač, u FW bych musel mít podstatně složitější elektorniku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 09. 2003 21:29

Když něčemu nerozumíš, tak do toho nekafrej. Nový class device se netýká jen té tovojí kamery, ale i spousty dlaších zařízení (například v oblasti zabezpečovací techniky, průmyslových PC, kde už se nebudeš muset vždycky spoléhat pouze na často drahé a nekompatibilní řešení jednotlivých výrobců...) Mimochodem firewire kameru mám taky a klidně bych jí vyměnil za kam. s USB2.0. Protože všchno co je od applu je sice super, ale vzhledem k jejich naprosto stupidní politice odsouzené k zániku (kabel na USB stojí 40,- kabel na firewire 600,-.....za každe zařízení s firewire platí výrobce 40centů applu + 20centů za logo -v sony to vykoumali dobře -vyhodili napájecí vodiče, dali tomu jiný název a už neplatí za alespoň logo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 09. 2003 21:31

PS: reagoval jsem na toho prvního

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jp  |  17. 09. 2003 09:09

No nevim clovece, Apple sice FW vyvinul, ale je to mozna uz 2 roky co ho prodal nezavisly firme se vsim vsudy, takze zrovinka Apple z FW nedostava ani cent. Nedavno delal PC Magazine velky test USB 2.0 vs FW400 (ona totiz existuje i verze FW800, prekvapuje mne jak malo se o tom vi, asi to bude tim ze tim byvaji vybaveny pouze vyssi modely Macintoshu?) kde se ukazalo, ze proklamovana rychlost USB 2.0 je v realu pouze teorii a temer nikdy nedosahne strem dat rychlosti FW400, navic tato behem prenosu silne kolisa, coz je pro video v realnem case velmi nevhodna vlastnost. Taky verim ze jednou vyhraje USB, ale zatim je to technologie v plenkach a FW je nekde uplne jinde, navic pripravena je specifikace FW1600. Zatim stale USB pro levna pomala zarizeni, FW pro narocne pouziti s potrebou konstantniho datoveho toku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 09. 2003 09:22

Proc chcete, aby vyhralo USB? Po vsech strankach je to horsi technologie... Pro nej hovori hlavne cena, ale po pravde receno, ta se na konecnem zakaznikovi az tolik neprojevi (za predpokladu, ze by byly podobne objemy vyroby).

Vzdyt USB neumi ani zabezpecit nepreruseny tok dat!!! O velmi slabem napajeni ani nemluvim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jp  |  17. 09. 2003 14:21

Ooops, slovo verim jsem nechtel pouzit ve smyslu doufam ale ve smyslu obavam se..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 09. 2003 15:00

Hm, take se obavam Nechapu, proc vzdy musi zvitezit horsi varianty... Kde uz ta technika mohla byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shocquer  |  17. 09. 2003 09:34

FW bude vzdy vo vyssej triede videokamier. jednoducho preto, ze ma lepsie vlastnosti a evidentne aj naskok v rychlosti. otazne je len kedy nastupi rychlejsia verzia FW a ktora bude masovo rozsirena a takisto do akej inej triedy ako najnizsej sa USB2.0 uchyti? v strednej to bude zrejme nerozhodne, pripadne bude USB2.0 sice castejsie zastupena, ale prenos tym bude trpiet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  19. 09. 2003 16:02

Nemate pocit, ze se sice porad mluvi o tom, jak digitalni technika prinasi vyssi kvalitu a pak prave kvuli takovym paskvilum je zakaznik vicemene donucen pouzivat horsi veci. Prijde mi, ze vse vsechny kecy o kvalite se pak smrskne na neco, co preci jen alespon trochu ujde... ((

To je ale porad - CD vs vinil (a ted jde zas kvalita dolu diky pouzivani souborum MP3, WMA, AAC...), VHS vs Beta, IDE vs SCSI, USB vs FW... Je to porad dokola

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor