Vedení společnosti Atlas včera prostřednictvím ČTK rezolutně odmítla, že by uvažovala o zpoplatnění využívání služeb instant-messaging klienta ICQ 6, kterého nabízí v české verzi.
Vedení společnosti Atlas včera prostřednictvím ČTK rezolutně odmítla, že by uvažovala o zpoplatnění využívání služeb instant-messaging klienta ICQ 6, kterého nabízí v české verzi. Tato reakce vyplynula z informací, které v týdnu zveřejnilo několik domácích serverů.
Marketingový manažer Atlasu, Martina Březina, uvedl, že se Atlas snaží co nejvíce minimalizovat šíření nesmyslných a poplašných zpráv. Podle všeho se tak jedná o další rozšířenou kachnu.
Společnost AOL, která ICQ primárně provozuje, rovněž o zpoplatnění své služby nikdy neuvažovala. Příjmy z reklamy dostatečně kryjí náklady a čísla dosahují zisku. I tak americká společnost vymýšlí, jak se zbavit alternativních klientů, které je o zisky z reklam okrádají.
Protokol ICQ je ve větší míře rozšířen pouze v České republice, na Slovensku a v Rusku. V celosvětovém měřítku je nejvíce rozšířen kvalitnější Windows Live Messenger, popř. se začíná usazovat Skype jako primární klient.
Zdroj: ČTK