IBM vytvořilo superpočítač z čipů pro herní konzoly

Diskuze čtenářů k článku

Vojtech  |  16. 11. 2003 22:26

Pane Otakare to je na vas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  16. 11. 2003 00:02

Nechtel bych to na ucto ani omylem, nemel bych klidne spani - co kdyby to spocetlo faktury stejne presne jako predpoved pocasi? Asi by to bylo dobre na hry - 1000000 frps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  15. 11. 2003 21:27

"Myslym" ze toto neni o Intelu nebo AMD a jejicj fanouscich. Na tomhle stroji nikdo spoustet Word nebude. Typickou ulohou pro takoveto stroje je meteorologie, aerodynamika - analyza "doopravdy" velkych matic. Vsechny procesory dostanou stejny program ktery pobezi v cache a jeden prvek matice. O procesoru se da odhadovat asi toto:
Komunikace mezi procesory - rychlost sbernice cca200MHz - procesory nemohou byt daleko od sebe - jeden procesor dejme tomu dostane plochu 8x8cm. 64procesoru cca na desku 80x80cm. 1024 procesorú= 16desek(pater) nad sebou. Aby jste to uchladili (zapomente na tekuty dusik) muze jeden procesor topit odhaduji max 5W tj jedna skrin 5kW
Tisic pentii nebo athlonu bych v nejakem malem prostoru chladit nechtel a padesat tisic uz vubec ne. Navic je to o penezich a o tom jestli Vam Intel nebo AMD udela(vyvine) par tisic kusu procesoru. Ad Linux... je otevreny system ve kterem je jaksi snazsi vytvorit frontend pro tu obludu. Windows jsou uzavrene, maximalne muzete napsat aplikaci ktera by to krmila pres USB  a uz ten napad je k smichu.
My, normalni smrtelnici nastesti malokdy resime ulohy ktere by vyuzily paralelni zpracovani dat v siri desetisicu bitu - i kdyz kdovi jak bude vypadat ucetnictvi za pet let....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  15. 11. 2003 21:49

rad bych vlastnil firmu, ktera by musela na ucetnictvi pouzivat takovejhle superpoc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  16. 11. 2003 00:33

no to uz aby si zacal shanet papiry pro zivnostnak, protoze nez to das vsechno dohoromady, budou podobne vykonostni pc stat na stole kazdy sekretarky a word na tom pobezi porad stejne pomalu jako dneska :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hhhhhhh  |  14. 11. 2003 21:16

tak kdyz si nevybrali to levny smecko od AMD, tak to bude solidni krach na burze az se zjisti ze si amd vsechny ty statisice predobjednavek vymyslelo. druhy enron na sebe nenecha dlouho cekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lunker  |  15. 11. 2003 11:59

Jasne, a vsetci vyhodia aplikacie pre platformu x86 a nakupia nove pre PowerPC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  15. 11. 2003 15:16

Jeste zes psal anonymne, To by byl trapas, co? ;o)
(Hadam, ze asi ne prvni, vid? ;o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  14. 11. 2003 20:58

Čím to je, že nepoužili jako operační systém pro super počítač Windows .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mimo  |  14. 11. 2003 21:10

Zeby to bolo tym, ze windows nebezi na PowerPC???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blackbird  |  14. 11. 2003 21:40

eh, nebyla nekdy edice WinNT pro PowerPC??? nevim, se ptam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  15. 11. 2003 10:43

Mluvilo se o tom dost v letech 96-97. Existovalo jakési konsorcium (IBM, Apple, Motorola a možná i někdo další), které chtělo prosadit věc zvanou CHRP (Common Hardware Reference Platform) nebo PowerPC platform - jakýsi standardní hardware s PowerPC, na kterém by běžely jak Mac OS, tak Windows NT nebo AIX. Každý ze členů konsorcia si od toho sliboval vyřešení nějakých problémů, ale v praxi to moc nefungovalo a tak to brzy vyšumělo. Jakž takž funkční build NTček pro PowerPC existoval, ale pokud je mi známo, nebyl nikdy komerčně nabízen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MS  |  15. 11. 2003 11:31

Protoze nemaji vizi a nevi, jak funguje neviditelna ruka trhu. Kdyby to udelali tak, ze by na kazdem procesoru bezela jedna kopie MS-Windows, ktera by pri akci uzivatele vyzadovala potvrzeni tlacitkem OK, pak by to mohli prodavat i v obchodech pro masochisty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  14. 11. 2003 16:39

a to jaky procesor ma nejvetsi vykon pri nejmensi potrebe pri srovnani vsech dostupnych typu od vsech civilnich vyrobcu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  14. 11. 2003 18:06

A nekde blizko je VIA C3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  14. 11. 2003 18:44

ja bych vsadil asi na procaky od transmety - v banchmarkoch, sice normalne ztraci na vykonu, ale to je vetsinou chyba banchmarkoch, protoze nedaji transmete prilezitost pouzivat vsechny optimalizace, ktere se v normalnim pouziti projevi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  15. 11. 2003 19:55

G3?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiriX  |  14. 11. 2003 16:28

no jestli bude skutecne 1024 prociku v 1 uzlu, kterej bude velikosti TV (dejme tomu nejke vestsi CRT projekcni) tak to klobouk dolu!
pokud nebude problem s chlazenim (jako ze asi ne, kdyz to ma byt malo zrave) tak bych chtel videt ty propojovaci desky... procesor na procesoru.... jako hlava na hlave
No kazdopadne by takovejhle strojek mohli hodne dobre ve velkejch seriich prodavat, kdyby stal do 50 000 dolacu. Predstave si krabici s 50*nasobnym vykonem dnesnich pentii a jen 3 nasobnou spotrebou....
to je teda brutal!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoHnY  |  14. 11. 2003 19:11

spis pocitej 25-100x vykonejsi

1CPU ma vykon asi tak 0.25 3G P4ky a efektivita bude mezi 25 a 100 nabobkem vykonu
asi bude docela tezky udelat vhodnou aplikaci

PS:tam budou tak 20vrstvy tistaky co. a docela zajimavy budou zbernice - typnul bych si ze uzly nebudou spojeny obyc dratama, ale tlustejma svazkama optiky. Ten linux asi nebude zrovna moc podobnej klasickymu jadru 2.4 - rek bych ze soucasti pro spravu pameti, CPU, MultyProcesoringu a ... tam budou skoro uplne jine nez v normalnim jadre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
httpd  |  17. 11. 2003 15:32

zeby patchovany kernel rady 2.6?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Delirium Tremens  |  14. 11. 2003 14:34

Procesory Power PC se už roky používají například v počítačích IBM řady AS/400. To, že se nějaká upravená verze použije například do mlýnku na maso, ještě neznamená, že je to jeho primární použití jak z titulku vyplývá. Inu zpráva jako HROM (blahé paměti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  14. 11. 2003 15:39

Procesory Power PC se pouzivaji take v pocitacich Apple (starsi modely) a take se pouzivaji na rizeni napriklad barevnych laserovek. Neni to sice uz moc vykonne samo o sobe, ale kdyz se paralelizuji, tak to bude velmi zajimave. A ten knitocet je take zajimavy. V laserovce mam pouze 300 MHz. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blackbird  |  14. 11. 2003 21:36

Panove, myslim ze si oba pletete procesory PowerPC a Power4. Oboji sice vyrabi IBM, ale Power4 je krapet jina kategorie (viz AS/400 a spol.) a videt to v jabku nebo nedej boze tiskarne ...

pozn.: onehdy si jablecnaci Power4 desne prali - potom by ale platilo ze jablecnak = vaazne hooodne zazobanej jablecnak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  15. 11. 2003 14:42

Moment, procesor PowerPC je pouze jeden. To je bez pochyby. A ty PowerPC jsou jak v Applech, tak i v tiskarnach. To je opet bezpochyby. Pocitac vybaveny procesorem PowerPC o kmitostu 700 MHz je sice super stroj, ale vykonove skutecne tak poplatny nejaky slabsi herni konzoli. To je opet bez pochyby. Tak proc sem cpes nejakej stroj AS/400?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  15. 11. 2003 22:05

Moment, procesor PowerPC je pouze jeden. To je bez pochyby.

Hm, PowerPC a pouze jeden..., to je jako tvrdit, ze procesor Pentium je pouze jeden.

Uz kdyz byla architektura PowerPC predstavena, tak byla ukazovana mapa verzi, ktera obsahovala nekolik variant, ktere se lisily vykonem diky HW odlisnostem (ne diky vyssimu kmitoctu). Podobne jako Pentium ma dalsi privlastky, tak je maji i procesory PowerPC. Viz. link zde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  16. 11. 2003 00:04

No a ono je Pentii snad vice? kdyz uz se koukas na procesory, koukej se poradne. Napriklad to Pentium je skutecne jenom jedno. Jedna linie, odlisnosti jsou sice v prubehu let dane vyvojem, ale principialne je to porad to same. Takze procesor PowerPC je principialne stejny. Zde se jedna o naprosto jinou architekturu, nez je linie toho PowerPC, ktere je treba v tiskarnach. Takze to neni uz linie toho sameho cipu. Ale vzdyt je to celkem jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  17. 11. 2003 20:05

Ehm, Staricke Pentium je mozna to same jako Pentium MMX, az na dalsi instrukce, ale Pentium II uz je uplne jiny procesor zalozeny na Pentiu Pro, ktere se kvuli nizkemu vykonu v 16-bitovych instrukcich skoro nerozsirilo. Pentium III se od Pentia II lisi minimalne, ale Pentium 4 uz je zas uplne jinej procesor navrzeny tak, aby sla jednodusse zvysovat frekvence. Jediny co ma Pentium 4 spolecnyho se starym Pentiem je instrukni sada x86, ale tu ma i procesory AMD nebo VIA... Takze rict, ze Pentium je uplne stejny procesor jako Pentium 4 je stejne blbost jako rict ze Athlon je Pentium...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  15. 11. 2003 22:20

A jeste jeden link, napriklad zde na strance IBM lze napocitat modelu PowerPC hned nekolik (a to tam samozrejme uz davno nejsou starsi verze), a pro pripad ze by se nekdo chtel hadat, ze stejne je PowePC jen jeden, tak to at jde vysvetlovat firme IBM, ktera procesory architektury PowerPC souhrnne nazyva PowerPC family. Ze by rodina jen s jednim clenem? ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  15. 11. 2003 22:11

No jo, PowerPC v prvni verzi skutecne uz dnes neni hit, ale ono prvni Pentium taky ne. Naproti tomu takove Pentium 4 nebo PowerPC G5 (oba na radove gigahertzovych kmitoctech) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  14. 11. 2003 16:06

Řekl bych, že nemáš pravdu.Tohle je upravená verze pro herní konzoly a je to rozhodně podstatná část informace. Z normlních Power PC už se výkoné (a žravé) supermašinky stavěly. To je, jako by v titulku bylo třeba IBM staví superpočítač s procesorů pro notebooky a šlo by o Mobile Pentium 4 - jasně, je to Pentium4, ze kterýho už je počítačů jako máku, ale ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  18. 11. 2003 07:16

Pravda, uz zacinaji byt jako iDnes nebo Blesk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor