IBM se přidává k vývoji OpenOffice.org

Diskuze čtenářů k článku

Vrápa  |  12. 09. 2007 09:05

Zajímavé, až skoro neuvěřitelné. Skoro bych v tom viděl nějakou levárnu. Ješttě by se mohl připojit microsoft. Co vy na to ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javan  |  12. 09. 2007 10:18

levarna to trosicku bude, proc by asi davalo IBM k dispozici casti kodu domino serveru? aby OO lepe spolupracoval prave s dominem, ze.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Co vas vede k WYSIWYG?  |  13. 09. 2007 17:45

Smim se zeptat kde se tak nahle vzalo tolik sekretaru (ne sekretarek) zavislych na Office wysiwyg ? Napriklad ja jsem office nikdy v zivote k nicemu nepotreboval, pracoval jsem v nem pouze kdyz jsem musel a vzdy jsem to povazoval za zcela fatalni plytvani mym casem.

Nadruhou stranu neznalci na SS tezko budou vedet co je to (x)vi(m) a (e)ma(r){cs / x}

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klaki  |  11. 09. 2007 21:07

MS Office, je jediný balík, za který bych byl ochoten Microsoftu zaplatit. Mám v práci v kompu oba. Ale mám-li udělat nějakou profesionální prezntaci, dokument nebo výpočet v excelu tak OO mu nešahá ani po kotníky. Ovšem doufám že časem se to změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 09. 2007 18:57

OO je chvályhodný počin, ale souhlas. Je to pouze pro nenáročné uživatele a řekl bych na prohlížení - hlavně calc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 18:46

No doufam ze to MS prinuti snizit ceny svych office a taky doufam ze se OO konecne zacnou chovat trosku smysluplne a Writer snad konecne prestane saskovat kurzorem . Cili v tomto smyslu opravdu pozitivni zprava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 20:55

Ale ten kurzor v Openoffice.org saskuje jen saskum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paudio Bernnardi  |  11. 09. 2007 15:49

Neni co dodat snad jen, ze jde o dobrou zpravu. Microsoft mi trosku pripomina vyznam Cinske zdi. Vsechno si udrzet jen pro sebe a co se deje jinde nas ani tak moc nezajima. Nejak jim nedochazi, ze historie ukazala ze tento postoj neni spravny a za nasi zdi muzou byt s vyvojem napred. Dopadnou jak telekom s jejich slavnym internetem a pevnou linkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wenca  |  11. 09. 2007 17:44

Kaz bys mel s tim telecomem pravdu ...

Jo a k MS oni neposlouchaji lidi jako si Ty nebo ja oni poslouchaji BFU sekretarky a managery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LLLi  |  11. 09. 2007 13:01

..už od verze OpenOfiice.org 2.0 jsem naplno přešel na tento balík a jsem spokojen. Nestalo se mě že by mě něco z MS Office 2003 chybělo. Máme to i na pracovních počítačích a naprostá pohoda, hlavně za ty prachy No a za právě ty ušetřené penízky máme nadupaný hardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 13:19

A vo tom to je. Všichn ti, co tu tak bezmezně a zadarmo hájí MS Office si je stejnak nikdy nekoupilo a nikdy nekoupí. Protože pak by si opravdu za ty peníze koupily výkonný stroj, tak si na rychlost již nestěžují a ještě chválí. Ale takhle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wenca  |  11. 09. 2007 17:41

No tak jen pro srovnani MS Office je na stejnym stroji s MS Windows o cca 20% vykonejsi.

MS totiz pouziva Win API zatimco Open Office jedou pres platformu Java. takze pohadky o vykonosti a narocnosti rikejte nekde na linuxovych forech kde Vam mozna uveri. Na MS Windows budou vzdycky MS Office vykonejsi. Nevim navic jak si spousta zvas muze dovolit vykonny HW, kdyz si nemuzete dovolit MS Office za 3 tisice. Dostane te tak Outlook, Word, Powerpoint a Excel. S vyjimkou outlooku, ktery jde nahradit tunderbirdem nemaji MS office konkurenci. Pokud by clovek chtel databazi, tak si ji muze udelat v Excelu nebo MSDE pripadne v MySQL pokud to bude narocnejsi. Pokud chcete psat texty trochu si hrat z tabulkama v excelu, tak mozna OO jsou srovnatelny, ale pokud zacnete sahat do templates, maker, TOC nebo autotextu, tak MS Office je mnohem lepsi. A az nekteri z Vas budou otvirat 8megovou diplomku v OO tak mozna pochopi, ze jsou uplne vedle. Mozna ted svita pro vas nadeje s tim ze pujdou OO pod znacku Lotus, ale dokud budou na jave tak na MS nemaji. A pokud chci neco delat na linuxu tak si radsi vemu latex nebo kwriter.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 17:59

Vetsina zde pritomnych uz asi nestuduje a o orezane OEM Basic (4500,-), nestoji takze jedine pouzitelne jsou professional za cca 7500 OEM, resp. 14000 full a za to mas asi hodne lepsi stroj (pro vsechny aplikace).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
werty  |  11. 09. 2007 20:27

OEM MS Office 2007 Basic Edition ti seženu pod tři tisíce vč. daně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 20:50

Tak se z toho neposer, ja ho mam hodne levne (a stejne nechci) ale BFU v obchode asi tezko pokud neni studentik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick  |  11. 09. 2007 18:16

Bohužel ta 8megova diplomka v OO bude mit tak 2mega zbytek je bodel MS office,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 18:42

to Wenca: nevim, na jakym stroji si pouštíš OO a MSO, ale na mým stroji je OO mnohokrát rychlejší. Jakákoliv aplikce OO mi naběhne do 4 vteřin, to se mi nikdy s MSO nepovedlo. Nevim kolik stránek má 8mi megová diplomka ale manuál na Catii cca 2500 stránek je v OO načtenej o poznání dřív než v MSO a to nemluvim o tom, že je datově míň než poloviční.

Mám v OO pomocí maker a jinejch libůstek udělaný "účetnictví" a nepřipadá mi že by na něco OO nestačil.

Doporučuju nejdřív zmiňovaný software vyzkoušet a pak soudit. Do verze 2.0 jsem průběžně zkoušel, jestli už je ten čas, kdy na OO ZDARMA přejít. Přešel jsem a dneska ani nevnímám, že mám něco jinýho než MSO. Prostě mi k mojí práce plně dostačuje, nijak mě neomezuje a hlavně je ZDARMA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos  |  11. 09. 2007 18:54

Za 3 tisice tedy fakt win office nekoupis. Zajimalo by me, jak jsi nameril 20% vetsi vykonost. Ze se ti pismenka zobrazovaly rychleji o 20% rychleji ??? Pro me je lepsi free Open Office, ktery jsou skvely a nemusim podporovat Gatese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  12. 09. 2007 14:43

Ale jo, MS Office koupíš nyní ve verzi 2007 Standard za 2700Kč s DPH. Je to ale verze licenčně nastavená pouze pro nekomerční účely, smí jí zakoupit pouze někdo, kdo má v rodině studenta na jakémkoliv stupni (lze používat i po dostudování) a smí být provozována na třech PC v domácnosti současně. Když jsem si kupoval MSO 2003, dostal jsem k tomu ještě kalkulačku od HP za litr zdarma.

Jinak jsem také pro rozvoj OO a docela jim fandím. Zatím se ale bohužel nedají na složitější věci použít a také jsem nucen okolím používat MSO. A není pravda, že si OO poradí s dokumenty WORDU či EXCELU, jakmile obsahují složitější formáty, tak to celé poserou.

Snad někdy v budoucnu budu moct ten komerční soft vyhodit.

PS: Co se týče rychlosti, tak OO jsou vždy mnohem pomalejší než MSO, na jakémkoliv HW i v různých edicích. A to i při opakovaných startech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VL  |  13. 09. 2007 10:43

Ten studen byl povinný u MS2003, Home and Student . U MSO 2007 už není potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 20:13

Jsem psal kdysi bakalářku (se spoustou ilustračních obrázků) v OpenOffice 1něco a rozhodně jsem si nestěžoval. Přece nebudu krást a nebo těžce platit, když je tady plně použitelná náhrada, kde jde dělat vše potřebné pro normální práci.

Teď taky vedu veškeré účetnictví a dopisy v OpenOffice a rozhodně se necítím být omezován.

Spíš mi vadí, že naše úřady (ČSSZ, FÚ), VZP atd. neposílají dokumenty ve standardních formátech (.rtf, .odt atd.). Situace, kdy napíšete email na začátku roku na všechny zmíněné instutece a ode všech!!! vám příjde jako odpověď, po jednom až třech měsících, prázdný emailem s vloženým .doc souborem je opravdu otřesná.

Věřím, že až stát přestane nutit ostatní používat uzavřené a těžce placené standardy situace se o hodně zlepší, a na to je myslím nutné tlačit. Osobně, když mi někdo pošle .doc (stát, nebo kdokoliv jiný), slušně ho požádám, ať mi to pošle v jiném (uvedu jakém) standardním formátu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
werty  |  11. 09. 2007 20:32

Tak k tomu už jen dodám, že Outlooka 2007 bych za Thunderbirda nevyměnil ani kdyby na mě přišla softvérová policie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 20:54

A thunderbird ma byt jako nahrada temer (opravdovym jeste porad neni) groupwaroveho klienta? Nepletes si pojmy a dojmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jacomo  |  12. 09. 2007 06:31

Outlook vede nad Thunderbirdem v tom, co Thunderbird nedělá. Pokud jde o pouhé zpracování pošty, tak můžu říct, že mi z outlooku tečou nervy. Ale když příjde na time management, tak přece jen outlook vede. Ale na to mám zas jiné programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 20:39

Jaká Java, spadl jsi z višně? Javu je v OO.o možno použít jako tool pro některé doplňky, viz. např. http://www.openoffice.cz/node/1751

Takže doporučuju méně šířit bludy z obludy.

P.S.: na ty tvoje dopisy rodičům by ti stačil beztak i ten WordPad. A zrovna jediná Office aplikace, která nemá u OO konkurenci je tebou nezmíněný MS Access (částečně to platí i o MS Excel, ale ty funkce a (komerční) analytické pluginy o kterých teď mluvím jsi nejspíš ještě ani neviděl

P.P.S.: 8MB diplomka v OO bude mít tak 200stran a asi to bude řádově bezpečnější. Znám spoustu bývalých spolužáků, kterým rozverný Word "sežral všechnu moudrost" a kteří byli nuceni si tu diplomku napsat díky "kvalitám" texťáku z Redmondu znova..

Jinak mě vždy potěší, jak nějaký školomet pouští ta svoje moudra...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 21:07

Hlavně nestrkej všechny do jednoho pytle 3-] - i 13-ti (a další naáctiletí) mají rozum např. rodinným přítelem nainstalovaný Office 2007 sem okamžitě vyměnil za OOo. I když... Windúz používám akorát na tvorbu módu na HL2, jinak vše dělám v Gentoo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 21:08

3-] =

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 21:10

Naposled :)

Lépe řečeno "Někteří náctiletí mají rozum"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc  |  12. 09. 2007 11:23

Kdysi jsem delal vsechno v mso a posleze presel na ooo, chtel jsem to zkusit

v ooo jsem napsal bakalarskou praci, udelal vsechny grafy, vzerce, tabulky..... nakonec prezenci

celkove muzu rict, ze ooo je velice dobry soft. Writer je z meho pohledu lepsi nez word. lepe jsou tady reseny nektere formatovaci prvky atd. dale je tady vyborny např. tzv editor rovnic, kdy se rovnice pise pomoci jednoduchych prikazu (odmocnina napr. sqrt) narozdil od wordu, kde ji klikate mysi a pokud toho mate naklikat hodne, tak za chvili by clovek zabijel. a co se tyka wordu, tak i ve verzi 2003 mel problem s ukotvovanim obrazku, kdy se obcas stavalo ze pri ukonceni aplikace a znovuotevreni souboru jeho obsah vypadal jinak.

Na druhou stranu pracovat s calcem je misty o nervy a upravy a pridavani dalsich krivek do grafu je misty az neresitelne. navic porad jeste neumi takove zakladni veci jako je zobrazit rovnici krivky spojnice trendu.

co se tyka nastroju pro prezentace, tak tady je pro me jasnym vitezem impress ztaci chvili pracovat s impress a pak s powerpointem a pochopite proc.

Kazdopadne protoze ja osobne vyuzivam z kancelarskeho baliku nejvice textovy editor tak pouzivam ooo a to co musim udelat v tabulkovem procesoru nejak s calcem preziju. kdyby byla situace opacna a ja potreboval spiise tabulkovy procesor nez textovy editor, tak bych volil mso

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  13. 09. 2007 09:06

OO zadnou "platformu Java" (co to vubec ma byt?) nepouziva ty idiote!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bluemoon  |  15. 09. 2007 16:57

myslite ty templates z mso, ktery nikdy nikdo nevyuzil, protoze jsou graficky hnusny? radsi si udelam svoje temlates podle aktualni potreby, nez abych se strapnil temahle. Makra? asi jste nikdy openoffice nemel. nejen, ze makra taky podporuje, ale udelate je v openofficim basicu, v jave a v pythonu. co z toho je vic? navic ty svoje makra si strcte nekam. nemam totiz nikdy do budoucna zajem komunikovat s nekym, kdo pise makra, do kterych nemuzu nahlednout. nemam zajem uavirat s nekym smlouvu, ktera by v budoucnu mohla byt jina nez jakou ji podepisu. tohle je totiz nejvetsi brzda internetove komunikace. klidne jsme se uz mohli dlouhou dobu oprostit od papirovych dokumentu a smluv nebyt ms monopolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 09. 2007 12:08

Každopádně dobrá zpráva, jednak sám OpenOffice používám a jednak čím více a kvalitnějšího SW, tím lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 09. 2007 12:48

Ale OO a "kvalitni SW" jsou prece antonima...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  11. 09. 2007 12:56

Na tento přihlouplý příspěvěk prosím všechny ostatní, aby nereagovali. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kruci  |  11. 09. 2007 12:57

bohuzel google nebyl schopen najit vyznam slova antonima,...

Je tohle spravne?

http://sl.wikipedia.org/wiki/Antonim

nebo tohle?

http://sh.wikipedia.org/wiki/Antonim

http://hr.wikipedia.org/wiki/Antonim

???

ja vim, vyznamy cizich slov mi moc nejdou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  11. 09. 2007 13:45

Nejspíš je to tím, že se to píše v češtině "antonymum", na (anglické) Wikipedii "antonym"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kruci  |  11. 09. 2007 14:12

no ale jak vis, ze tim opravdu myslel tohle, on takovy odbornik by se preci nespletl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  11. 09. 2007 16:57

:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 19:56

LOL antonimní anonimus :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  11. 09. 2007 13:25

na posudzovanie kvality Sofveru je norma ISO 9126

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_9126

MS Offiice ma objektivny problem s jednym z parametrov ISO 9126,ktorou je interoprabilita

The IEEE defines interoperability as:

the ability of two or more systems or components to exchange information and to use the information that has been exchanged.[1]

Each quality sub-characteristic (as adaptability) is further divided into attributes. An attribute is an entity which can be verified or measured in the software product. Attributes are not defined in the standard, as they vary between different software products.

With respect to software, the term interoperability is used to describe the capability of different programs to exchange data via a common set of business procedures, and to read and write the same file formats and use the same protocols.

http://en.wikipedia.org/wiki/Interoperability

Kedze, MS format nie je ISO standardom nie je interoprabilny na 100% so standardom sveta,preto nemoze by MS office kvalitny Sofwareom ale OpenOffice nim by moze, pretoze interne podpruje ISO 26300

ISO/IEC 26300:2006

Information technology -- Open Document Format for Office Applications (OpenDocument) v1.0

http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_tc/catalogue_detail.htm?csnumber=43485

Formát OpenDocument (ODF), skrátené z OASIS Open Document Format for Office Applications (Otvorený dokumentový formát pre kancelárske aplikácie), je otvorený formát súboru dokumentu pre ukladanie a vzájomnú výmenu upravovateľných kancelárskych dokumentov, ako sú napríklad textové dokumenty (vrátane obežníkov, správ, a kníh), tabuľkových hárkov, grafov, a prezentácií. Túto normu vyvinulo priemyselné konzorcium Organizácia za presadzovanie noriem pre štruktúrované informácie (OASIS), na základe formátu XML pôvodne vytvorenom OpenOffice.org, a ODF bol schválený ako norma OASIS 1.mája 2005. Formát OpenDocument je od 3. mája 2006 štandardizovaný Medzinárodnou organizáciou pre normalizáciu ako štandard ISO/IEC 26300.

http://sk.wikipedia.org/wiki/OpenDocument

a teda vo formate ISO 26300 vie robit OpenOffice a nie len on..

http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_aplik%C3%A1ci%C3%AD_podporuj%C3%BAcich_OpenDocument

http://sk.wikipedia.org/wiki/Porovnanie_aplik%C3%A1ci%C3%AD_podporuj%C3%BAcich_OpenDocument

ano prave interoperabilita je opravnene najkritizovanejsim prvkom, kde MS Office neplni out of box kriteria kvality pre kancelarsky softver..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 13:54

Napsal si to hezky, ale na špatném serveru. Zde to má stejný účel jako "házení perel sviním".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2007 20:00

Náhodou pěkné shrnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  11. 09. 2007 11:30

Výborná to zpráva!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor