Na analýzu tweetů v sociální síti Twitter se především z marketingových účelů specializuje řada společností, mezi známé patří například i česká Socialbakers. Většinou jde ale o jednoduché analýzy v podobě pozitivní nebo negativního vyjádření vůči případné společnosti a podobně.
Naše slovní písemné vyjadřování o nás ale prozrazuje mnohem více a na to se zaměřil výzkum Michelle Zhou, která ve výzkumném centru IBM vytváří systém pro analýzu osobnosti člověka dle jeho tweetů a chování na Twitteru.
V současné verzi sytému je možné o člověku zjistit poměrně dost vlastností jeho osobnosti, vše je rozděleno do jednotlivých kategorií, které ve výsledků ukazují až 52 rysů osobnosti.
Profil osobnosti Deana Takahashiho z webu Venturebeat
Celý výzkum je založen na psycholingvistice a do budoucna lze počítat s tím, že podobné systémy implementují i další analytické společnosti. Podrobnější data o konkrétním člověku znamenají opěr další posun v dokonalém zacílení reklamy nebo automatické psychologické pomoci. Technologie je stále ve vývoji a pro analýzu stačí přibližně 200 tweetů nebo 2 500 až 3 000 slov.
Jako jednoduchý příklad si lze představit třeba cílenou reklamu na antidepresiva pro lidi, kteří jsou dle analýzy jejich tweetů v delší dobu depresi.