IBM má nástroj, který odhalí vaši osobnost dle vašeho účtu na Twitteru

IBM má nástroj, který odhalí vaši osobnost dle vašeho účtu na Twitteru

Na analýzu tweetů v sociální síti Twitter se především z marketingových účelů specializuje řada společností, mezi známé patří například i česká Socialbakers. Většinou jde ale o jednoduché analýzy v podobě pozitivní nebo negativního vyjádření vůči případné společnosti a podobně.

Naše slovní písemné vyjadřování o nás ale prozrazuje mnohem více a na to se zaměřil výzkum Michelle Zhou, která ve výzkumném centru IBM vytváří systém pro analýzu osobnosti člověka dle jeho tweetů a chování na Twitteru.

V současné verzi sytému je možné o člověku zjistit poměrně dost vlastností jeho osobnosti, vše je rozděleno do jednotlivých kategorií, které ve výsledků ukazují až 52 rysů osobnosti.

Klepněte pro větší obrázek
Profil osobnosti Deana Takahashiho z webu Venturebeat

Celý výzkum je založen na psycholingvistice a do budoucna lze počítat s tím, že podobné systémy implementují i další analytické společnosti. Podrobnější data o konkrétním člověku znamenají opěr další posun v dokonalém zacílení reklamy nebo automatické psychologické pomoci. Technologie je stále ve vývoji a pro analýzu stačí přibližně 200 tweetů nebo 2 500 až 3 000 slov.

Jako jednoduchý příklad si lze představit třeba cílenou reklamu na antidepresiva pro lidi, kteří jsou dle analýzy jejich tweetů v delší dobu depresi.

 

Diskuze (10) Další článek: Microsoft Ignite Summit Prague: registrace se uzavírá!

Témata článku: Technologie, Sociální sítě, Twitter, IBM, Jednoduchý příklad, Antidepresiva, Tweet, Účet, Marketingový účel, Osobnost

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů