IBM a Hilton proměnily znalostního Watsona v robotického vrátného

IBM a Hilton představily svého robota Connie. V základu se jedná o komerčního plastového humanoida Nao od francouzského výrobce Aldebaran Robotics, který však využívá technologie IBM Watson.

Svého času byl IBM Watson výhradně systém, který porazil člověka ve znalostní hře, firma jej ale vyvíjela s vidinou toho, že ji přinese nějaké peníze. Dnes je tedy IBM Watson souborem API, které klientům slouží k nejrůznějším operacím počínaje rozpoznáváním hlasu a řešením analytických a znalostních úloh.

A co s tím vším má společného Hilton? Connie se jednoduše chová jako informační kiosek. Odpovídá na dotazy hotelových hostů, kde se v okolí nejlépe nají, jaké jsou v regionu pamětihodnosti a jaké služby nabízí samotný hotel (robůtek je v pilotním programu nainstalovaný v jednom z hotelů řetězce ve Virginii).

IBM chce v pilotním projektu otestovat, jestli je možné technologii Watson vedle medicíny, účetnictví, práva nebo finančnictví použít i v hotelových službách a pohostinství. Pokud se to povede, bude moci mířit i na tyto zákazníky.

IBM není v komercializaci umělé inteligence jedinou společností. Své chytré služby začínají pomalu nabízet i Microsoft a Google. Redmondská korporace má v rámci svého cloudového ekosystému Azure technologii Project Oxford, no a Google nedávno vypustil podobnou službu Cloud Vision API na rozpoznávání obrazu.

Diskuze (1) Další článek: Apple prohrál dlouholetý spor o ceny e-knih, zaplatí 450 milionů dolarů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,