HP končí s tablety a WebOS, výrobu notebooků chce prodat

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 139

Názory k článku

20. 08. 2011 11:09

Len na upresnenie, z clanku nijako nevyplyva, že HP chce vyrobu pocitacov predat, len ju chce vyclenit do samostatnej firmy. A to su spravidla dve rozne veci. To len autor naznacil svoje uvahy a rovnako aj diskutujuci, ktori opakuju po nom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2011 09:43

A to jsem si chtěl zrovna koupit notebook od HP(elitebook 8560w). Co si myslíte, je lepší si ho koupit nyní, nebo počkat, až jak se to s tím HP dopadne? díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2011 00:45

Třeba HP konečně zkrachuje...
Konec dobrý, všechno dobré.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2011 16:43

Já jen doufám, že ntb od HP nebudou mít novou nálepku...-> Acer..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2011 14:46

Škoda, jejich notebooky se mi líbí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 14:32

HP je gigant v oblasti serverovych rieseni a podobne, ktore je ovela lahsie udrzat, spravovat a vyvijat. A je to naviac aj ovela rentabilnejsie. Chapte to tak ze HP sa oplati ist do kontraktu aj keby to pre nich nemalo ziadny zisk :)Zato spotrebne vyrobky su narocnejsie...marketing, vyvojari od multimedialnych az po herne aplikacie. Je to neskutocne drahe a naviac sa to neoplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 14:30

Web OS je škoda, ale holt, když ho nikdo nechce tak proč do něj investovat. Co se týče PC, NTB a tabletů tak bych to neviděl nijak dramaticky. Řekl bych dopadne tak, že PC divize se formálně osamostatní (pravděpodobně jako Compaq Inc.) a vstoupí na burzu a HP jako její většinový vlastník zůstane u toho co umí nejlíp (servery, služby ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2011 14:29

Jestli se vrátí výrobci řádově stovky tisíc tabletů, tak by mohl být na trhu konečně levný kvalitní tablet.
Ale spíš tam výrobci šoupnou Android, a cena nebude zas tak nízká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 14:01

škoda, systém Web OS je perfektní, i když má problémy s distribucí tak trochu od začátku, HP jako nadnárodní gigant jasně ukázalo neschopnost těhlech velkých gigantů, protože získali levně velice dobrou věc a teď jim to krachlo, nedokázali toho využít, anebo si tvrdě stát za svým, pořádně to propagovat všude možně, pokud vím tak do redakce Žive neposlalo ani jediný tablet s Web OS, to samé asi nejspíš neudělali ani ve všech ostatních, prostě to koupily, pár % kapitálu do toho strčily a kalkulovali s tim že jim to bude zadarmo solit a solit $$ web OS naštěstí nezanikne, tablety co byly vyrobeny se aspoň budou prodávat pod cenou, 99% uživatelů
iPadu by ty jeho funkce a těch pár aplikací bohatě stačilo, takže spíš rohodl trh a vyhraje zákazník,
že se toho nepradalo miliony kusů neznamená že to je špatný
naopak je to nejelepší a jak je známo většina lidí si to nejlepší nekupuje . . jen to co jim vychází podle ceny (a kapsy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 13:21

Podle mě je to jasný důkaz budoucího trendu. Pécéčka, notebooky a obecně hardware je nezajímavé zboží, na tom se vydělat nedá a velké firmy se toho zbavují. V budoucnu bude fuk, jaké budu mít na notebooku logo, a jestli tam vůbec nějaké bude, to bude nezajímavý spotřebák, který budou anonymně mydlit výrobcí někde v číně a běžný uživatel si to koupí v supermarketu v regále mezi moukou a vložkama. Možná si na to Tesco nalepí svoje logo, možná ne. Podívejte se tam dneska na televize a podobnou spotřební elektroniku, kdo o těch značkách kdy slyšel?... Výkonově to bude jedno, na drtivou většinu aplikací stačí kterýkoliv stroj na trhu, pár hráčů to nevytrhne. Firmy to budou nakupovat ve velkém, jako součást služby, trend si pronajímat techniku je taky naprosto jasný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2011 11:58

Co jsem měl možnost se setkat s HP korporátním software, tak to byla spíš hrůza. Naopak s notebooky jsem spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2011 11:33

Nechtěl bych být jedním z těch, kteří si TouchPad koupili. Takhle brzo po začátku prodeje ho zaříznout, je dost podlé. Nokia aspoň dopředu řekla, že s MeeGo nepočítá Každopádně je to škoda, zrovna TouchPad se mi hodně líbil a myslím, že šanci by měl. Jen to chtělo víc času...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2011 11:24

Zatím nebudu úplný pesimista. HP oznámilo konec vývoje vlastních zařízení, nikoliv konec webOS. Pokud dále chtějí dělat jen software a zbavují se i PC divize, pak není důvod aby vyráběli mobily/tablety.
Třeba napadne Samsung/HTC/LG kohokoliv vydat nějaké to zařízení s webOS, nedávno se ještě psalo, že zájem tu je. Máme v rodině čerstvě jedno Pre2 a ten systém je o několik tříd nad hardwarem na kterém běží (a to ten hardware vůbec není špatný), takže si možná HP prostě jen nechalo to, co má pro ně význam.Možné ale samozřejmě je, že to prostě začnou dávat do tiskáren a pak si zaslouží celé vedení pověsit za koule do průvanu.Tak či tak, Palm je definitivně mrtvý. http://blog.i-logout.cz/902117-tak-nam-zabili-pal... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2011 11:05

Můžete mi říct,kdo za chvílu bude ty notebooky prodávat? HP to chce prodat,Dell to chce pokud vím taky zabalit,kdo zbývá? Lenovo,Acer,Asus? Děkuji nechci
Předraženej Apple nechci už vůbec,co si má člověk vybrat? Připadá v úvahu sony,ale že bych musel při výběru spoléhat na jednu značku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 11:02

Ja jsem z toho smutny, protoze webOS byl hodne dobre udelany system. Na mnoha frontach nabizel uzivatelum jednodussi zivot nez v soucasne dobe nabizi Android nebo iOS. Take se me nelibi, ze to potopili moc brzo. Oboje zarizeni meli v prodeji 2 mesice a kdyz to neslo, tak to zabalili. Byl to od nich hloupy krok, ale i ten zacatek byl hloupy - sli s cenou hodne vysoko a pak udelali vlnu slev. Meli jit s nizkou cenou uz od pocatku. WebOS ma hodne fanousku, ale ti nemeli jeste cas zapusobit na sve okoli. Kdyby pockali rok a pak se teprve rozhodli, tak by si myslim to vypadalo jinak. Pozice proti Applu se buduje tezko a dlouho. Tento boj se neda vyhrat za jednu sezonu a je potreba do nej investovat hodne penez - do dobre reklamy, ktera bude vysvetlovat v cem je webOS lepsi nez ten zbytek - do podpory vyvojaru - do multimedialniho obsahu. To vse chce cas. HP udelalo jen symbolicky vystrel v teto bitve a pak se z toho posralo strachy a radeji zalezlo zpet pod kamen. Proc do toho pak sli? Kdyz jdu do bitvy, tak jdu s umyslem vyhrat ji a ne si jednou vystrelit a pak to vzdat. Je z toho videt jen to, ze HP nemelo skutecny zajem do toho boje jit a ani viru, ze muzou vyhrat. Jenze ta vira v uspech dela mnoho a take dava zakaznikum duveru. Ta vira ve vlastni produkt dela hodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2011 10:59

"je zřejmé, že pro WebOS už aplikace nikdo psát nebude"Proč? Už prodané tablety snad přestanou fungovat? Nebo se zablokuje možnost psát pro ně aplikace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 10:56

Ten web os cheli davat aj do normalnych pc ako alternativu sa mi zda - alebo nejaky dual boot.Neviem ale co cakali - tie zariadenia mali DOTOVAT a nei dat an to brutalnu cenu a neponuknut vobez ziadnu pridanu hodnotu voci konkurencii. mali dat cenu na urovni vyrobnych nakladov a podporit aplikacie a uz mohli zarabat z ich predaja viac ako z vyroby hardveru. Tak isto ako to robilo sony s PSP. a nakoniec to robia aj oni pri tlaciarnach s tym ze tu ani nehrozi riziko "noname naplni".Preco chcu predat diviziu PC nechapem, asi to bude tou nekonecnou nenazratostou, ak nie som miliardar zo dna na den tak je zle. To mi chcu povedat ze su v strate? Ako je mozne ze neikto zile len z rpedaja pc a im to nestaci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2011 10:50

Software, tam HP exceluje, je logické že svou pozornost zaměří tímto směrem. Největší predejní úspěchy má s ovladači k tiskárnám a se software pro skenery

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 10:48

Nějak nechápu, HP je v plusu, má slušné zisky a zbaví se toho co umí nejlépe? Pokud prodají výrobu počítačů, tak to je v podstatě jejich konec. Software? A jako jakej software oni produkujou? No třeba tu HW divizi koupí MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 09:58

To se WebOS nedá přeinstalovat například Androidem? To bych si pak ten TouchPad i koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 09:54

Prijde mi, ze si tim HP vystrihlo ostudu. Utratit 1 200 000 000 USD za Palm, a pak to takhle odpiskat a pohrbit...
A taky na me zacina pusobit, ze Palm zacina byt proklety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mpe
19. 08. 2011 09:39

Škoda. Apple potřebuje konkurenci, která jde svou cestou a nesnaží se jen kopírovat úspěšné věci.Znovu se potvrdilo, jak se pletou všichni, kteří posuzují tablety nebo jiná zařízení podle parametrů hardware nebo výčtu funkcí OS. Každá recenze řeší, jestli má displej takový nebo makový poměr stran, kolik jader má ten který procesor a jaké různé karty může zařízení přečíst a totálně ignorují ty podstatné věci.Rychlejší procesor, větší vnitřní kapacita, různé podpory USB host, mass storage, atd. není nic proti dostupnosti obsahu a aplikací, jednoduchosti použití a hlavně ekosystému vývojářů kteří tvoří aplikace a zákazníků, kteří je jsou ochotni si ty aplikace fungovat a ochotni fungovat ke vzájemné spokojenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 09:31

Tomu tedy nějak nerozumím, proč by někdo chtěl prodávat výrobu notebooků HP, když má ze všech výrobců největší podíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2011 09:26

Nokia se rozhodla správně.Obě události z tohoto týdne to potvrzují. Nebylo by špatné, kdyby Google koupil Nokii, ale to asi nechtěl - byla by o 1/2 až 2x dražší, než Motorola. A proto Nokii nenabízel žádnou exkluzivitu. Kdyby šla Nokia do Androidu jako běžný OEM, měla by teď o několik vrásek víc.No a osud webOS ukazuje, že technologická pokročilost nestačí. MeeGo by zcela jistě mělo ještě menší šance, než webOS.MeeGo prostě není dokončené. Očima nadšence vypadá úžasné a kompletní, ale opravdu dokončené bude nejdřív za rok. Opravdu dost aplikací bude mít nejdřív za dva roky. To už by Nokia byla po smrti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 09:21

Skoda, skoda a este raz velka skoda :(
Velmi som sa tesil na konecne zmysluplny softverovy a harverovy ekosystem zariadeni. Tento koncept som videl ako jediny mozny, ktory mohol konkurovat Apple. Ale ako sa zda, bolo to asi len na papieri. Takych vyrobcov je dnes kopa, pekne koncepty, videa, ale aj prelepene starsie kusky hardvare novou nalepkou :) Velmi som sa tesil.
Android je este v puberte a min. 3-4 roky s nim nepocitam. Apple velmi fandim, veci co robia robia naplno a v kontexte, prajem im aby si to uzili, tu celu drinu a vzostup z "popola". Windows sa este len vyvija, takze nic aspon 4-5 rokov, moloch je moloch.
Inak nechapem logiku tych ludi, ze nepredalo sa tolko kolko malo... tak koncime, ved pozicia sa buduje par rokov a serioznym pristupom a trpezlivostou a nie cez jednu sezonu. Snad sa najde niekto, kto ho zase kupy v zlave (napr. HTC, to by bola pecka, hned by sa rybnik s HW polarizoval, keby mali svoj vlastny OS) a bude to tahat dalej, je pravda, ze Palm zaspal dobu ale bol to super system.Zatial R.I.P. WebOS a cakaj na polibek princa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2011 09:02

WebOS končí? TAkže se změna věta opět nekoná?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor