HP investuje 3 miliardy dolarů do podpory serverů s Itaniem

Diskuze čtenářů k článku

Jan  |  17. 12. 2004 18:18

V tomto clanku starem par dni se tvrdi presny opak:
http://www.eet.com/semi/news/showArticle.jhtml?articleId=55800328

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  17. 12. 2004 11:03

Itanium potrebuje mit 2x tolik procesoru na tentyz vykon ja PowerPC od IBM. Ztratovy vykon je obecne znam, procesorova deska s PowerPC ma pasivne chladice centrale odvetravane. Nazor at si udela kazdy sam. Jedine co ma vyhodu Itanium je myslim cena, ta se ale rozplyne ui nakupu licenci software :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  17. 12. 2004 10:57

Cela rada Integrity a Itanium obecne je zatim spise marketingova bublina, nez system zraly na mission critical aplikace. Otazka je, jestli budou 3 miliardy stacit na to, aby se z toho povedlo udělat opravdu robustni a spolehlivy system - to neni jen otazka peněz, ale hlavne casu a lidskeho usili. Dnesnim RISCum pod Unixem to trvalo dvacet let. HP jde z jednoho extremu do druheho: soucasnou zoologickou zahradu, dědictví starého HP, Digitalu a Compaqu se rozhodli zavřít a vsadili všechno na Intel a Itanium. Hop, nebo trop. Bohuzel, jak to casto byva, marketing zase jednou znacne predbehl technologii. Carly je možná komunikativní manažerka a rozumí spotřebnímu trhu, ale jestli se nepletu, tak vystudovala archeologii, nebo něco takového. V každém případě, od Integrity dostanete zatím jen hodně slibů, na jejich reálné naplnění je potřeba odhadem 3 až 5 let počkat. IBM i Sun se drží RISCu a vědí proč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iii  |  17. 12. 2004 11:09

Staci se podivat na web Sunu a dozvite se, ze i ten prechazi na Opterony. UltraSPARCy chteji davat jen do high end SMP serveru - tech se ale mnoho neprodava.

Ohledne Itanii mate pravdu. Bezne se pouzivaji v clusterech a Altixy od SGI jsou pomerne popularni v univerzitnim prostredi, ale do podniku se kvuli nedostatku aplikaci prilis nehodi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  17. 12. 2004 12:20

Jasně, Sun se snaží uhájit pozice v low endu a proto sáhli po AMD. Když se ale podíváte na čísla IDC, tak jich - alespoň u nás - prodávají jen pár desítek kvartálně.  Ctěl jsem ale hlavně říct, že HP momentálně nemá systém pro kritické aplikace - jako je třeba real time billing mobilního operátora nebo systém řízení výroby VW - do kterého by se dalo jít. Buď umějí nabídnout RISC, který skončil, nebo Itanium, které ještě zdaleka nesplňuje požadované nároky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  17. 12. 2004 17:01

No treba skodovka koupila Altixe. Z konstrukcniho hlediska ma Itanium jedinou vyhodu oproti Opteronum.
Itanium nema integrovanej radic pameti a proto se da pouzit pro postaveni NUMA serveru. Diky tomu, ze Opteron
ma integrovanej radic pameti, tak nemuzete postavit server s 1000 Opteronama.

To je ale asi jedina vyhoda, kterou vyuzije malokdo.

Uz udela chipset pro Opterona Serverworks, tak uz opterony se serverech nic nezastavi.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  17. 12. 2004 18:00

>No treba skodovka koupila Altixe. Z konstrukcniho hlediska ma Itanium jedinou vyhodu >oproti Opteronum.
>Itanium nema integrovanej radic pameti a proto se da pouzit pro postaveni NUMA serveru. >Diky tomu, ze Opteron
>ma integrovanej radic pameti, tak nemuzete postavit server s 1000 Opteronama.

Z textu neviet o com je NUMA, Itanium ma SMP a AMD ma NUMA, a s tymi 1000 CPU to nie je pravda, cez Hypertransopr router , ktormy je zatial len Newisys Horus ale cez neho je moznych 32 Opteron-ov ale tato technologia umoznuje 256 CPU a cez HT NAT router mozes takychto 256 CPU dat neobmedzene



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borgy  |  17. 12. 2004 08:48

Opravdu nevim, kde jste vzali informaci, ze nejrozsirenejsi procesory pro 64 bitove aplikace vyrabi AMD a Intel. Proste nekdo uplne pominul 64 bitove procesory PA-RISC, Alpha a MIPS od HP, Power od IBM ci UltraSPARC od firmy SUN, ktere v soucasne dobe tvori 99% trhu s 64-bitovymi aplikacemi ... Takze priste prosim neplest pojmy s dojmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iii  |  17. 12. 2004 09:47

Srovnavate ruzne veci - rozsirenost procesoru a trh aplikaci. Kdyz se kouknu kolem sebe tak Opteronu na serverech je skutecne nejvic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borgy  |  17. 12. 2004 10:14

Ne ja pouze predpokladam ze na 64-bitovem procesoru budu provozovat 64-bitove aplikace. A muzete mi prosim pekne rict kolik 64-bitovych aplikaci existuje pro Opterony ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Puchracik  |  17. 12. 2004 10:41

Presne tak! Na Opterony nie su poriadne 64 bitove aplikacie, tagze tag

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iii  |  17. 12. 2004 11:01

Pokud uvazujete pouze MS-Windows, pak asi mate pravdu. Pod Linuxem je situace uplne jina. Nicmene jakakoliv zminka o Linuxu dokaze nektere lidi vydrazdit k nepricetnosti, a tak to radsi nebudu rozvadet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iii  |  17. 12. 2004 10:47

Presny pocet samozrejme neznam, ale z tech, ktere zde bezne pouzivame (Mathematica, Matlab, ROOT, Analyze, ...) byly na Opteron portovany vsechny. Vyhody Opteronu v high performance computingu (HPC) jsou vseobecne zname a vyrobci aplikaci na to chte nechte museli reagovat. Radu aplikaci vyvijime sami a tam nebyva problem program proste jen prekompilovat.

Podnikove prostredi prechazi na Opterony a 64 bit procesory od Intelu pomaleji, ale v HPC jsou skutecne nasazovany masivne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  17. 12. 2004 11:06

X-Win64 Becomes First 64-Bit PC X Server for Opteron Systems
May 3, 2004

Summary
StarNet Communications Corp., a publisher of Windows-to-UNIX/Linux connectivity software, has released X-Win64, the industry's first PC X server developed for 64-bit Opteron-based computer workstations and servers running 64-bit operating systems from Microsoft.
http://www.linuxworld.com/story/44685.htm

StarNet Launches 64-Bit PC X Server For Opteron Systems

StarNet Communications Corp, a leading publisher of Windows-to-UNIX/Linux connectivity software, announced X-Win64, the industry's first PC X server developed for next-generation 64-bit Opteron-based computer workstations and servers running 64-bit operating systems from Microsoft.

X-Win64 is fully compliant with the Microsoft Windows XP/64 and Windows Server 2003 64-Bit Edition. X-Win64 currently runs on computers built around the 64-bit Opteron microprocessor from Advanced Micro Devices. A version designed for Intel Itanium-based systems is currently in development
http://www.gridtoday.com/04/0510/103195.html


ate: 15 December 2004

XSecurePro64 is our latest X-Server based software addition. Labtam’s X Server now provides the power of 64-bit processor and operating system technology to deliver a performance boost for high end CAD (Computer Aided Design), EDA (Electronic Design Automation) and graphics software users running on Linux and Unix servers.

XSecurePro64 includes Encryption Security using the SSH standard from PC to host machine. XSecurePro64 brings you maximum Security to a PC and a company Lan/Wan or Intranet/Internet.

XSecurePro64 is a powerful 64-bit software package, which provides a cost effective way to transform your PC into a powerful Secure X Window System workstation. To get started, all you need is the XSecurePro64 package and a 64-bit networked PC (AMD64, or IA64) and Windows XP/64 or Windows Server 2003 64-bit Edition. XSecurePro64 provides full support for multiple X applications, sophisticated window managers, including TWM, FVWM, Motif, Open Look and desktops like CDE, KDE etc.. You have a consistent graphical user interface for all your applications, and get more productivity with less effort. Learning to work in a multiple-computer environment has never been easier. It is the most economical way to bring the Unix and Linux world into your day to day environment.

http://www.labtam-inc.com/articles/xsecurepro64-1-0.html

To by mohlo pre zaciatokstacit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iii  |  17. 12. 2004 10:53

Presny pocet samozrejme neznam, ale z tech, ktere zde bezne pouzivame (Mathematica, Matlab, ROOT, Analyze, ...) byly na Opteron portovany vsechny. Vyhody Opteronu v high performance computingu (HPC) jsou vseobecne zname a vyrobci aplikaci na to chte nechte museli reagovat. Radu aplikaci vyvijime sami a tam nebyva problem program proste jen prekompilovat.

Podnikove prostredi prechazi na Opterony a 64 bit procesory od Intelu pomaleji, ale v HPC jsou skutecne nasazovany masivne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  17. 12. 2004 08:42

překompiluju a jedu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor