...kdo by poslal jako první na trh vypalovačku za cenu, za kterou se prodá limitní množství, nutné k usměrnění trhu. Pak už poptávka určí sama, kterýžeto formát má 'budoucnost'. Zmínění aktéři se pak stejně podělí o zisk, jejich současným společným cílem je a ještě dlouho bude udržet pocit vyrovnaného souboje a dosáhnout tak limitního počtu uživatelů obou technologií tak, aby vznikl tlak trhu na nová, vzáj. kompatibilní zařízení či nutnost stohovat dvojnásobné množství velmi drahého HW.
Nejde zde tedy evidentně o boj o vítězství, jak by se na první pohled mohlo zdát, jako spíš o způsob, jak tichým roztříštěním trhu pod rouškou konkurenčního boje zvýšit tržby na všech frontách. Unifikace není cílem hráčů na trhu, nýbrž cílem spotřebitelů...v tom bych viděl jádro pudla.
Výrobci HW, technologií, médií i 'lisované zábavy' naopaq stojí proti všem zájmům spotřebilů, tj. ve skutečnosti 'bojují' za co nejmenší kapacitu vypalovatelného média (prodá se tak více médií a výrobci a dosáhne lepšího časového rozložení tržeb) a současně za co nejnepohodlnější a nejméně progresivní pokud možno vícevrstvé formáty (viz 'úspěch' DVD-RAM výše), kvůli ztížení replikace (viz kapacita oboustranného dvouvrstvého lisovaného DVD vs. kapacita dostupného vypal. média pro DVD-R/RW, která stále neumožňuje plnohodnotnou repliklaci 1:1 většiny nosičů, tj. s kapacitou nad 4G7). NApř. oboustranná média, jež by jistě byla šlágrem trhu jak CD-R&RW, DVD+-R&RW, neřku-li média kombinovaná - dvoustranná média DVD/CD se prozatím nevyrábí, tedy s vyjímkou předražených DVD-RAM (kap.max9G4).
Pokud nevymyslíme, jak vývoj situace ovlivnit, počkejme si na další zprávy, budou pravděpodobně létat z obou stran barikády čím dál častěji.