Vývoj ceny akcií Snapu. Firma stojí na své mobilní aplikaci Snapchat, ale začala fušovat už i do "hardwaru". Prodává unikátní brýle Snap Spectacles.

Vývoj ceny akcií Snapu. Firma stojí na své mobilní aplikaci Snapchat, ale začala fušovat už i do "hardwaru". Prodává unikátní brýle Snap Spectacles.

Aktuálně se stabilně prodávají na jediném místě na světě - v New Yorku. Mimochodem, obchod je hned vedle nejslavnějšího Apple Storu se slavnou skleněnou kostkou (na obrázku je kousek vidět vpravo). Obchod je tu jen dočasně a množství denně prodávaných brýlí omezeno.

Aktuálně se stabilně prodávají na jediném místě na světě - v New Yorku. Mimochodem, obchod je hned vedle nejslavnějšího Apple Storu se slavnou skleněnou kostkou (na obrázku je kousek vidět vpravo). Obchod je tu jen dočasně a množství denně prodávaných brýlí omezeno.

Spectacles červené

Spectacles červené

Není to žádný technologický zázrak, prostě brýle s kamerou a bezdrátovou konektivitou. Sází se především na styl a přímé propojení se Snapchatem.

Není to žádný technologický zázrak, prostě brýle s kamerou a bezdrátovou konektivitou. Sází se především na styl a přímé propojení se Snapchatem.

Čočka kamery má široký úhel záběru – 115°. Má to evokovat pohled z běžného oka.

Čočka kamery má široký úhel záběru – 115°. Má to evokovat pohled z běžného oka.

Jinak se dají brýle koupit v takovémto stylovém automatu zvaném Snapbot. Ten putuje po Spojených státech a jeho aktuální polohu můžete sledovat na webu. Tam, kde zastaví, se okamžitě objeví několikahodinová fronta

Jinak se dají brýle koupit v takovémto stylovém automatu zvaném Snapbot. Ten putuje po Spojených státech a jeho aktuální polohu můžete sledovat na webu. Tam, kde zastaví, se okamžitě objeví několikahodinová fronta

Aktuálně se stabilně prodávají na jediném místě na světě - v New Yorku. Mimochodem, obchod je hned vedle nejslavnějšího Apple Storu se slavnou skleněnou kostkou (na obrázku je kousek vidět vpravo). Obchod je tu jen dočasně a množství denně prodávaných brýlí omezeno.
Spectacles červené
Není to žádný technologický zázrak, prostě brýle s kamerou a bezdrátovou konektivitou. Sází se především na styl a přímé propojení se Snapchatem.
Čočka kamery má široký úhel záběru – 115°. Má to evokovat pohled z běžného oka.
6
Fotogalerie

Honosný vstup na burzu ztrácí lesk, akcie Snapu dál klesají

Provozovatel chatovací aplikace Snapchat má za sebou deset dní na burze. Hodnota akcií klesla o 12 procent.

S akciemi Snapu se na newyorské burze začalo obchodovat za 24 dolarů, po dvou týdnech však jejich cena dosahuje necelých 21 dolarů. Hodnota klesla na dosavadní minimum poté, kdy analytická společnost eMarketer snížila odhady letošních reklamních příjmů Snapu o 30 milionů dolarů na 770 milionů dolarů. Snap zároveň představuje největší IPO za poslední tři roky.

Firma totiž s partnerskými mediálními domy, které dodávají do aplikace Snapchat svůj exkluzivní obsah, sdílí větší část inzertních příjmů, než analytici odhadovali. V procesu primárního úpisu akcií Snap uvedl, že loni vydavatelům vyplatil 58 milionů dolarů, což představuje šestinásobný meziroční nárůst. Celkové roční reklamní příjmy Snapchatu přitom rostly „jen“ o 160 procent. I za této konstelace společnost vykázala čistou ztrátu 515 milionů dolarů.

Podle eMarketeru je reklamní byznys navázaný na aplikaci Snapchat stále poměrně malý. Počet jejích aktivních uživatelů dosahuje 160 milionů, což je v porovnání s Facebookem osmkrát méně. Jak navíc upozorňuje agentura Reuters, část investorů znervózňuje především skutečnost, že firma dosud ziskový obchodní model nenastínila a její zakladatelé sami přiznali, že do černých čísel se ani nikdy dostat nemusí.

Podle Youssefa Squaliho, ředitele analytické společnosti Cantor Fitzgerald, zůstává hodnota akcií Snapu vzhledem k uvedeným skutečnostem vysoká. Případný obchodní úspěch Snapu ohrožuje také ostrá konkurence. Facebook a jeho dceřiná sociální síť Instagram totiž v poslední době zavedly prakticky totožné funkce, kterými se chlubil Snapchat. Jde například o zprávy, jež se po přečtení automaticky smažou nebo možnost vytvářet speciální multimediální alba shrnující zážitky uživatelů z konkrétního dne či události.

Článek původně vyšel na E15.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud