Hledisko bezpečnosti a flexibility při výběru datového centra

(Inzerce) Elektronická data patří mezi nejcennější aktiva každé firmy. I zdánlivě neškodná nedostupnost e-mailu nebo e-shopu, může mít za následek ztrátu obchodních příležitostí.

Spolehlivým řešením, jak takovým situacím předcházet, je umístit data ve vysoce zabezpečeném datovém centru.

V pořadí už třetí, vysoce zabezpečené datové centrum, které je připojeno k druhé největší optické infrastruktuře v ČR, otevřela společnost ČD -Telematika. Ta má dlouholeté zkušenosti s provozem datových center v Praze a v Pardubicích a IT nebo přenosové technologie v nich mají umístěny významné české i nadnárodní firmy, mimo jiné jeden z nejvýznamnějších e-shopů v ČR.

IMG_2288w.png

Optická infrastruktura, ke které je datové centrum připojeno z několika nezávislých směrů, umožňuje bezpečné připojení zákazníků pod garantovanou SLA. Nový technologický sál na této síti o kapacitě více než 100 rackových pozic je vybudován ve vysokém standardu zabezpečení, podle nejmodernějších trendů a s nepřetržitým dohledem. “Poptávka zákazníků klade stále více důraz na hledisko bezpečnosti a flexibilitu. Zároveň si začínají uvědomovat, že provozování vlastních datových center je finančně náročnější než pronájem profesionálně připravených prostor,“ uvedl Ing. Miroslav Řezníček, předseda představenstva ČD-T.

Také proto je prostor technologického sálu projektován pro režim utajení stupně důvěrné a je vybaven několika systémy zabezpečení. „Mezi našimi zaměstnanci jsou skuteční specialisté ve svém oboru. Mnozí jsou prověřeni NBÚ pro práci s informacemi až do stupně „přísně tajné“, a to včetně oprávnění k seznamování se s citlivými informacemi,“ doplnil Ing. Miroslav Řezníček.

Non-IT technologie jsou několikanásobně jištěny ze záložních zdrojů, diesel agregátů a dalších zařízení. Oprávněnost vstupu střeží mimo karty s šifrováním také rozsáhlý kamerový systém a další bezpečnostní prvky. Údržbu infrastruktury datového centra lze provádět za nepřetržitého provozu. Budova datového centra je součástí kritické infrastruktury státu – nachází se mimo záplavové oblasti i letové koridory. Podpora zákaznického centra i přístup jsou díky recepční službě možné 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Prostory nového datového centra tak splňují požadavky pro umístění ICT technologií náročných zákazníků z oblasti státní správy, operátorů i velkých společností.

ČD - Telematika posiluje na poli ICT služeb i uvedením nové služby ČDT-Videokonference. Po instalaci klientské aplikace je snadné zahájit videokonferenci, nahrávání a následné publikování záznamu (například pro pořádání videoškolení zaměstnanců), přenos prezentací, personální pohovory nebo využití záznamů z konferencí pro další účely, aj.

Další článek: Velkým bratrem jednou budeme my samotní

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,