Hlavní slabina roboaut? Jsou příliš slušná

Názory k článku

kolemjdouci2014  |  02. 09. 2015 11:19  |  Microsoft Windows 10 Chrome 47.0.2498.0

"Minulý měsíc například řidič sedanu vrazil do autonomního vozu poté, co první vůz výrazně přibrzdil před přechodem. "Pokud pribrzdil prudce stroj, pak by asi prudce pribrzdil i clovek. Problem neni ve stroji, ale ze ten druhy ridic nepredpokladal, ze by nekdo pred predchodem, na kterem jsou lidi, mohl prudce pribrzdit. A možná to i předpokládal, ale třeba zrovna sahal po radiu nebo čumel na babu, co chce přejít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
thegrid  |  02. 09. 2015 11:51  |  Unknown Mozilla 40.0

Tak zrovna u toho kruhače nevím co je problém vypočítat, zda auto má zrychlení na to vecpat se do mezery nebo ne. Čekal bych jiné obtíže. Například s mlhou před senzory atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vransen  |  02. 09. 2015 12:05  |  Microsoft Windows 7 Firefox 40.0

Některé situace můžou být pro stroje pořád hodně složité. Jen namátkou
- Najíždění na trajekt v Itálii, kdy vám dva chlápci ukazují každý něco jiného
- Jízda ve městě po čerstvě zasněžené vozovce, když místo neznáte
- Stroj by se mohl čistě technicky vzato kousnout i na zaplněné křižovatce s přednostmi zprava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
maroshCZ  |  02. 09. 2015 12:46  |  Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.16

Prosím o článek na téma algoritmu výběru, koho auto-robot zabije v případě že se dostane do kritické situace. Tj. např. volba mezi najetím do cyklisty nebo čelní srážka s vozidlem v protisměru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Grunang  |  02. 09. 2015 16:31  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 44.0.2403.157

A vědí ty šašci z NY Times o čem píšou?
Konkrétně to s tím kruhovým objezdem je dodatečně doprogramovaný "neduh". Auto totiž dřív dokázalo vyhodnotit "skuliny" mnohem dřív než člověk a tak tam prostě "vlítlo" a děsilo tim ty, kteří v tom autonomním autě seděli. Proto Google doprogramoval to, aby čekalo zbytečně dlouho.Stejně tak s dobržďováním - auto plynule dobrzdilo, ale brzdný bod mělo mnohem později než člověk a zase to děšilo lidi ve vozu, protože nebyli zvyklí brzdit tak pozdě a mysleli si, že je něco špatně. Proto Google implementoval "lidský" prvek, kdy auto začně brzdit mnohem dřív stylem, že nejdřív brzdí prudčeji a až potom zvolní - není to plynulé brždění jako předtim (lidi to prostě uklidňuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker  |  02. 09. 2015 17:03  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Minimálně u nás hlavní problém bude, že bezpečně nejezdí ten, kdo jede striktně podle pravidel, ale ten, kdo jede předvídatelně pro ostatní.Přičemž u nás část pravidel provozu je tak idiotských, že je prakticky všichni porušují a většina ani nepočítá s tím, že se jimi někdo bude řídit.
Například pokud je celá čtvrť označená jako obytná zóna, nejspíš ani autoři toho rozhodnutí neočekávají, že by tam opravdu všichni jezdili pořád do 20 km/h.
Podobně u značky obce umístěné v polích 200 metrů od prvního domu (asi rekordní vzdálenost co jsem viděl mezi značkou obce a prvním domem byla kolem 600 metrů).Čili ten, kdo jede strojově podle pravidel, bude naopak velmi nebezpečný, protože takové chování ostatní řidiči neočekávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jops  |  03. 09. 2015 08:02  |  Microsoft Windows 7 Firefox 40.0

By me zajimalo jak se tato chytra auta budou chovat v situacich, kdy mu da ridic prednost, ac nemusi.Napriklad ted je Melnik brutalne zasekanej a tam bez dobraku, co pusti auta z vedlejsi by se doprava na vedlejsi silnici nehnula. A jak budu davat znameni Google autu, ze ho poustim ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch