Hlavní město Kansasu se dočasně jmenuje Google, chce 1 Gb internet

Diskuze čtenářů k článku

avatar
03. 03. 2010 20:32

uprimne - k cemu se hodi rychlost vetsi nez ~10Mb ?? Tj kolik sluzeb to vyuzije? Na video to docela staci, mozna ne na full hd (ale asi i to jo) - ale kolik je takovy zdroju? Nejaka webova aplikace? Jaka???

Leda tak stahovani souboru, ale pominu-li rapidshare (ano, vsichni tahaji nove a nove image linuxu , tak proc? a navic - kolik skutecne umozni server??

Tj - proc vsichni tolik touzite po vice nez cca 10Mb???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 21:49

lol Chtěl jsem nějak rozmně odpovědět, ale na to se ještě moc směju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 22:04

tak az se dosmejes

(potrebu a smysl vysokorychlostniho internetu nezpochybnuji, ale prijde mi, ze dneska daleko vice chybi sluzby, ktere by mu davaly smysl...bavit se jenom o navysovani rychlosti mi prijde samoucelne. Ano - urcite existuji specializovane sluzby zalozene na rychlem prenosu dat - ale co opravdu potrebuje a je schopen pouzivat rekneme bezny ctenar zive??)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 23:06

Lidi nechtějí čekat, prostě všechno nejlépe ihned a proto žádný internet není dost rychlý. Kromě papírové rychlosti v Mbit je ale důležitá rychlost odezvy a stabilita. Na optice to snad drží, ale na DSL nebo Wifi, o 3G nemluvě to pořád kolísá a plnou rychlostí linky můžu stahovat jen v noci. Takže mám papírově 20 Mbit, v praxi asi 13-14 Mbit v noci, ale přes den 2-7 Mbit. A proto ač vlastník tereticky vyšší rychlosti, kterou považujete za dostatečnou pro všechny a za kterou nemá cenu jít, tak spokojen úplně nejsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2010 12:40

Presne tak. Lidi nechteji cekat, ani ja nechci cekat. A kdyz uz, tak ne moc dlouho. V cechach jsem mel 50Mbit bez FUP a agregace za celkem smesnou castku 770,- s DPH na kabelu. A jako milovnik filmu preferuji vysoke rozliseni, tedy HD. A stahnout 8 GB BRay rip je (relativne) celkem fofr.

Nikdo netvrdi, ze vyuzije 1Gb 24/7. Ono chronicke stahovani po nejake dobe kazdeho prejde, protoze potom uz toho moc ke stazeni neni, takze sit zas takovy "zahul" nedostava.

Kazdopadne mit moznost volby mezi 50Mbit a 1Gbit i za vyssi cenu, vim, po cem sahnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2010 13:41

No tak tohle je presne ten slavny kratkozraky pohled vsech, je treba se divat trosku dal.

Jinak v dnesni dobe pravda, je to k nicemu, ale budoucnost si zada pokrok. Protoze nejde jen o to, ze bude nekdo koukat na youtube s gigovym netem, ale ze v budoucnu bude mnohem, nescetnekrat mnohem vice sluzeb online, a bude potreba paralelne byti a stahovat vice veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 23:51

No, abych pravdu řekl, tak internet na koleji mi přišel tak zhruba stejně rychlej jako interenet doma (8Mbps od O2).

Sice je pravda, že doma bych Windows 7 z MSDN neměl stažený za 2 minuty, ale při běžným surfování nebo stahování jsem rozdíl moc nepoznal, protože servery prostě jely pomalu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 06:16

Asi tak... Už vidím ty servery, které každému posílají jeho individuální nášup gigovou linkou. Milion připojených Čecháčků v jednu a tu samou chvíli, a co že jsme to říkali? Terabity?! Pardón, sekli jste se o "předponu", na to by byla potřeba páteř a servery s Pbps...

Co si budeme povídat, Gbps nedělá kontinuálně ani většina dnešních disků, a to i za ideálních okolností, když je čteme sekvenčně (mno, na začátku snad jo, ale na posledních blocích určitě ne)... A teď si představme, jak bude asi drahé sestavit hardware content providera, když dnes mu jeden "počítač" (řekněme část racku, pod kterou si můžeme myslet "ekvivalent počítače") dokáže obsloužit stovky, či až tisíce zároveň připojených uživatelů...

Ne. Problém skutečně není v tom, že by to dnes ještě nešlo. Problém je prostě jen v tom, že to nikdo nezaplatí, jednoduše za něco takového nikdo nebude ochoten platit ani tu nejvýhodnější nákladovou cenu (natož pak ne tu ideální, či nedejbože cenu se ziskovou marží)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 06:05

+1!

Na online věci 10 Mbps bohatě stačí, a u věcí, které není nutné tahat online, má programátor i uživatel počítat s tím, že to chvíli potrvá. Jaký je rozdíl, jestli se mi dývko bude stahovat hodinu, nebo minutu, když není problém si počkat!?

P.S. Jsem na inetu od 1994, takže bych řekl, že už celkem dlouho, a posledních skoro 7 let jedu výhradně přes Eurotelí GPRS. Pár let nazad tomu přidali 3G, a chvíli poté ještě 3.5géčkové HSDPA, nyní dokonce i HSUPA, ale po pravdě řečeno, ta rychlost mne vůbec netrápí. Jediné, co mi vadí, je nespolehlivost. Ale pořád ne natolik, abych uvažoval o pevné, kterou jsme dávno zrušili... (kabel tu v centru Práglu nenajdete a o wifi také nemá smysl uvažovat, TMO by vycházel sice o něco spolehlivější, jenže zas je to jeho 4G nekompatibilní s čímkoli, na co člověk šáhne, o Oskaru bez 3G či zoufalci Ufounovi vůbec nemluvě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 11:22

Pán bude asi masochista Taky jsem začínal na modemu 33,6 kbps a dva roky strávil na GPRS od ET, ale s tím se opravdu pracovat nedá. Asi vám stačí přečíst tři stránky denně a nestahovat soubory větší, než 3 MB. Cokoli náročnějšího je na GPRS utrpení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 11:25

Navíc při ceně 40 Kč týdně za neomezené 3G od O2 není co řešit. Má to tak hodně lidí kolem mě a já si k ADSL platím ještě to 3G v noťasu i v N97, za ty prachy proč ne. Až zavedou přísný FUP, tak to platit přestanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 13:56

Dát mi gigabit, tak si klidně vytetuju google na čelo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 14:01

Ta doba samozřejmě přijde,ale zde v Africe to potrvá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 14:07

Net bude vždy relativně pomalej...

Myslel jsem to samozřejmě pružně... 128x průměrnou rychlost připojení v oblasti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 03. 03. 2010 12:55

Až s tímto nápadem přijde Google i do Evropy, navrhuji přejmenovat Brno na Brnoogle :) Ale myslím si, že jak nám, tak lidem v Topece, jen změna názvu k přilákání technologického investora zdaleka nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 13:46

A z Prahy by mohl být Proogle, to se aspoň podobá používanému Prágl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 13:48

Kdybych mohl mít 1Gb připojení, tak klidně přejmenuju sám sebe na Google :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 13:53

V Brně máme aspoň Netbox, ale co jiní

Teď trošku z vážnější jamky. Určitě by Google rozhýbal s cenami a rychlostí internetu, ovšem, záleželo by kdy se mu podaří rozjet v Evropě, resp. u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 18:17

Nerozhýbal, EK by mu to totiž zakázalo. Jednalo by sa o krížové financovanie - tj. z reklamy by Google dotoval pripojenie, čo je v EU zakázané (presné podrobnosti neviem). Máme to štastie, že nás naša EK chráni pred nižšími cenami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 22:03

mno... presne podrobnosti skutecne nevite

1. kdyby google nabizel vysokou rychlost za konkurencni ceny, jiste by trh rozhybal

2. google neni vlastnikem internetu (pro boha!), takze o krizovem financovani nemuze byt rec

3. nadavani na EU je folklor, kterym jen podtrhavate svoji blbost, kazdopadne vas mohu uklidinit - antimonopolni zakony plati skoro v kazde zemi s trznim hospodarstvim ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 22:19

1. Áno, keby mu to nezakázali, ako som písal.

2. A kde píšem, že Google je vlastníkom internetu? Píšem, že bude financovať/dotovať pripojenie k nemu a použije na to zisk z inej, nesúvisiacej služby. To je niečo, čo EK považuje za zlo.

3. Pletieš si príčiny s následkami. Tržné hospodárstvo je také, kde nikto nemá právo zasahovať do obchodných vzťahov firiem a jednotlivcov. Je zrejmé, že následkom zavedenia antimonopolných zákonov je automatické zrušenie tržného hospodárstva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 05:51

Ad 3 - trochu bych přibrzdil, bo jinak je nutné každou regulaci, včetně všech ostatních zákonů, Ústavu nevyjímaje, považovat za zlo ničící volný trh (=tržní hospodářství)... Nechci si raději představovat, jak by vypadal takhle ad absurdum dotažený volný trh, ale jen namátkou - protože existence policie by zjevně narušovala volný trh, nemohla by existovat, alespoň ne tedy v tom dnešním pojetí. Totéž armáda. Ergo každý, kdo by chtěl vydělávat, musel by své peníze chránit sám. Ergo soukromé armády. Je IMO zjevné, že by ty armády nakonec musely vyjít proti sobě. A protože by na výsledku byli tak či tak zainteresovaní prakticky všichni, nešlo by o nic jiného než o občanskou válku.

Jinými slovy, ony ty regule smysl mají, byť to na první pohled u antimonopolních zákonů vidět není. Ve skutečnosti ty zákony totiž trh naopak uvolňují, takže je víc volný, než jaký by byl bez nich.

P.S. Kdyby se monopolům dalo vyhnout, považoval bych za nejlepší taková pravidla, která trh směřují k dokonalé konkurenci. Protože se ale monopolům v některých oblastech nelze vyhnout, ať už pro jejich tzv. přirozenost, nebo pro šikovnost nějakého manažera, co udělal ve správný čas správné rozhodnutí, považuji za nejlepší řešení právě to, které používáme. totiž samotné monopoly nelikvidovat, ale nenechat je svévolně šířit jak plevel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 08:26

Slobodný trh ani náhodou neznamená zrušenie všetkých zákonov. Zákon hovoriaci, že každý má právo na život (v zmysle, že nikto mu ho nesmie vziať, nie že niekto je povinný ho vždy zachrániť od čohokoľvek), právo na majetok (v rovnakom zmysle ako právo na život), právo na slobodnú výmenu (tj. že nikto nemá právo zasahovať do toho, na čom sa dobrovoľne a slobodne dohodnú dva subjekty) je plne v rámci slobodného trhu.

Súkromné armády by mali obrovskú nechuť ísť proti komukoľvek a urobili by všetko preto, aby sa konflikt vyriešil mierovou cestou. Jednoducho preto, že vojna stojí peniaze, ničí ich majetok, zabíja ich ľudí atď. K skutočnému boju by sa uchýlili až vtedy, keď už ich niekto napadne. Tieto motivácie však štátna armáda alebo polícia nemá, všetky náklady totiž prenáša na niekoho iného (občanov) preto nemá problém zaútočiť na iných (napr. USA vs. Irak). Bolo by to na dlhšiu diskusiu, na ktorú tu asi nie je priestor.

S antimonopolnými zákonmi je to presne naopak ako hovoríš. Na prvý pohľad to zmysel dáva, ale keď to človek rozoberie do detailov a všetkých dôsledkov, zistí, že nepomáhajú vôbec ničomu. Zober si napr. aktuálnu tému Ballot screen v IE. Nastupuje v dobe, keď už IE niekoľko rokov klesá podiel a má sotva polovicu. Neviditeľná ruka trhu sa o to postarala ďaleko skôr a ďaleko lepšie než by to dokázali desiatky Európskych komisií.

PS: Dokonalá konkurencia je jeden z tých horších konceptov, neumožňuje totiž žiadne veľké zisky a teda žiadne veľké investície. Konzervuje stav trhu a neumožňuje zmeny, resp. len veľmi pomaly. Keby Google nezarábal majland na reklame a nemal by takú drvivú väčšinu, o nejakom gigabitovom Internete by sme tu dnes nediskutovali.

Dnešné najčastejšie "riešenie" monopolu - naparenie pokuty, monopol neobmedzí absolútne nijak. Nanajvýš donúti monopol zvýšiť cenu.

Prečítaj si knižku Dominick Armentano - Proč odstránit antimonopolní zákonodarství. Dá sa to stiahnúť ako PDF: http://libinst.cz/etexts/armentano.pdf...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2010 18:19

"Zober si napr. aktuálnu tému Ballot screen v IE. Nastupuje v dobe, keď už IE niekoľko rokov klesá podiel a má sotva polovicu. Neviditeľná ruka trhu sa o to postarala ďaleko skôr a ďaleko lepšie než by to dokázali desiatky Európskych komisií."

To nebyla neviditelna ruka trhu, ale vicemene lidova revoluce v podobe Open Source...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 03. 2010 15:46

Já bych radši Goostravu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 16:08

Spíše Googlomouc ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 17:41

A nebo Googlaldov místo Zlína?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2010 22:05

Googlín?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2010 11:09

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor