Do segmentu internetu věcí se vrhá stále více společností, které jsou zaměřené jak pro koncové uživatele, tak především na podnikový segment. A to je případ i japonské společnosti Hitachi, která má obrovský záběr produktů a služeb. V posledních letech se ale například zbavila divize na výrobu pevných disků koupené od IBM, kterou nakonec koupila společnost Western Digital.
Hitachi zakládá v San Francisku Hitachi Insight Group, která má za úkol rozšířit současný byznys Hitachi v oblasti internetu věcí. Už dnes totiž v rámci 33 IoT řešení zaměřených na různé oblasti totiž dokázalo Hitachi generovat v roce 2015 příjem 5,4 miliardy dolarů.
V následujících třech letech chce proto Hitachi investovat dalších 2,8 miliardy dolarů na rozvoj dalších produktů a řešení, stejně tak akvizice, které pomohou akcelerovat tento vývoj. Cílem je zvýšit tržní podíl, protože Hitachi má hlavně v podnikové oblasti šanci získat velký kus „koláče“, který je celkově v bilionech dolarů.
Vytvořená skupina v „Křemíkovém údolí“ bude mít pod sebou i část vývoje a případné zajišťování partnerství s lokálními společnostmi. Hitachi působí v oblasti komunikačních systémů, průmyslu, elektroniky, výroby, materiálů nebo automobilového a obranného průmyslu. Hitachi tak může znamenat monitor, výtah i atomovou elektrárnu - rozsah působnosti je zkrátka neuvěřitelný. Ostatně není se čemu divit, Hitachi už existuje 106 let.
Internet věcí znamená přidávání elektroniky do všemožných objektů, snímání dat pomocí senzorů a jejich vyhodnocování nebo ovládání. Hitachi má díky zmíněnému rozsahu produktů a služeb perfektní pozici, protože může v rámci všech prodávaných řešení zabudovat i vlastní formu IoT, s čímž souvisí i velká konkurence.
Budoucnost v podobě chytrých měst je totiž velkým lákadlem a většina společností si chce vytvořit i vlastní platformu, na které vše pracuje a klasicky uzamknout zákazníky ve vlastním propojeném světě. Objevují se ale i otevřené trendy a partnerství, takže doufejme, že budoucnost bude fungovat lépe, než „uzavřená“ minulost a internet věcí se postupně standardizuje podobně, jako třeba samotný internet.