Hitachi představuje nové 2.5" disky

Diskuze čtenářů k článku

Andrey666  |  09. 07. 2005 08:11

no neviem, ja mam v notebooku seagate 2.5" 5400ot 8mb a kopiruje mi to v ramci disku 10mb/s a na externy usb2 disk 3.5" seagate 7200ot 8mb rychlostou okolo 30mb/s. si myslim ze su to slusne hodnoty a som spokojny lebo disk je uplne tichy a nezere tak vela baterku ako 7200ot.... takze ak predpokladam ze do ramky (mam 1GB a vypnuty swapfile co tiez znacne urychluje cele win) nacitava tiez rychlostou okolo 30mb/s tak co viac mozem xciet? netreba mi ziadny 7200ot aj tak by to nebolo o moc viac.. a nakoniec komu to treba?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  08. 07. 2005 17:51

Je fakt, ze disky co se davaji do NB jsou na polovine vykonu oproti stolnim PC. Je to holt miniaturizace na ukor vykonu. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gringo  |  08. 07. 2005 07:51

To prece ti vyrobci nemuzou myslet vazne, proc takhle brzdi vyvoj??? Mam v notasu 4200 RPM disk a pokud na nem chci neco delat trosicku narocnejsiho (mam 256 mega pameti, jelikoz firma Acer neumi davat vice !!), tak zacnou Widle swapovat a proste se z 1,5 Pentia M stava naprosto neschopny stroj, ktery nedokaze zareagovat ani na pohnuti mysi. Samozrejme kvuli disku. At mi nikdo netvrdi takovy nesmysly, ze nedokazou udelat disk, kterej bude sve otacky regulovat mezi 4200 az 7200 otackami dle zateze, kdyz to jde u vetraku a takovejch prasecin, tak to musi jit i tady. A stejne, rychlej disk bych v notasu uvital, tak PROC NEDELAJI RYCHLE DISKy????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bj  |  08. 07. 2005 08:12

Tak tady je evidentně zabržděnej někdo jinej než výrobci . Jestli Ti je 256MB RAM málo, tak co Ti brání ji rozšířit? Vlez na net, objednej paměť a šoupni si ji do noťasu.
"PROC NEDELAJI RYCHLE DISKy????" A tos vzal kde? Hitachi (nebo i Seagate) dělají 2,5" 100GB disky se 7200rpm.
Příště se trochu rozhlídni kolem sebe, než začneš plácat takový blbosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jazz  |  08. 07. 2005 09:27

Zadny blbosti.. Co kdyz ma firemni notas, to tam pak nemuze soupnout co chce.. A vubec, jde o to, ze vyrobci prodavaj konfigurace typu super procesor a disk 4200, eventualne vubec nepisou jaky otacky to ma..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bj  |  08. 07. 2005 09:39

Ale jo blbosti, si přečti, co napsal: "PROC NEDELAJI RYCHLE DISKy????" tohle Ti snad nepřijde jako blbost? Výrobci takovéhle konfigurace sice prodávaj, ale když je uživatel informovanej asi jako neregistrovaný - Gringo a nepřiplatěj si za rychlejší disk a víc paměti, tak je to jeho blbost a má prostě smůlu. Co si zaplatí, to má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jazz  |  08. 07. 2005 10:04

Ne, prijde mi to jen jako mirne zjednoduseni, nekteri vyrobci booku se evidentne stiti prodavat rychle disky. Nevim o co jim jde vic, aby notebook byl pomalejsi nez desktop nebo o to, aby mel mensi spotrebu a vetsi odolnost. Z uzivatelu kteri si v dobre vire koupi znackovy notebook za 60 0000 je minimum techniku, kteri si do nej budou shanet a montovat harddisk az zjisti ze jim to jede jako nejaka sunka. Casto se jedna o pevnou konfiguraci, originalni prislusenstvi je predrazene a nekdy rozsireni neni mozne z duvodu jak jsem psal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pako  |  08. 07. 2005 12:45

vyměnit hdd v notesu nebo přidat paměť je hračka, hdd i paměti jsou obvykle lehce přístupné, btw vysokootáčkový disk má větší spotřebu. U notesu je na prvním místě snad mobilita a výdrž, ne?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antik  |  08. 07. 2005 10:11

IMHO asi to bude kvůli konkurečnímu boji. Většina zákazníků bude spíš koukat na ten procesor než na RPM disku...a když se do toho noťase pak dá dost paměti, tak to snad ten disk ani moc nebrzdí i když má jen 4200 otáček. U většiny lidí tak maximálně při spouštění systému nebo programů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaAaT  |  08. 07. 2005 10:46

pomale disky jsou opravdu nejvetsi slabinou dnesnich notebooku a disk s 4200 otackami brzdi i stroje s 1 Gb ram !!! to je proste fakt! holt kdo chce - touzi - potrebuje rychlejsi notes musi! zakoupit rychlej disk. vyrobci ho zrejme nedavaji kvuli jinym lakadlum (procik vykonej jak krava) a v neposledni rade nejspis cene... osobne nevim kolik stoji 2.5" 7200 ot. disk, ale asi to bude o nejaky tisicovky vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pako  |  08. 07. 2005 12:56

no schválně sem se mrkl na jeden ceník (hwshop.cz):
Hitachi 2.5" 7K60 40GB,UATA/100,8MB,7200 RPM 4.384 Kč s DPH, 60GB 5.120 vč daně
Hitachi 2.5" 80GN 40GB,UATA/100,2MB,4200 RPM 2.228 Kč vč daně
Hitachi 2.5" 80GN 60GB,UATA/100,8MB,4200 RPM 2.938 Kč vč daně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorg  |  08. 07. 2005 09:17

Dobrej příspěvek pro zasmátí, někdo si koupil mizernej notebook, neumí si ani upgradovat paměť, tak si vylejvá zlost na kom to jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bj  |  08. 07. 2005 09:25

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  08. 07. 2005 11:48

Proc nejsou disky s variablni rychlosti otacek? nebude to tim, ze sekvencni cteni a zapis by takovou vselijakou rychlost ubihajici plotny pod hlavickama asi tezko zvladal. Disk neni vetrak, rychlost musi byt konstatni kvuli hledani sektoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  08. 07. 2005 13:04

Vsechno de kdyz se chce. viz CD/DVD kde to je samozrejmnost. Treba se jednou dockame...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  08. 07. 2005 15:39

Jenze u CD a DVD je opticke cteni. Snimac muze byt vzdalen od disku i nekolik cm je to jen zalezitost cocek jak se zaostri. Kdezto u disku se musi ( rozebral jsem disk a sledoval jsem to ) nejdrive roztocit plotna ktera vytvori kolem kolem sebe "vitr". Kakmile plotna dosahne urcitych otacek a vitr rychlosti, uvolni kineticky tlak vertu zapadku ktera uvolni hlavicky a ty zacnou po vrstvice vzduchu klouzat po plotne. Kdyz se disk vypne tak "vitr" vznikajici setrvacnosti plotny hlavicky zpet zaparkuje.
Z toho plne ze hlavicky moho byt nad plotnou jen v urcitem rozmezi otacek plotny jinak by se ji dotkly a taky proc se museli kdysi u pomalich disku hlavicky rucne parkovat, ted je to jednoduche, ucinne a automaticke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LZW  |  09. 07. 2005 00:22

Tento argument zjevne neobstji, nikdo nechce aby rychlost otaceni ploten klasala pod 4800 ot/m, chtelo by to jen rizeni v rozmezi 4800 - 7200, domnivam se ale ze uvedene technologie ktere Hitachi zabudovala do svých HDD nejsou nic jineho (jak jinak sinizit tepelne vyzarovani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 07. 2005 21:22

No nevím já mám Acera s 512 :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iva  |  21. 10. 2005 19:58

No, ja mam ASUSe L3800C s P4M na 2,2GHz od jara 2003. K 512MB RAM jsem si letos pridala dalsich 512. Puvodni disk 60GB 4200rpm jsem letos nahradila 100GB Seagatem Momentus ST9100823A 5400rpm. Da se s tim delat docela dobre....
Docela by me zajimalo, jaky ntb presne mate, ujistit se, kde je ten problem....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor