Hezčí písmo ve Windows Vista a MS Office 12

Diskuze čtenářů k článku

Olda Bendl  |  26. 11. 2005 16:59

Ahoj, kde se dá to demo nových Office stáhnout? Díky Olda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brambor  |  25. 11. 2005 11:23

Fixni fonty umi snad vsechny OS a jejich graficka prostredi, jen Windows stale ne
....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  26. 11. 2005 01:06

Fixní fonty? No jestli ty (na kterého ptáka asi?) fixovanej moulo tím "fixní" nemyslíš "fonty psané fixem", ale třeba s "fixní šířkou", tak už od Win3.0 tu jsou: Courier New, fixedsys, Terminal, od Win2K: Lucida Console, ve Vistě bude další jménem Consolas... a tuny dalších si můžeš zdarma stáhnout z netu, zkus třeba heslo "1001 free fonts"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brambor  |  26. 11. 2005 14:46

Hele ty budeš asi windowskák protože nemáš ani páru co to je. Jde o to že ten font je stále stejně velký při kterémkoli rozlišení a na kterémkoli monitoru. Prostě si nastavíš fyzickou velikost písma a ta je pak stálá ať si zapneš 800x600 nebo 1600x1200 a ať máš monitor 21 nebo 15 palců. Vůbec nejde o to si to někde stáhnout, aby tohle fungovalo musí to umět grafické prostředí. Třeba OSX ... to umí snad odjakživa v Linuxu to taky už nějaký čásek normálně funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  26. 11. 2005 21:50

To je ale kokotina - od čeho asi máme to vyšší rozlišení a větší monitory? Takovéto "fixní" písmo si i ve Windows přece může vytvořit libovolná aplikace, když při vyplňování renderovací struktury pro CreateFont použije místo "fixní hodnoty" jednoduchý zlomek, a nebo vlastní funkci "CreateFixedFont" která si rozlišení obrazovky před dosazením do toho zlomku zjistí...
Že by tedy zrovna tvoje "fixní fonty" (které v podstatě neexistují, je to furt jenom transformace v GDI) byly nějaká "killer fíčura" se moc říct nedá - a zvlášť v době kdy se používají všelijaké poměry stran (nejen 4:3, ale třeba 5:4, 16:9, 16:10,...) je to spíš jenom zbytečné plácání sena a slámy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brambor  |  28. 11. 2005 09:18

Nevim co je pro tebe kokotina. Ale jeden z duvodu pro je prave to ze jsou zobrazovaci zarizeni s ruznym pomerem stran. Evidentne jsi nepochopil podstatu veci dokud to nedozenes jakakoli dalsi debata je irelevantni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  08. 06. 2006 03:57

Ale člověk odjakživa nastavuje fyzickou velikost písma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vk  |  25. 11. 2005 08:52

základní velikost bude 8pt??? asi mě chcou zničit!!!

možná nepatřím k většině, ale mám na notebooku 15" LCD s rozlišením 1400x1052, takže písmenko o velikost 8pt má na výšku asi dva milimetry (a neříkejte prosím že jsem vůl že jsem si koupil takový display, nemohl jsem si vybírat - dal mi ho zaměstnavatel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  25. 11. 2005 09:20

Zobrazeni->Vlastnosti->Zalozka vzhled->Velkikost pisma ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  25. 11. 2005 10:48

A co změna rozlišení? Třeba na takové co má poměr 4:3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  25. 11. 2005 13:46

pt znamená bod a né pixel (nezaměňovat!!!)
tahla míra existovala dávno před tím, než počítače, a proto s nimi nemůže mít nic společného
Jinak doporučuju nějakou typografickou literaturu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atrament  |  24. 11. 2005 21:00

Mistr František Štorm by vám mohl o fontech vyprávět, ten se v tom aspoň vyzná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Satrapold  |  24. 11. 2005 22:42

Satrapold potvrzuje !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  24. 11. 2005 17:07

Já bych spíš uvítal nějaký patkový písmo ve windowsech.
Nevim Bezpatkových písem se me zda ze v systemu je docela dost. Horsi je to s patkovejma....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  24. 11. 2005 17:17

Patkové písmo se hodí spíše pro tisk, proto se na PC moc neobjevuje. Na čtení na obrazovku jsou vhodná (čitelnější) písma bezpatková.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  24. 11. 2005 20:41

tomuhle nerozumím, nejsem žádný odborník na typografii :)
mohl bys mi vysvětlit jaký je rozdíl mezi papírem a monitorem? (s ohledem na patky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Kubes  |  24. 11. 2005 20:55

Rozdil je velikost pixelu, pixely na obrazovce jsou na patky moc veke (pokud nepouzivas pismo priblizne velikosti 15 a vetsi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  24. 11. 2005 21:54

Právě proto bych uvítal nové patkové písmo radši.....všechny tištěnné jsou v timesu new roman (konkrétně ve variantě která je dodáváná s widlema )...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Necroman  |  24. 11. 2005 15:55

To je mi ale novinka, tento font, spolu s dalsimi sesti novymi fonty Calibri, Cambria, Candara, Consolas, Constantia a Corbel pouzivam asi uz pul roku a mohu rict, ze vypadaji dost dobre , ( http://www.itst.org/windows-fonts/vista-longhorn.html )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  24. 11. 2005 15:35

Jakou hnusnou cestou jsou ty fonty vyhlazovány? Je to docela hrůza.

Jinak font jako takový ujde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nik  |  24. 11. 2005 17:42

Že by jpeg komprese?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  24. 11. 2005 18:06

JPEG komprese u GIF obrazku? Zajímavá úvaha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 11. 2005 01:02

To je ten nechutný ClearType. Možná to vypadá líp na LCD, ale tahle úlitba pro placky budí dojem mizerné konvergence a vysloveně trhá oči, je to rozmazané a čitelnost pro lidi s CRT to hodně zhoršuje, lépe řečeno téměř znemožňuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  27. 11. 2005 01:04

Tak si pořiď slušný CRT s aperturní mřížkou/trinitronem (taky trojice RGB subpixelů vedle sebe - i a na spoustě CRT ClearType kupocdivu pomáhá), nebo LCD a nebreč tady
Mimochodem, všechny tyhle nové fonty jsou dělané s ohledem na "plnotučný" ClearType ve Vistě, ve kterém na rozdíl od toho v XP nemusí každý znak začínat vždycky na "celočíselné" pozici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 11. 2005 01:05

To je ten nechutný ClearType. Možná to vypadá líp na LCD, ale tahle úlitba pro placky budí dojem mizerné konvergence a vysloveně trhá oči, je to rozmazané a čitelnost pro lidi s CRT to hodně zhoršuje, lépe řečeno téměř znemožňuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cw  |  24. 11. 2005 15:31

Jak to bude s licenci? Predpokladam, ze zadarmo nebudou a pouziti v Linuxu bude trestne.

Jak chteji zajistit, aby dokumenty napsane v nove MS-Office vypadaly stejne i ve starsich verzich?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neskutečné  |  24. 11. 2005 15:14

Neskutečné...hovadiny vymýšlejí pořád dokola....a lidi jim to žerou furt a furt a furt a furt a furt.... a NEZAPOMEŇTE SI KOUPIT VÝKONNĚJŠÍ CPU A O 256 MB RAMKY VÍCE,  díky Gatesímu hraní.... Bože, jděte s XP a Cystou někde....neskutečné a lidi to furt budou žrát "a bez toho se neobejdete a bez toho to nejde....."...nechápu lidskou blbost. Kdyby blbost kvetla, byl by Gates a jeho USA zaměstnanci co vyrobili XP a Cystu v takovém rozkvětu, že by jejich debilita pohltila celý vesmír

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaatro  |  24. 11. 2005 15:21

jeste ze ty ses letadlo, yntelygente

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Manox  |  24. 11. 2005 15:24

hmm... Je ale zajimave, ze kdyz je ten Gates takovy debil a jeho Windows jsou tak desne, ze ma tolik prachu a Windows pouziva skoro kazdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  24. 11. 2005 15:36

Gates je genius, umi podplacet, umi presvedcit ze jeho soft, ktery mimochodem ani nemusi mit je nejlepsi. Dale umi presvedcit ze matlaniny jake M$ predvadi jsou nej ..... takze blb je nekdo jiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  24. 11. 2005 18:20

Neviem ako je na tom Gates ale marketingové oddelenie MS funguje veľmi dobre, viď aj články na Žive... Darí sa im vybudiť ľudí (vhodnejší výraz ma teraz nenapadá), že ako veľmi MS pracuje na novom Windowse (resp. office, resp. open formáte) a že to už prakticky už už bude, a že ako vynikajúce a výnimočné to bude... Skutočne dobrá práca.... ( :) stále hovorím o marketingu nie o softwari)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  24. 11. 2005 19:57

Marketingové oddělení Microsoftu je skutečně dobré, to se musí nechat. Ale když si vezmeš, že:

1. Živě je Hlavenkovo dítě a Hlavenka je dlouholetý fanda Microsoftu,
2. Microsoft je bohatý a významný inzerent,
3. redaktoři potřebují o něčem psát, kdyby to byla sebevětší prkotina,

tak je jasné, že na Živě by podobné články víceméně stejně vycházely, i kdyby marketingové oddělení Microsoftu fungovalo půl roku na čtvrt plynu. A nejenom na Živě, jinde je to podobné, ikdyž ten bod 1 je individuální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nevim  |  27. 11. 2005 12:20

To tak mám rád, když se pořád někdo naváží do článků o MS. Uživatelů MS produktů je pořád, milánkové Linuxoví, nejvíce, proto se o nich taky i píše. Docela by mě zajímalo na jakém systému jste se naučili užívat pc. Naprostá většina z vás na nelegálních distribucích Microsoftu. Neříkám, že jsou Windows spásou vašich pc, ale že jsou spásou sekretářek a úřednic, které mají problémy s dvojklikem. A pokud chceš jiný příklad, tak těžko najdeš lepší programátorský balík než .NET prostředí. Říkejte a pište si co chcete, ale za svůj život jsem vystřídal mnoho programovacích jazyků a C# s .NET Fr. je naprostá špička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni nudle u nosu  |  27. 11. 2005 22:49

Jestli jsou Windows spasou sektretarek, tak tim vic jsou peklem tem chudakum, co to po nich davaji dohromady.
K tem programovacim jazykum, no tak tohle placnuti do vody stoji fakt jen za pousmani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  24. 11. 2005 16:27

A kdo jsi ty, ze si dovolujes nekomu rikat, co si ma a nema kupovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freezer  |  26. 11. 2005 21:31

co to je vykrik debility? porid si linux s adekvatnim prostredim, openoffice apod a zjistis, ze hw naroky budou velmi podobne, ne-li v horsim smeru pro linux, uz jen z duvodu efektivnejsi prace ms office pod xp, diky napr. kesovani a sdileni knihoven apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QQ  |  24. 11. 2005 14:28

Jako nic proti, ale jak dlouho by to trvalo vam, udelat unicode font v takove kvalite, jake maji fonty ve windows? .. Na jinych desktopech me pismena vetsinou mlati do oci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  24. 11. 2005 15:04

ak ide o typograficku kvalitu, tak tie pisma vo Windows su parodia. Skus si Mac OS a uvidis, co je to typografia a krasne spracovane fonty.

Mimochodom, tie okopirovane prisery vo Windows maju premenovany nazov originalov, kvoli licencii. A fakt su to okopirovane prisery.

Ked typografia, tak jedine na Macu. Sada dodavanych pisiem je od renomovanych typografickych spolocnosti a fakt to vidiet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  24. 11. 2005 15:34

Hush MacOS-X, ale takovy LaTeX tomu rikam fonty a hlavne sazba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  24. 11. 2005 15:36

typografickym funkciam v OS X a dodavanym fontom vravim kvalita :)

LaTex nie je problem, na OS X aj v Cocoa kabate s poriadnym GUI a automatickym renderingom tex-ovych tagov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  24. 11. 2005 20:19

Prestan uz robit tu Mac propagandu.. a v tomto pripade by som bol ticho, pretoze podpora OpenType v MacOS X na urovni systemu je mizerna.. iba zakladne funkcie (aj to roman script only), ostatne veci musi robit aplikacia.. preco napr. Adobe aplikacie musia mat vlastnu spravu fontov nezavislu od systemu..
Mensi citat od jedneho developera fontov z Heidelberg/Linotype
OS X does not support full OpenType features. It is up to the application to support OpenType, and very few Mac applications do so at this time. The few applications that do support OpenType provide varying levels of OpenType support.
Ano, mame tu AAT (Apple Advanced Technology) rozhranie, ktore konecne od 10.4 aj funguje tak, ako malo od zaciatku (gratulujem!), takze AAT konecne funguje v textedite a podobnych systemovych utilitach.. aj ked neviem, na co to je dobre, ale aspon ukazka pouzitelnosti.
Nechcem ti brat iluzie, ale od cias Windows 2000 poskytuje MS slusne API na pracu s typografiou a podporou OpenType, ze to MS Office nevyuziva, je ina vec.. hlavne, ze Apple pise podobne marketingove kraviny ako aj ini (MS nevynimajuc)..
According to Apple, Mac OS X "includes over $10,000 worth of high quality Roman, Japanese and Chinese fonts".
Nuz, za $10000 kupim v pohode celu Linotype kolekciu OpenType fontov (hadam sa aspon zhodneme na tom, ze Linotype ma kvalitne spracovane fonty), ktore vyuzivaju moznosti OpenType formatu a este mi aj dost ostane..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  24. 11. 2005 21:46

he? o com trepes? OS X ma jednu z najlepsich podpor pre OpenType a rendering pisiem na trhu! Roman only? To je zaujimave, ze v Cocoa aplikaciach (ktore tieto sluzby vyuzivaju standardne) ide vsetko ako ma dokonca lepsie nez v Adobe aplikaciach!

Z akeho roku je ta sprava preboha? MS sa teraz ide chvalit s ClearType, ktory ma do Quartz ocividne daleko.

Aka propagacia, myslis, ze ma za to niekto plati? S textom pracujem v OS X kazdy den a az na POSRANE aplikacie od Adobe ide vsetko bez problemov! (ano, posrane, lebo si Adobe robi po svojom a potom fonty blbnu len a len u nich)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila, aquila  |  24. 11. 2005 22:27

hlavne blbne lokalizacia, locales a vobec cely mac os sere na vychodnu europu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  24. 11. 2005 22:37

lokalizaciu nepouzivam a diakritika mi ide vsade. v com je ako problem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kokeš  |  26. 11. 2005 16:01

Pane vy jste téda znalec, zkuste si jako systémová písma pro zobrazování na obrazovce Macu nastavit některé z Vašich Adobe, Bitstream nebo třeba Linotype OTF fontů a spláčete nad výdělkem - ne nadarmo se např. v Linuxu používají hodně hodně často právě řezy z Windows. Ta písma od Microsoftu jsou dělaná právě na dobrou čitelnost na obrazovce, ne na estetický zážitek na papíru. Ono sázet něco Verdanou, to může fakt jen DTP barbar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spike411  |  27. 11. 2005 17:15

Verdana je velice slušný font pro obrazovku, ale ten paskvil Arial, to je děs. Font, ve kterém nepoznáte l I a 1 (a pár dalších)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KFL  |  24. 11. 2005 14:17

Jedu Office12 v Beta1 a zatim dobry. Novy fonty i vzhled jsou ok a je to prekvapive stabilni. Zatim to nespadlo za 2 tydny ani jednou ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  24. 11. 2005 16:27

Me pada Outlook. Kdyz ho ukoncim, tak to napise chybovou hlasku a chce ho to znovu spoustet. Delala to prebeta i beta.

Jinak se mi ten novy Office fakt libi. Nektere sekretarky se ale z toho noveho designu asi zblazni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  24. 11. 2005 19:42

Tak to nám určitě poradíte důvod, proč bychom si měli nové Office pořídit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  24. 11. 2005 20:33

jestli žádný důvod neznáš, tak si je nepořízuj... je to jen tvá volba, nikdo tě nenutí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  25. 11. 2005 00:49

Třeba kdo ten důvod zná by mi ho mohl poradit, at se na to muzu tesit taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kofis  |  24. 11. 2005 14:16

Nekdo mi tajne prozradil, ze to je font z MacOS
ale ze by na fontu delali 2 roky? Mozna si takovou akci meli nechat jako outsource

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocour  |  24. 11. 2005 14:26

Ono pripravit unicode font, ktery bude vypadat esteticky a bude obsahovat spravne a spravne umistene typograficke znaky vcetne diakritik, rozsypaneho caje, aby to vypadalo solidne kdyz bude tucne nebo italicou... I kdyz je mozne, ze rok a pul z toho zabralo patentove rizeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaatro  |  24. 11. 2005 15:19

Kazdopadne je to MOC PEKNEJ FONT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no_way  |  24. 11. 2005 14:11

http://www.poynter.org/column.asp?id=47&aid=78683

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
$  |  24. 11. 2005 14:31

CORRECTION: An earlier version of this article reported incorrectly that these new fonts could not be displayed on Macs. In fact, they can be -- but only if the operator of a website has licensed them for embedding or if an individual user has licensed them for personal use.

Tohle se mi hrozně líbí ) Abyste se tedy na Macu domluvili s dokumentem z Woken, musíte buď vy, nebo původce dokumentu zaplatit licenci za font... Další způsob, jak vytřískat peníze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  24. 11. 2005 16:32

Muzesh mi prosim vysvetlit jakaze to vyssi mocnost zakaze zobrazit data tretim stranam jinem fontu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  25. 11. 2005 06:29

Se ti dokument (formatovani) uplne rozpadne, tak co z toho, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  25. 11. 2005 09:14

byla rec o tom, ze se dokument 'nedomluvi' ne nezobrazi v poradku, nicmene mash pravdu, ze graficka reprezentace by se mohla zmenit, o uplnem rozpadnuti bych v 'normalnim' dokumentu bych pochyboval, nicmene je do dalsi duvod proc pouzivat standardni 'zalezitosti', v tomto pripade font...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni nudle u nosu  |  26. 11. 2005 18:19

Muzes prosim te priblizt slovni spojeni standardni font? To je "True Type", nebo "Open Type" format, nebo povazujes za standardni font Arial  ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  28. 11. 2005 09:15

arial je standardni az dost ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misticjoe, misticjoe  |  24. 11. 2005 14:08

2 roky vyvijej font??? No potes Manas...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freezer  |  26. 11. 2005 21:25

jojo, nekdo hold narve hromadu penez a casu do vyvoje ergonomie a pak to linuxova komunita zkopiruje a vyprasi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  08. 06. 2006 03:50

Jó, jó, typografie je řehole. Tvůrce písma se většinou schová před rodinou na pár let do pracovny a pak se vítězoslavně vytasí s novým vzorkovníkem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 11. 2005 13:47

Fiiha. To je bomba Uz se tesim az vecer ve zpravach bude vic detailu Je bezva, ze i kdyz nezvladaji stabilitu a bezpecnost, tak nezapominaji na potreby obycejnych lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  24. 11. 2005 15:10

Můžeš mi prosím tě vysvětlit, jak můžeš tvrdit, že "nezvladaji stabilitu a bezpecnost", když mají vyjít až příští rok? To mi vážně nejde do hlavy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  25. 11. 2005 06:27

No prave proto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  25. 11. 2005 07:21

Linuxáci byli už přece včera tam, kde my budeme až zítra! :)
Jinak Apach a PHP rules, ale tyhle kecy "odborníků" nemůžu vystát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  25. 11. 2005 09:29

Jo - v prdeli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brambor  |  25. 11. 2005 11:18

Tam kde nejsou argumenty prijdou na radu silna slova...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  25. 11. 2005 12:08

Nechcu se zastávat kolegy (nadávat se nemá :)), ale nepřipadá vám, že "Linuxáci" v poslední době v podobných diskuzích hodně přestřelují?
Mám na Windows XP nainstalováno opravdu mnoho programů (vše samozřejmě legálně koupeno a nebo freeware i pro komerční použití (sw mě stojí měsíčně kolem 1kKč)), na listě mám většinou spuštěno přes 15 programů najednou (a tak co 5 minut zavírám některý ze stávajících a spouštím další) (+ dalších +-20 programů v pozadí na systray) a systém mi běží stabilně většinou při 12ti hodinových směnách (jsem živnostník) kolem týdne až dvou (kdybych chtěl i déle, ale většinou to restartnu jen pro jistotu a nebo kvůli upgrade HW).
Řeknu vám, že mi to stačí a nečekám víc. Třeba bych i přešel na Linux, ale bohužel tam nejsou portovány mnohé z mých programů (jistě bych tam našel mnoho alternativ k běžným programům ale to co potřebuji k práci tam bohužel není a to vím).
Když Windows XP jede vpohodě, jak tedy někdo může nadávat na ještě ani nevydanou následující verzi?
Připadá mi to značně dětinské a neprofesionální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  25. 11. 2005 12:11

jinak samozřějmě mluvím o desktopech, na serverech mám Linuxy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  25. 11. 2005 18:00

Některý Windows fungujou dobře, některý ne. Záleží dost na HW konfiguraci a ovladačích. Mně třeba doma občas spadnou, ale je fakt, že od Win2k SP2 a WinXP SP1 jsou to poměrně stabilní systémy. Samozřejmě ale nejsou dělaný na vysokou zátěž potom to padá jako švestky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  25. 11. 2005 20:41

jasně záleží na HW, ale na špatném HW se nedá provozovat žádný systém stabilně...
kdo si koupí levný MB se špatným chipsetem, tak vždycky spláče nad výdělkem.
jinak já mám Win XP SP1 Home Edition, na SP2 asi nepřejdu, počkám si na novou Vistu.
ohledně zátěže, klasické zatížení jedním procesem Windows nevadí, můj počítač jede pořád na 100%, ale problém bude asi jakmile člověk zatíží Windows více požadavky zvenku přes sít (na server to prostě není dělané z hlediska výkonu, natož stability (nevylučuji to, jistě půjde nastavit windows tak, aby stabilní byly, ale jak to pozoruji, tak to rozhodně není pravidlem))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  27. 11. 2005 17:48

co je na tom boziho, ze pocitac jede stale na 100%? dyk se na tom neda delat (pokud se nesnizi priorita procesu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  27. 11. 2005 21:56

no však se sníží, a to automaticky, všechny procesy, které mají běžet na pozadí, na něm i automaticky běží (BOINC, zálohy), jde jen o to umět nastavit daný program. Například mé BAT zálohy spouští 7-zip už s nejnižší prioritou, takže na výkonu PC to vůbec nejde poznat (tedy pokud máte samozřejmě dost RAM paměti, aby všechny úlohy mohly běžet najednou)
Windows je systém který umožnuje běh více procesů najednou, nevím proč bych toho tedy neměl využít, když se mi to hodí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brambor  |  25. 11. 2005 11:39

Heh uz vidim jak tu na zive za par dnu lezou do zadku Microsoftu s tim ze Vista bude obsahovat novy screensaver, rychlejsi, stabilnejsi, snadnejsi na administraci takze celkove tim Windows udela ohromny krok vpred.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor