HD Photo: Nový formát Microsoftu?

Diskuze čtenářů k článku

Musketyr  |  08. 03. 2007 17:07

Apropos, k čemu další formát, když už existuje otevřený PNG?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  08. 03. 2007 17:14

No protože ten nevymyslel MS, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moo  |  08. 03. 2007 17:25

a na fotky sa prilis nehodi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dlouhán  |  08. 03. 2007 17:35

Jakých (přibližně) dosahuje PNG kompresních poměrů u fotografií? Můžeš 3× hádat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  08. 03. 2007 17:46

Lidi tahaj celý fimy přez net, kompresi bych u fotek vůbec neřešil a ukládal bezeztrátově, harddisky jsou taky už velký dost. IMHO je nějaký ztrátově komprimovaný "pseudo HD" formát od MS zbytečný, jediný HD je ukládat bezeztrátově.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chose007  |  08. 03. 2007 18:47

ty fffole, bezeztratove fotky. To bych nechtel videt, kolik by mi to urizlo z meho 120GB HDD na notebooku. Uz ted maj moje fotky asi tak 35GB, s prachoobycejnym fotakem a za 3,5 roku foceni. Filmy je neco uplne jineho, na film se podivas a pote vypalis - nebo smazes, co s tim na disku? Navic nehrozi, ze kdyz ti odejde HDD, nebo medium, tak ze ztratis ten film nadobro... Fotky jsou neco trochu jinyho, rad mam vsechny porad na svem HDD, krom toho samozrejme zalohuju - na dalsi HDD a na kazdou este aspon na 2 DVD. Ale ze by se mi chtelo zalohovat stovky GB dat... Nezapominej, ze jsou lidi s notebookama a pro ty se zatim delaj max 160GB disky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  09. 03. 2007 11:58

Tak to máš blby že rád skladuješ každou blbinu. Pokud fotíš profesionálně není problém mít hromadu externích hdd pouzder s hdd. Ale zase na nějaký plonkový fotky stačí JPEG, ono stejně většina foťáků dělá takový fotky že JPEG je pro ně až moc dobrej formát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  08. 03. 2007 23:19

Ty ses fakt hlupak. Vis, kolik ma jedna blba nekomprimovana fotka 6 megapixelu v TIFFu?

Mimochodem, filmy se pres net tahaji jenom kvuli tomu, ze jsou komprimovany a ztratove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  09. 03. 2007 09:52

Tak si ten TIFF skomprimuj, umi obrovske mnozstvi kompresnich algorytmu.
Jinak PNG le lepsi a ma 7 stupnu komprese .... vse bezstratove samozrejme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  09. 03. 2007 12:05

6megapixelu ? no to záleží s jakou bitovou hloubkou ten foťák umí fotit, při 8 bitech na kanál to je 17MB, při bezeztrátové LZW kompresi se to stáhne i na polovinu (při takovýchto rozlišeních je už hodně pixelů dost podobných).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masi  |  09. 03. 2007 10:33

Harddisky jsou velky dost.... Blbe. Ty mas ve fotaku hardisk???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  09. 03. 2007 11:59

jo, říká se tomu compact flash

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masi  |  09. 03. 2007 18:49

Tak to ses teda dost mimo, jestli si myslim, ze ma NAND flash cip neco spolecnyho s hard diskem. Ale to je zrejmy uz z toho prvniho prispevku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  12. 03. 2007 16:13

Jmenuje se to "Microdrive" což je malý harddisk ve stejném pouzdře (stejné elektrické signály i konektor i rozměry) jako je compact flash , byl to test tvojí ignorance.
Kdo je mimo (nebo blb) si už každý posoudí sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  08. 03. 2007 17:47

Neni neni pro fotky vhodny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  09. 03. 2007 12:07

Ten je právě super vhodný akorát se nesmí primárně sockovat na úložné kapacitě to je pak potřeba JPEG nebo jiná potvora co przní obraz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  08. 03. 2007 15:18

kdy v tom bude DRM? Abyste si náhodou nestáhli bezplatně něčí fotky z webu. Nedejbože byste je pak kopírovali mezi počítači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emh, emh  |  08. 03. 2007 14:59

Vsem hovadum zde v diskuzi: link v clanku vede k podrobne dokumentaci, s niz uz nyni lze implementovat dotycny format napriklad v jejich vlastnim, bezpochyby dokonalem, prohlizeci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  08. 03. 2007 18:13

je to aj licencne v poriadku? ak hej tak super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_user  |  08. 03. 2007 18:20

stavim sa ze to urcite podlieha stovke patentom, nehovoriac o "DUSEVNOM VLASTNICTVE MS"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emh, emh  |  09. 03. 2007 08:38

Aj... zapomel jsem, ze hovada nectou :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  08. 03. 2007 14:40

Jsem nepochopil tu bitovou hloubku. To je na kanal nebo a bod? V obou pripadech je to malo. V prvnim pripade chybi standardni 8 bit na kanal v druhem je 32 bit na bod dost malo, fotoaparaty dnes pouzivaji 10, 12 nebo i 14 bit na kanal, na bod by to chelo alespon 48 bit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  08. 03. 2007 15:42

Teď tuším mluvíš o nějakých profesionálních ale v případě těch pro běžné uživatele nic takového nehrozí. Každopádně - ikdyby to tak bylo tak by to stejně mělo nulový praktický efekt, protože foťák fotku stejně uloží jako JPG, který má natvrdo 24b.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  08. 03. 2007 15:45

A co je pro bezne uzivatele? Nebo jinak, zrcadlovka za 15 tisic uz je profesionalni? RAW format ma bezne vic jak 8bit na kanal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  08. 03. 2007 15:46

A co je pro bezne uzivatele? Nebo jinak, zrcadlovka za 15 tisic uz je profesionalni? RAW format ma bezne vic jak 8bit na kanal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinezZ, MartinezZ  |  08. 03. 2007 17:44

Pro mě je profesinální cokoliv nad 5.000,- - je to přece "jenom" foťák...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  08. 03. 2007 14:36

No o tom, že HD Photo je HD Photo a ne Windows Media Photo se už teda ví poměrně dost dlouho (viz. třeba článek http://www.emag.cz/hd-photo-novy-format-pro-vase-fotografie/ ).

Jinak rozhodně nesouhlasím s tím, že se dá očekávat velké rozšíření. Alespoň ne v dohledné době. Většina digitálu pracuje s JPGem a nový formát jen tak nepřijmou ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doom  |  08. 03. 2007 14:21

kristepane... chraň nás před dalším uzavřeným formátem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pb  |  08. 03. 2007 14:05

Nový formát dokáže při stejném kompresním poměru 1:24 zachovat v obrázku více detailů a ještě tam budou žalující štěnice pro mrkosoft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krakonoš  |  08. 03. 2007 14:19

Vůbec bych se těm štěnicím nedivil. Windows update už jsou příliš profláklé a většina lidí už jim umí zatnout tipec, takže je potřeba najít si jiná zadní vrátka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  08. 03. 2007 15:39

Další trotl... uvedl někdo někdo z těhle hlučných linuxáků jakýkoliv konkrétní případ, že by jakákoliv aplikace Microsoftu něco bonzovala? Když vynecháme věci jako HASHE čísel motherboardů (ne čísla samotné) atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  08. 03. 2007 15:48

Krakonos je windowsak ikspeckar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  08. 03. 2007 15:49

pb a krakonoš, tak teď se přiznejte kdo z vás je linuxák ať nám v tom Hidden udělá jasno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pb  |  08. 03. 2007 16:59

http://www.cdr.cz/a/diskuze/9583

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  08. 03. 2007 13:45

"pokud bude formát standardizovaný, dokumentovaný a nezatížený patenty" - a to cekate od MS???
Bohuzel to dopadne tak, ze to MS nastavivi ve Widlich jako defaultni format pro ukladani a tim padem se to rozsiri (ne proto, ze by si ho vybrali uzivatele) a pak bude pouzit jako dalsi paka proti konkurenci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miki  |  08. 03. 2007 13:59

Asi tak... navic to treba nalicencuje nejakym firmam vyrabejicim digifoto, takze nakonec opravdu nic jineho nezbyde :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marektp, marektp  |  08. 03. 2007 14:02

Mno myslim, ze posledni dobou je MS o neco malo otevrenejsi/uvolnenejsi. Mimochodem, presny popis formatu je k dispozici, takze svobodne knihovny pro nej budou, velmi pravdepodobne. Pokud tento format chteji dostat i do digitalnich fotoaparatu, nebude rozumne zpoplatnit implementovani tomto formatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  08. 03. 2007 14:49

Musi. Jestli chce, aby se format rozsiril, musi byt pouzitelny na webu. To znamena, musi ho podporovat firefox. To znamena, musi to byt otevreny format.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Looser  |  08. 03. 2007 15:09

Prošvihnul jsem něco, nebo už existuje jenom jeden jediný prohlížeč (ten správný samozřejmě)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  08. 03. 2007 18:12

firefox je opensource, ak ho bude podporovat firefox tak..... rozumieme sa?

exploder to pod vistou urcite podporuje uz teraz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  11. 03. 2007 00:44

"Mno myslim, ze posledni dobou je MS o neco malo otevrenejsi/uvolnenejsi"
Mno myslim, ze jsi ponekud vedle. Novy projekt Vista povazujes snad za otevrenejsi a uvolnenejsi?
Je mi te lito...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor