Hacknuty 3 banky na Floridě

Diskuze čtenářů k článku

radek  |  31. 03. 2006 18:43

nevím proc to tady rozmazavate ale nejlepsi hacker v oboru bankovnictvi je moje zena a dcera

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufon  |  31. 03. 2006 19:35

Jestli by nebylo na skodu je naucit chodit na jinej ucet nez tvuj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek  |  31. 03. 2006 19:55

na skodu bi to asi nebylo, ale zase slozite pasovat pilniky ve strudlu do basy, je taky na nic, nehlede neumim pict strudl kterej vypada nepodzdrele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufon  |  31. 03. 2006 20:12

odbornik v IT oblasti by se na peceni trudlu vykaslal a postaral by se o upgrade produktu Manzelka 1.0 beta. Sehnal bych si neco s mladsim datem vzniku, alespon do te doby nez zacnou byt systemove naroky stejne jako u minule verze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tupoun  |  01. 04. 2006 16:49

Problém je v tom, že většina novejch verzí je podstatně náročnější než ta původní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford ( SlackWare )  |  31. 03. 2006 17:54

ano, nekteri hlupacci mi prispeli na peknou dovolenou na haiti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  31. 03. 2006 15:11

Možná by neškodil odkaz na zdroj této zprávy.

Například v článku http://www.tallahassee.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060317/BUSINESS/603170343/1003 píší, že se to stalo v noci v úterý 14. března 2006 na velmi krátkou dobu, a píší tam:

"The (Internet Service Provider) called me at home at 10 p.m. Tuesday to tell me what had happened," Brown said.

He said the hacker replaced the banks' home pages with fake Web sites that directed customers who wanted to do online banking to another fake site.

If customers reached the second site, they were asked to provide confidential information such as bank-account or credit-card numbers or Social Security numbers, Brown said.

Tak, jak je to popsané, mělo jít skutečně o nahrazení titulní stránky bak falešnou stránkou s přesměrováním na jiný server, ne tedy o přesměrování přes DNS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  31. 03. 2006 15:30

More thanks, asi dobre banky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel  |  31. 03. 2006 14:45

Sem zvedavej kdy mi nekdo hakne ucet u eBanky.U CS,KB a CSOB to uz umim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  31. 03. 2006 14:52

kbybys tak blbe nekecal, ti co to umi nemaji cas psat do fora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  31. 03. 2006 15:29

vidim ze ti jeste nedoslo ze se nehackuji ucty  imho banky maji navic pro penezotoky separatni site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AX  |  31. 03. 2006 16:37

IMHO
Dalsi takyexpert, ktery nema paru, jak komicke jsou bankovni systemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  31. 03. 2006 18:12

jak se bavim o mezipankovnich prevodech, ne o nejakym nablblym webovym rozhrani, stejne by me ale zajimalo co vazeny pane "AX" o "komickych" bankovnich systemech vi, podle toho jak vse objasnil asi velke hovno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rox  |  31. 03. 2006 14:42

pred mesicem mi bankomat sezral kartu a kdyz sem sel do banky se zeptat proc tak uz na me cekala nova karta i s pinem a zdeleni ze hackeri z ruskych kraju corli nekolik tisic cisel a pinu a uz stihli dokonce neco vybrat nepotesila ,sice nic nevzali z meho konta alei tak mam pocit za spusob babice nacpat prachy do posltare zacina byt zase aktualni.A jelikoz to bylo taky na floride tak mam pocit ze hackeri si slunecnou floridu oblibyli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  31. 03. 2006 15:05


Ve škole se píše - oblíbili
Ve škole se píše - Florida
-----------------------------

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Komplikátor  |  31. 03. 2006 15:18

Tak to můžu být v klidu, protože na můj účet se v posledním roce peníze dají jen přidávat. Vybírat není opravdu možné, protože jsem byl rychlejší než hackeři

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  31. 03. 2006 15:26

To je aktualni uz davno, tem kurvam tam prece jako podekovani za ty velke poplaty nebudu nechavat svoje penize k bezplatnemu uzivani a vydelavani.
Nasrat, vyrabovat ucet a cau.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rox  |  31. 03. 2006 18:53

jaky poplatky ja platim 8 dolaru mesicne za spravu uctu a sem spokojenej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  01. 04. 2006 23:26

tak toto sem urcite napsala nejaka bankerska pica

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  31. 03. 2006 14:20

SQCFC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  31. 03. 2006 13:38

Má tato zpráva souvislost se zprávou o nabourání do databáze státu Georgia?

Každopádně je zajímavá jedna věc - všechny 3 banky mají své webové servery na Windows. Žeby to byla náhoda? Nebo jde o onu pověstnou bezpečnost Windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  31. 03. 2006 13:27

Apríl ještě není, tak to abych za chvíli zrušil iternetové bankovnictví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_Ruzicka, Michal_Ruzicka  |  31. 03. 2006 14:34

Stačí nebýt idiot. Že se podařilo přesměrovat provoz je sice nepříjemné, ale kdyby uživatelé neignorovali to veliké hlášení se žlutým vykřičníkem, co na ně zařval prohlížeč, že neodpovídá certifikát webové stránky, tak by jim nikdy ty údaje nemohl vyklopit. To je tak, když jsou uživatelé neinformovaní ignoranti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  31. 03. 2006 15:22

To je tak když počítače (vývojáři) neakceptují zažité myšlení-sociolgické chování lidí a čekají že lidi akceptují myšlení počítače. Jev "oklikávač" je častý, no, už proto že win otravují často nepatřičnými hlaškami a takový běžný franta uživatel to prostě odklikává odklivá až si odklikne třeba i souhlas s vlastní popravou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chacha  |  31. 03. 2006 15:56

Tak tak, můžou si za to sami, hajzlové. Napařil bych jim pokutu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  31. 03. 2006 16:17

Ono jde o to, že z vlastních zkušeností firem/lidí používajících inet. bankovnictví vypadá situace takto:
Lidi se dozvědí, že banka zvedla nehorázně poplatky za příkaz uskutečněný "analogově" a přes internet je to podstatně levnější. V bance se dozvědí že internetové bankovnictví je extra výhodné a 100% bezpečné (toto skutečně uvádějí). Tak si jej pořídí. Jenomže takoví lidé z počítače znají maximálně účetní program který používají. To že by měli požívat nějaké anti-spy programy, netovírat podezdřelé přílohy v e-mailu, nepožívat IE atd. o tom nemají ani páru v lepším případě používají alepoň neaktualizovaný antivir.
A dále, oni jsou rádi že se vůbec nějak do té banky dostanou (to bývá někdy porod než se to naučí) a Vy si myslíte že si všimnou nějakého žlutého vykřičníku ?

To všechno je chyba systému. Kdyby banky neuváděly že je to 100% bezpečné ale rovnou řekli zajistěte si někoho kdo tomu rozumí ať vám udržuje počítač bezpečný a vyškolí vás tak je to něco jiného.
Taky je špatně že nedokážeme s takovýma zlodějskýma grázlama zatočit(myslím všechny kdo internet zneužívají), napařil bych pořádné tresty. Když jsou v anonymní to se jim to machruje (např. Benny z Brna) ale když je chytí tak oni nic oni jsou chudáci.

Ještě jednu věc Vám řeknu, každý nemůže byt takový machr na počítače jako Vy a jsem rád že to tak není protože je lepší když mě např. operuje člověk který sice počítačům prd rozumí ale zato rozumí medicíně.

Jen tak mimochodem, jestli závisí vykradené konto na nějakém zobrazení žlutého vykřičníku tak to je docela drsný. To je jak kdyby člověk pokaždé než vyjede autem musel si musel zkotrolovat podvozek jestli tam není nálož. Pokud to takhle bude pokračovat tak se za chvíli internet stane nepoužitelným.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  01. 04. 2006 20:26

> Jen tak mimochodem, jestli závisí vykradené konto na nějakém zobrazení žlutého vykřičníku tak to je docela drsný.
> To je jak kdyby člověk pokaždé než vyjede autem musel si musel zkotrolovat podvozek jestli tam není nálož.
Tramtararaaaa, ridic je povinen zkontrolovat pred jizdou stav vozidla. Takze prekvapeni se nekona...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  31. 03. 2006 16:51

Idiot seš sám. Proč myslíš, že by ta stránka měla chtít nějakej certifikát? Prostě udělali tu stránku nezabezpečenou, tak jakej certifikát by pak neměl odpovídat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  31. 03. 2006 17:12

v tom případě, jelikož perfektně nerozumíš anatomii člověka, tak si taky neinforomovaný ignorant, jenže ještě k tomu blbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  31. 03. 2006 18:53

Tak tak, kdo si nemí naordinovat antibiotika nebo vyhodnotit svoje EKG je u mě pablb první kategorie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal_Ruzicka, Michal_Ruzicka  |  31. 03. 2006 22:31

Pozor, zásadní rozdíl je v tom, že když něčemu nerozumím, tak to nedělám. Když někdo chce nějakou službu používat, tak by snad mělo být naprosto samozřejmé, že se s ní naučí pracovat, ne?
Nechápu, proč takový lidi hájíte. Kdyby někdo nechal ležet klíče od bytu na ulici, ten byt mu vykradli a ten postižený si pak šel stěžovat výrobci zámku, co měl na dvěřích, že mu prodal šmej a že není bezpečný, tak byste takového člověka taky hájili, že on za to vlastně nemůže? Přitom je to úplně ten stejný případ, jako když si někdo nechá certifikát pro přístup k internetovému bankovnicví volně ležet na hard disku počítače připojného do Internetu s nezáplatovaným operačním systémem, bez antiviru a firewallu, zato s pěknou řádkou virů a trojských koní.
Očividně je takových lidí víc než dost. http://www.root.cz/zpravicky/proc-rhybareni-funguje/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  31. 03. 2006 23:09

Ale vždyť jsem to tam psal, oni jsou nuceni přejít (vysoké poplatky za neelektronický styk) a navíc je jim řečeno že je to 100% bezpečné. To je ta největší chyba.
Nicméně člověk který nikdy nedělal s počítačem by se musel tohle všechno učit docela dlouhou dobu (i třeba několik let). Tito lidé ani neví o tom, že to co tvrdí banka není pravda. Navíc jsou zvyklí z běžného života věc si pořídit a užívat - koupí si auto, které užívají a už je nezajímá co je uvnitř. Co se týče příkladu s klíčema k tomu bych to nepřirovnával, uživatelé inet. bankovnictví jsou upozorňování že si musí heslo a příp. certifikát držet v tajnosti a podle toho se i podle mých zkušeností řídí, ale pokud to chcete připodobnit příkladu z reálného života tak by to spíš mělo vypadat takhle (klíče nahradím Klíčokódem):
Návod jak se bezpečně dostat do bytu
Klíčokód nikdy nedávejte z ruky, nečtěte jej nahlas, pokud se budete blížit k zámku pozorně se dívejte jesli se v blízkosti nepohybuje podezdřelá osoba, dále si pozorně prohlédněte zdi zda na nich není někde namontována skrytá kamera, klíčokód jen vyťukejte nevyslovujte jej nahlas- může někde být skrytý mikrofon, pozorně si prohlédněte dveře se zámkem jestli to jsou skutečně vaše dveře(podvodník je může zaměnit za falšešné s cílem získat váš klíčokód), klíčokód je nutné pravidelně měnit (nejlépe měsíčně) za jiný který je co nejhůře zapamatovatelný a co nejdelší- ale hlavně si jej nikde nezapisujte musíte si jej pamatovat !
V takovém bytě bych teda nechtěl bydlet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unavený  |  04. 04. 2006 15:38

neinformovaní ignoranti. Neni to protimluv ??
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gappa, Gappa  |  31. 03. 2006 13:05

Nějaký divný ne, v nadpisu, že banky hacknuty a pak se z toho vyklube, že někdo hacknul webserver a přesměroval jejich stránky na svoje a od uživatelů tak vytáh loginy. Kdyby hackli databázy banky, tak takovouhle šarádu dělat nepotřebujou, že jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yo  |  31. 03. 2006 13:15

Nehackli ich webserveri, hackli pravdepodobne DNS serveri, takze sa ludom objavilo ze tie podvrhnute maju neplatny certifikat, alebo certifikat vydany nejakou trapnou cert. autoritou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  31. 03. 2006 13:40

...ale to jim vubec nevadilo, ze se evidentne pripojuji k jinemu server, certifikat prijali, nainstalovali jako duveryhodny a vesele zadavali PINy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  31. 03. 2006 16:53

jakej certifikát? Myslíš, že by někdo, kdo hacknul ISP byl tak blbej, aby chtěl certifikát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  31. 03. 2006 14:19

sakra, podle toho, co se tu pise bych rekl ze spis cracknuty než hacknuty. Autor by si měl ujasnit jaký je mezi těmito pojmy rozdíl....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ACMik  |  31. 03. 2006 16:51

nikoli nezbytne... tohle prece osefovat jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman, mobilman  |  31. 03. 2006 17:08

klidne to mohl byt hack webserver, preci neni slozite presmerovat trafiic na vlastni server kdekoli na svete ktery v pripade potreby kdykoli a jednoduse opet odkudkoli na svete vypnete. navic uzivatel opravdu nemusi nic poznat je-li to udelane sikovne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  31. 03. 2006 12:57

Hackeri budou vzdy o krok napred pred bezpecnostnimi prvky. Takze jedine jak se tomu vyhnout je nepripojovat server do internetu a odpojit ho od site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Š. Svejkovský  |  31. 03. 2006 12:59

Ano. Nejúčinnější firewall jsou štípačky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kernel_panic [passed]  |  31. 03. 2006 13:05

...a svítit svíčkama, žrát syrový maso, holit se jen dvakrát ročně a to pouze bradu, vystačit si s dvěma polohama a do vzduchu vypouštět jen plyny, vyprodukovaný trávící soustavou...

shodneme se na tom, ne ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor