GTS mění Fair Use Policy na ADSL

Diskuze čtenářů k článku

dax  |  10. 07. 2004 22:59

vseny tyhle buzerantsky firmy by se meli prestat chvastat "neomezenym" internetem. jenom sirej lzi a delaj bordel zebrota. kdyz nemaj prachy na poradnej trafic tak at se na to vyserou. kurvy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obrbaz  |  10. 07. 2004 19:46

"FUP představuje pro GTS pravidla zajišťující rovnoměrné a korektní využívání služby pro všechny uživatele. Související opatření jsou aplikována férově na uživatele zpomalující rychlost připojení na úkor druhých. Zavedením FUP dochází k adresnému zpomalení přenosu dat právě těm, kteří službu nadměrně zatěžují"

Tak toto mně zvedlo ze židle. Když si tuto část přečteš mezi řádky tak zjistíš že tato služba totálně nezvládá plné zatížení (které chcou všeci zakrít tím,že ekzistují stahovači) a to jen ukazuje na to, že u nás není vysokorychlostní internet ale vysokorychlostní mrzák. Eurotel si pořád stěžuje že data nonstop zatěžuje celou síť jak prase, ale já stahuju pořád maximální rychlostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hrabovský  |  10. 07. 2004 00:03

A ještě jednou - FUP je prasárna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aR  |  09. 07. 2004 16:44

Jsem z Pohořelic u Brna (4500 obyvatel) a jediná šance jak se levně připojit je zkrze analogový modem. Je to paradoxní, někde to asi vázne... Stačilo by mi 64/32 kbitů, používám ICQ a čtu si noviny. To opravdu neexistuje něco levného??? Představoval bych si tak 300-500 Kč včetně DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beam  |  09. 07. 2004 12:17

Takže když udělam 1. 4GB tak potom na mě bude aplikován FUP 60dní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beam  |  09. 07. 2004 13:00

Odpovim si sám.. ANO!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beran  |  09. 07. 2004 10:09

Na kolik se to zpomalí, když je na mě FUP naplikována?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joe  |  09. 07. 2004 10:52

Na nepoužitelno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lefti  |  10. 07. 2004 02:45

jooo, tak to bych taky rad vedel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  09. 07. 2004 07:11

Schvalne, zkuste kontaktovat telecom a zeptat se, kolik by chtel za GARANTOVANY 1Mbit (agregace 1:1). Cena te sluzby TEZKO bude pod 10 000Kc. Zkuste s timto pozadavkem kontaktovat jakehokoliv providera (s to nemam namysli ruzne male lokalni subprovidery, preprodavace konektivity). Cena bude (pravdepodobne) o neco nizsi, ale poradto moc pod 10 000 asi nebude. A ted mne vysvetlete, kde je vlastne rozdil... proc jednou ADSL 1024/256 stoji patnact stovek a z druhe strany 1Mbit linka bude stat skoro 10x tolik? Podle te ceny vidite, ze proste nekde rozdil byt musi.
Rozhodne neobhajuji zlocinecke praktiky telekoumaku, ale taky se neda cekat, ze to bude garantovana linka. FUP je logicky dusledek - telecomu se plati za data, provider data nad urcity ramec nezpoplatnuje, ale telecomu je zaplatit musi musi se branit proti stahovacum, kteri by chteli stahnout 1GB denne... FUP zvyhodnuje bezne uzivatele, kteri internet pouzivaji pro praci, brouzdani a komunikaci. Ti tento limit pravdepodobne neprekroci, FUP na ne nebude aplikovan a linka jim muze jet slusne. Dosahuji pomerne vysoke okamzite rychlosti, coz zajistuje dobry komfort prace. Rychle linky nejsou rychle pro stahovani, jsou rychle pro nacitani stranek. Sluzba ma jasne danou agregaci (1:50 vetsinou), coz asi splnuje. Pokud se mne to nelibi, musim se poohlednout po jine nabidce.

mj. kdyby se udelal vypis ADSL pripojek s vysokym prenosem a taky s vysokym uploadem, tak by to mohly byt dobre podklady pro zasah softwarove policie (80% budou notoricti sosaci - to je nemoc, 10% budou adslka nasdilena pro vic lidi a zbytek budou uzivatele, kteri opravdu rychle klikaji :) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JB  |  09. 07. 2004 07:40

Telecomu se platí za data .. což je, vzhledem k jeho monopolu zaplaceného státem a tudíž i z našich peněz (z peněz vašich rodičů), nehorázný bordel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  09. 07. 2004 07:48

to je pravda, ale potom ať se služba nejmenuje a nedělá reklamu na "RYCHLÉ A NEOMEZENÉ připojení k internetu", ale na sdílené připojení 50 lidí s limitem 10GB za cca 1500Kč. Pak to budu považovat za korektní nabídku - a půjdu ke konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  09. 07. 2004 08:19

Ty seš ale chytrák co? Zkus se zeptat za kolik ti prodají garantovaný 100Mbit a ejhle náhle ti 1Mbit výjde na cenu do 3 tisíc spíš ještě mnohem méně. Nedávno jsem koukl na nabídku ADSL na slovensku a ejhle 256kbit 1:30 neomezeně okolo 400SK a co sem slyšel tak tam rychlosti skutečně odpovídají tomu u nás nepodstatnému údaji před agregačním poměrem. Já bych přivítal zákon, který by požadoval od poskytovatelů připojení udávat pouze takovou rychlost jaká je dostupná po většinu dne, mě jako uživatele absolutně nějáká agregace nezajímá!! Když mi někdo prodá 512Kbit tak ať to taky tak jede a když to třeba u GTS jede 96Kbit tak ať to taky hrdě napíše, že prodává ADSL 96Kbit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  09. 07. 2004 10:54

Velkoobchodní cena 1Mbit vyhrazený, neomezený je v řádu několika stovek, ne tři tisíce. Ceny, které udávají jednotlivý ISP jsou více jak z 90% tvořeny poplatky z linku, režií a jejich (případným) ziskem. Nebyl by problém prodávat 1Mbit ADSL s agregací třeba 1:5 za ceny kolem 1500,- Kč. To by ovšem ale nesměly být na Telekomu takový kurvy jako dnes a účtovat si za dráty tak nehorázný ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  10. 07. 2004 03:08

Já sem ty 3 tisíce plácnul jen tak abych pisateli nademnou řekl, že když on by koupil 1Mbit za 10000Kč, tak ten kdo nakupuje ve velkém má mnohom menší cenu. Kdyby telekom chtěl, tak může nabízet neomezený garantovaný 1Mbit za cenu okolo 1000Kč a stejně na tom vydělá spoustu peněz, tady evidentně někdo nechce, aby telekom byl úspěšná firma protože kdoví kolik náš mašinfíra Gros dostal zaplaceno za to, aby byl telekom co nejlevnéjší!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrX  |  09. 07. 2004 11:22

Nechci se s tebou hadat, ale tusim ze megabit u CTc bude lehce pod 20

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob a tom  |  08. 07. 2004 23:58

Hle je uzasne ze mas linku co vali 150 kb/s za 700. Ale ma to jednu chybu linka co vali 150 kb/s je linka 1.2 MB a tu za 700 si sam neporidis teho plyne jedno ze ju mas sdilenou s nejakyma uzivatelama. Nic vic nic min a to ze tu delas chytreho znamena jen jedno ze ostatni chudaci co plati zato aby stebou mohli byt (sdilet) stenou linku musijou byt nasrani jelikoz ty si ztahujes z DC++ a ostatnich sracek prasarnicky a ostatni kraviny. A oni ti sponzorujou linku. Ty to nedokazes pochopit a delas machra. Proto je do osetrenew limitama ja stim souhlasim . Lidi co si nevidijou do huby a stahujou si nelegalni soft tak proc by meli ostatni trpet a nejet lim to to je ten duvods proc adsl nejede . Kdyz am nekdo velekj trefik tak proc mu prenaset mesicne x GB za malo penez to bych se vysral aj ja. Kdyz nekdo chce prenaset silene mnozstvi dat z internetu ci do internetu tak proc si nekoupis svoji vlastni vyhrazenou linku ty pako a neobtezuj ostatni lidi. Lidi co chcou stabilni a garantovane spojeni si kopupi vlasntli niku a nebrecijou ze majou za 990 kc proste internet co chodi pomalu. Tak zustante kro\vaci na modemech. Jako nechcete tak nechtejte zustante na bezdratech a zarusujte co to da.
Takove hrdinske keci ty miluju. Mam to za 700 a dete do .. , ale jak dlouho to budes mit , dokud se natebe nekdo nenasere ??? Mas fakt potrebu tahat 30 GB dat z DC++ vaks se podivas na 40 filmnu za mesic ??? fak budes poslouchat 30 GB mp3 za mesic ??? proc omezujes ostatni. To omezeni atd je kvuli takovim jako jses ty. Nebo to palis za penize ??? tak si kup linku kdyz ti to tak sype . 30 GB je dost to kdyz povipaluses tak to je 40 cedecek po kylu to mas 4000 ne ??? trotle.

Tak si kup linku za 4000 a nedelej hrdinu jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pitt  |  09. 07. 2004 00:42

bobe a tome chce to mene soustat a vice se ucit cist a premyslet
Kolega nahore nepsal 150kiloBajtu/s, ale 150kilobitu/s coz je setsakra rozdil. Zadnou linku tudiz neni treba sdilet. Navic kdyz uz je nejaka linka (at uz jakakoliv) tak by mela byt bez omezeni dat. Je snad milion veci ktere jdou sosat bez toho aby byla porusena legalita (internetove radia, trailery, mp3 od kapel, ktere hazou bobek na mainstream vydavatele atd.). Byt omezovany nejakym Fuck U Policy je opravdu ZLODEJINA!!! A proto FU vsem FUP providerum. Ale nejvetsi FU patri Telecomu, ktery to ma vsechno na triku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jo jo...  |  09. 07. 2004 07:42

takové ADSL jako u nás je normální zlodějina , ale jak je vidět, když to jednoduším občanům dobře podáš, tak si ještě mlaskají (viď, bobe a tome  - dokonce vás "dva" někdo obtěžuje tím, že chce to, za co si zaplatil - no jen tak dál, užiteční idioti). No alespoň proti Číně je to veget...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  09. 07. 2004 12:32

Pánové měliby jste ze sebe občas slízt, už vám to leze na mozek a nevíte co čtete a píšete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pete  |  08. 07. 2004 20:55

Porad cekam na to az bude vysokorychlostni internet k pouziti, fascinuje me jak maj vsichni linky 512 a 1024 a vys ale muzou si stahnout max 2,3,5,10 GB protoze pak je slusne receno pribrzdi nebo odstrihnout. Kdyz jsem si pred 2 roky porizoval mikrovlnu, bal jsem se abych na tom neprodelal. Mam linku 150kbit/s bez omezeni dat za 700 a dat stahnu cca 30GB mesicne na tak na co mate ten rychlej internet? Muze mi to nekdo vysvetlit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trebus  |  08. 07. 2004 21:09

Rad ti to vysvetlim: takovej rychlej internet nemame, protoze to stejne nikdy nejede rychlosti 512 kb/s. Ale GTS ma takovy nazor, ze jejich zakaznik muze byt rad, kdyz mu to vubec funguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  09. 07. 2004 12:15

Jak řikám, plat a nekecej. No a jestli budeš kecat tak máš smůlu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kix  |  08. 07. 2004 20:43

ještě by to chtělo konkretizovat, co znamená "aplikuje FUP průběžně podle skutečné zátěže v čase"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rene  |  08. 07. 2004 19:12

Ano Vazeni, tak tohle je vysokorychlostni internet!! Boze ochranuj nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  08. 07. 2004 20:55

No jo, vysoká rychlost, ale ne aby vás napadlo něco stahovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  09. 07. 2004 12:07

No a votom to je, plať a nestahuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1c4a1  |  08. 07. 2004 17:19

Rychlý připojení je u nás stejně na 90% využíváno jen k sosání z DC++... proto se všichni zlobíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AGcko  |  08. 07. 2004 18:14

No, a nesel by ten vzorecek treba jeste nejak zjednodusit?

Co takhle

cd = (pd-dm)*2 * dc++ / c++

?

)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xixi  |  08. 07. 2004 16:33

Riešenie je poslat GTS do piče

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tezko  |  08. 07. 2004 15:53

Rešení pro vsechny...kupte si vyšší tarif a máte po starostech  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ján Vykotlaný  |  08. 07. 2004 15:28

Velká škoda, že GTS nezpoplatňuje přenesená data u svých ADSL tarifů nad rámec přenesených dat. Podle mne by stačilo, kdyby si účtoval poplatek 100,- Kč za každý přenesený gigabajt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  08. 07. 2004 16:08

Tak přejděte třeba k Contactelu, ten si účtuje 180,- za 2GB nad limit při 3GB základu za 650,-
A jsou i levnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ST  |  08. 07. 2004 14:07

Být GTS, tak bych to aplikoval na týden - mnohem lepší řešení. Znamenalo by to následující:
Kdo vysosne 1 GB hned v pondělí, bude na dva týdny omezen. Kdo vysosne 1 GB do soboty, bude omezen pouze do pondělí. Globální efekt by byl stejný a na zákazníka by to mělo menší dopad, nehledě k tomu, že si příště dá pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dax  |  10. 07. 2004 23:14

Globální efekt by byl stejný a na zákazníka by to mělo menší dopad, nehledě k tomu,
že si příště dá pozor.

na co si ma davat pozot???!!! Obednal si NEOMEZENY internet tak proc si davat pozor? bejt trestanej za to ze vyuziva sluzbu na max? ze posloucha kvalitni radio celej den???, ze se bavi u videokonferenci???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Špinka  |  08. 07. 2004 13:50

takže jinými slovy: FUP je aplikována ode dneška do konce měsíce + ještě jednou dní tolik. To už tak skvělě nevypadá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor