Grafický čip NV30 od nVidie bude mít 120 miliónu tranzistorů

Diskuze čtenářů k článku

butoo  |  13. 06. 2002 09:13

A nezabudli ste si precitat ze bude vyrobena na 0.13 mikronoch,oproti ATI R300 aj oproti parhelii? = mensia spotreba el.=menej tepla=moznost viac tranzistorov na mensi cip= nizsie vyrobne naklady (menej kremiku)=plna podpora DX9 (oproti parhelii). Nehovorim,ze viac tranzistorov= vacsi vykon,len ati so 107 na 0.15 moze vyzarovat omnoho viac tepla nez nV so 120 na 0.13. Parheliu ani nespominam,lebo to NIEJE plnohodnotny DX 9 cip. A kvalita obrazu? nebudte smiesny, kto z vas vobec pozna rozdiel pod a na 1600*1200 su tolen zauzite povery o kvalite. Ale ked ti to pojde so softwarovymi dx9 funkciami, framerate ucitis omnoho viac ako sotvarozoznatelnu "kvalitu obrazu". Mimochodom ak si niekto mysli, ze matroxka bude v strednej cenovej hladine, tak je na omyle. S prichodom ati a nV sa moze zase zakopat na zimny spanok a cudujem sa, ze ma u vas taku podporu. Inovacia nula bodov za posledne 4 roky a po ten cas vas krmila nie preve najlacnejsimi g 400 a 450.. To mi pripomina komunizmus. Este ze inde existoval progres. Keby som mal niekoho podporovat, tak su to ati a nV, lebo je to vyrovnany boj a prinasa ovocie. TAKZE GO ATI & nVIDIA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Schmidt  |  11. 06. 2002 14:17

ze ikdyz ma 120milionu tranzistoru muze mit spatne resenou architekturu a muze byt ohodne pomalejsi nez R300 ono problem ati neni HW ale vykon ovladacu ne problemovost mam ati 8500 a zadny problem nemam a nikdy sem nemel jde proste o to ze jestli NV30 bude narychlo spachtlena jako P4 tak je to jak rika intel mrhani kremikem, stejne uz si asi GF nikdy nekoupim ATI ma vyborny obraz je sice pravda ze matroxu asi nedosahuje ale matrox zas nedosahuje 3D vykon atiny takze nekde chybi nekde nadbyva  doufam ze matrox udela supr kartu a vsichni se muzem vysrat jak na nvidii tak na ati jenze mam takovy pocit ze tohle nevyjde... ale i tak drzim matroxu prsty i na noze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VanJ  |  11. 06. 2002 15:55

Ak tu bude stacit vykon minimalne o 25%-30% vacsi ako Radeon 8500, tak skus Matrox Parheliu. Cip uz je, dokonca aj karty (pre testerov) takze oficialny predaj hadam v juli (cervenci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXX  |  10. 06. 2002 20:11

pocet tranzistorov v GK je to posledne co moze normalneho uzivatela zaujimat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Falcon  |  10. 06. 2002 10:56

Nejde spise o rychle vypustenou informaci? Prece jen ATI R300 bude mit 107 mil., soupnete do sveta zpravu ze budeme mit 120 mil. tranzistoru. Nejlepsi bude vyckat na skutecne testy a uvidime

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 06. 2002 11:37

suhlas, je to podobna vojna PR oddeleni, ako Intel a AMD  kazdopadne ma zaujima, ako to chcu chladit, procesory maju dnes okolo 50 mil. tranzistorov, a vsetci pozname ich chladice. aj ked grafiky vacsinou tolko nehreju, myslim, ze s tym malym vrtitkom (nedaj boze s pasivom) uz nevystacime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  10. 06. 2002 12:52

Moja Riva TNT ide uz hodne dlho na pasivnom only ;) BTW, sa mi zda ze to nVIDIA niako prehana s tou rychlostou novych cipov. Kazdu chvilku zvysenie vykonu, viac tranzistorov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 06. 2002 11:02

Ano, lenze tvoja Riva TNT mala asi 5% tranzistorov v porovnani s NV30. A mozno si si vsimol, ze nove karty uz maju skoro vsetky aktivne chaldice na chipe, a to maju stale ia polovicu tranizstorov oproti NV30. Takze ak bude nVIDIA chciet na porovnatelny priestor narvat 2x tolko tranzistorov, tak tepelne vyzarovanie musi ist zakonite hore (pri rovnakej vyrobnej technologii)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  14. 06. 2002 23:23

...tepelne vyzarovanie musi ist zakonite hore (pri rovnakej vyrobnej technologii)...

Proto taky použijí novější technologii (0,13)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 06. 2002 13:21

no, GeForce 2MX DDR od Creative nema vubec zadny chladic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  14. 06. 2002 23:21

JIstě, jenže je vhodná tak do 486ky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pohořelský  |  10. 06. 2002 08:01

Pokud grafický čip NV30 bude mít skutečně 120 miliónů tranzistorů,
bude to příjemné....

ALE pokud bude mít horší výkon nebo horší kvalitu obrazu než
MATROX PARHELIA, nemá u mne absolutně žádnou šanci !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 06. 2002 08:52

Pokud bude mit horsi vykon nebo obraz nez jakakoliv cenove srovnatelna karta, nema u me sanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  10. 06. 2002 09:22

A jestli nepojede na mé 386tce, tak u mě namá už vůbec žádnou šanci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adamissimo  |  11. 06. 2002 04:14

 Díky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf  |  10. 06. 2002 09:33

horsi vykon mit urcite nebde, kvalitu obrazu jo. matrox je spicka v oboru, bohuzel eho vykonnost je diskutabilni (vlastne neni o cem diskutovat, vykonnostne to je mizerie)

Spis by me zajimalo, jestli nekdo vyrabi karty, kde by bylo vic grafickych cipu na jedne karte. treba double GeForce3 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirvoy  |  10. 06. 2002 07:15

více tranzistorů = větší cena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor