GPUOpen: AMD se otevírá a zveřejní zdrojové kódy grafických technologií

Odštěpená část AMD Radeon Technologies Group (RTG) se v poslední době snaží vrátit AMD v oblasti grafických karet příznivou tvář. Nedávno jsme tu měli zveřejnění open source linuxových ovladačů i pro nejmodernější grafické karty a nyní přichází ještě další technologie.

Iniciativa GPUOpen se snaží poskytnout co nejvíce informací o dříve zcela uzavřených částech a technologií, které jsou spojené s grafickými čipy od AMD. V lednu příštího roku by tak mělo dojít ke zveřejnění zdrojových kódů technologií jako TressFX 3.0, LiquidVR, ShadowFX, GeometryFX nebo nástrojů jako třeba CodeXL a Tootle. Uvolněné budou i open source kódy řady knihoven a SDK.

Klepněte pro větší obrázek
Části, které AMD uvolní pro všechny na Githubu

AMD se tak snaží změnit zaběhnutý standard v tomto segmentu a poskytnout vývojářům počítačových her co nejlepší přístup k využití maximálního výkonu na daném hardwaru, podobně jako to funguje u herních konzolí. V rámci GPUOpen budou všechny zdrojové kódy pod značně volnou licencí MIT, která umožňuje využívání knihoven a dalších částí i pro uzavřené projekty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tento směr je tak popíchnutím Nvidie, která má většinu technologií velmi striktně pod vlastní kontrolou a v uzavřené formě, která je běžným vývojářům nedostupná. Uvidíme, jestli tento krok AMD povede i k větší otevřenosti u dalších hráčů na poli grafických čipů. Nemusí přitom jít jen o Nvidii, ale třeba i Intel a výrobce mobilních grafických čipů.

Témata článku: Technologie, Open source, AMD, Ovladač grafické karty AMD, Kód, Linuxová konzole, Herní knihovna, Graf, Zdroj

2 komentáře

Nejnovější komentáře

  • adblocker20155 16. 12. 2015 22:31:44
    + palec nahoru pro AMD. Grafika se mi vrátila z reklamace a už je ze mě...
  • delete delete 16. 12. 2015 17:31:36
    To zní moc fajn. Přál bych AMD, aby se vrátilo trochu do hry. Takový skoro...
Určitě si přečtěte

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 13

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

18.  8.  2017 | Markéta Mikešová | 42


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí