GPUOpen: AMD se otevírá a zveřejní zdrojové kódy grafických technologií

Odštěpená část AMD Radeon Technologies Group (RTG) se v poslední době snaží vrátit AMD v oblasti grafických karet příznivou tvář. Nedávno jsme tu měli zveřejnění open source linuxových ovladačů i pro nejmodernější grafické karty a nyní přichází ještě další technologie.

Iniciativa GPUOpen se snaží poskytnout co nejvíce informací o dříve zcela uzavřených částech a technologií, které jsou spojené s grafickými čipy od AMD. V lednu příštího roku by tak mělo dojít ke zveřejnění zdrojových kódů technologií jako TressFX 3.0, LiquidVR, ShadowFX, GeometryFX nebo nástrojů jako třeba CodeXL a Tootle. Uvolněné budou i open source kódy řady knihoven a SDK.

Klepněte pro větší obrázek
Části, které AMD uvolní pro všechny na Githubu

AMD se tak snaží změnit zaběhnutý standard v tomto segmentu a poskytnout vývojářům počítačových her co nejlepší přístup k využití maximálního výkonu na daném hardwaru, podobně jako to funguje u herních konzolí. V rámci GPUOpen budou všechny zdrojové kódy pod značně volnou licencí MIT, která umožňuje využívání knihoven a dalších částí i pro uzavřené projekty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tento směr je tak popíchnutím Nvidie, která má většinu technologií velmi striktně pod vlastní kontrolou a v uzavřené formě, která je běžným vývojářům nedostupná. Uvidíme, jestli tento krok AMD povede i k větší otevřenosti u dalších hráčů na poli grafických čipů. Nemusí přitom jít jen o Nvidii, ale třeba i Intel a výrobce mobilních grafických čipů.

Témata článku: Technologie, Open source, AMD, Kód, Technolog Group, Graf, Linuxová konzole, Zdroj, Herní knihovna, Ovladač grafické karty AMD

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu