Google zůstává reklamním hegemonem, Motorola je ale nadále ve ztrátě

Vedle Intelu, Microsoftu a dalších své výsledky za poslední fiskální čtvrtletí představil také Google. Společnost oznámila tržby ve výši 13,97 miliard dolarů a čistý zisk 3,9 miliard dolarů.Jedná se o meziroční nárůst o 31 procent.

Ztrátová je nicméně i nadále Motorola Mobility. Po vánoční sezóně klesly tržby z 1,51 miliary na 1,02 miliard dolarů a o zisku zde nemůže být žádná řeč, firma je totiž 271 milionů dolarů v mínusu.

Alfou a omegou příjmů Googlu nicméně není Motorola, ale reklama. I nadále sice klesá cena prokliku, tedy provize Googlu z kliknutí na reklamu na jeho webech a webech partnerů (AdSense), meziroční čtyřprocentní pokles ale na druhou stranu vyrovná zvýšený počet kliků – meziročně poskočil dokonce o celých dvacet procent. Google tak utvrzuje svou hegemonní pozici na poli internetové reklamy.

Poměr mezi příjmy z USA a zbytku světa zůstávají vyrovnané – 55 % tržeb míří ze zahraničí. 67 % tržeb generují weby Googlu, hlavně reklama ve vyhledávači, 25 % pak tvoří tržby z partnerských webů zapojených do systému AdSense aj.

Diskuze (2) Další článek: Už žádné utrácení a podivné státní IT projekty, říká Nečas

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,