Google zbohatl díky živým humrům

Google zbohatl díky živým humrům

Reklamní systém Google AdWords slaví desáté výročí. Ačkoliv se nejedná o první platformu svého druhu, získala si v průběhu let obrovské renomé a dnes funguje jako určitý mezinárodní standard, který kopíruje i konkurence. Jako jeden z mála reklamních systémů umožňuje AdWords cílený prodej reklamy ve 190 zemích a ve 41 národních jazycích. Česká republika se na seznam „podporovaných“ trhů dostala v roce 2004. V současnosti pomocí AdWords inzeruje na milion zákazníků, tím prvním pak byl jistý americký prodejce živých humrů.

Hlavním zdrojem příjmů Googlu je samozřejmě reklama. Ta se skládá ze dvou hlavních větví. Zatímco AdWords je samotný reklamní systém, kde si každý z vás může koupit reklamu, AdSense je jeho publikační část, která se stará o to, kde se vlastně bude reklama zobrazovat. Zákazníci tedy platí Googlu za zobrazování reklamy a ten pak platí majitelům webů, na jejichž stránkách se reklama zobrazuje.

Diskuze (18) | 3DMark 11 se blíží, objevilo se další oficiální video

Témata článku: Google, Web, Byznys, Majitel webů, AdSense, Mezinárodní standard, Google AdWords, Google+, Obrovský příjem, Reklamní platforma, Reklamní systém, Google AdSense

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší