Google vydavatelům: Vyhledávač děláme pro surfaře, ne pro vás

Google vydavatelům: Vyhledávač děláme pro surfaře, ne pro vás

Eric Schmidt se na evropském blogu společnosti zostra pustil do internetových vydavatelských domů na starém kontinentu, které chtějí znovu otevřít zdejší antimonopolní spor, a aktuálně se jim to nejspíše podařilo.

Vydavatelé si stěžují, že Google preferuje své služby, které zobrazuje na horních pozicích mezi výsledky. Eric Schmidt to v blogovém zápisku nepopírá, ale věří, že je vše v pořádku, poněvadž „Google dělá své služby pro lidi a nikoliv pro weby.“ Podle Schmidta je tedy widget s aktuálním počasím v daném místě, výřez mapy, nabídka produktů k nákupu aj. přidanou hodnotou pro surfaře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spor Evropy a Googlu v praxi: Zobrazení výsledků z vlastních služeb Googlu na prémiové pozici. Zatímco evropským webům to vadí, Google kontruje, že pouze dělá to, co dnes umí Apple Siri a další – snaží se sémanticky odpovídat a přinést konečnou odpověď, nejen klasický seznam možných odpovědí – výsledků stránek.

Podle Schmidta chce Google skrze své widgety ve výsledcích doručit surfaři přesnou odpověď na jeho dotaz, nikoliv pouze seznam možných výsledků, ze kterých si teprve vybere. Tento přístup je rychlejší a hlavně je to princip fungování sémantického znalostního vyhledávače.

Oba tábory jsou tedy ostře rozdělené a zdá se, že obětí bude nakonec spíše surfař samotný.

Diskuze (26) | Oslavte 20. narozeniny Genius – Soutěž

Témata článku: Google, Web, Byznys, Právo, Vyhledávače, Kauzy, Eric Schmidt, Apple Siri, Přesná pozice, Vydavatel, Widget, Schmidt, Surfař, Google+, Vyhledávač

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší