Google: Vydavatelé chtějí AMP HTML. Odstartuje příští rok

Google: Vydavatelé chtějí AMP HTML. Odstartuje příští rok

Google se počátkem října pochlubil novou iniciativou AMP Project, která má zrychlit a standardizovat mobilní web a načítání reklam. Nyní se na blogu projektu pochlubil zájmem vydavatelů. AMP zaujal největší světová média počínaje BBC a konče New York Times a na GitHubu se zapojily tisíce vývojářů. První ampové weby by se měly objevit příští rok.

AMP má přinést mnohem rychlejší a použitelnější stránky zpravodajských webů a magazínů a to včetně lepšího načítání optimalizované reklamy. Jedná se vlastně o soubor optimalizačních doporučení a také o AMP HTML, který vychází z HTML5, čili si s ním poradí každý moderní mobilní prohlížeč.

Klepněte pro větší obrázek
Příklad AMP HTML

AMP HTML je uvozený hlavičkou <html ⚡> nebo <html amp> a používá některé vlastní tagy – třeba <amp-ad> pro definování reklamy. Cílem by měl být standard pro mobilní weby, čili čím více vydavatelů se do projektu na GitHubu zapojí, tím bude relevantnější.

Ostatní velcí hráči chtějí zrychlit načítání mediálních webů jiným způsobem. Konkurenční Facebook tak na jaře představil třeba program Instant Articles, kdy bude chtít články velkých vydavatelů zobrazovat přímo na své vlastní infrastruktuře.

Témata článku: Google, Technologie, Web, Programování, Google+, Vydavatel, Mobilní GT, Instant Articles, AMP, Wordpress

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu