Google: Vydavatelé chtějí AMP HTML. Odstartuje příští rok

Google: Vydavatelé chtějí AMP HTML. Odstartuje příští rok

Google se počátkem října pochlubil novou iniciativou AMP Project, která má zrychlit a standardizovat mobilní web a načítání reklam. Nyní se na blogu projektu pochlubil zájmem vydavatelů. AMP zaujal největší světová média počínaje BBC a konče New York Times a na GitHubu se zapojily tisíce vývojářů. První ampové weby by se měly objevit příští rok.

AMP má přinést mnohem rychlejší a použitelnější stránky zpravodajských webů a magazínů a to včetně lepšího načítání optimalizované reklamy. Jedná se vlastně o soubor optimalizačních doporučení a také o AMP HTML, který vychází z HTML5, čili si s ním poradí každý moderní mobilní prohlížeč.

Klepněte pro větší obrázek
Příklad AMP HTML

AMP HTML je uvozený hlavičkou <html ⚡> nebo <html amp> a používá některé vlastní tagy – třeba <amp-ad> pro definování reklamy. Cílem by měl být standard pro mobilní weby, čili čím více vydavatelů se do projektu na GitHubu zapojí, tím bude relevantnější.

Ostatní velcí hráči chtějí zrychlit načítání mediálních webů jiným způsobem. Konkurenční Facebook tak na jaře představil třeba program Instant Articles, kdy bude chtít články velkých vydavatelů zobrazovat přímo na své vlastní infrastruktuře.

Diskuze (12) Další článek: Zálohovací SW: rozdíl ve výkonu o desítky procent

Témata článku: Technologie, Google, Web, Programování, Instant Articles, Vydavatel, AMP, Wordpress, ODS, Google+, Mobilní GT


Určitě si přečtěte



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu