Google utratil 750 miliónů dolarů za firmu na mobilní reklamu

Internetové reklamě vládne Google celkem neohroženě, ovšem v probouzejícím se odvětví mobilní reklamy trochu vázne a nenabízí zde žádné, ryze mobilním zařízením přizpůsobenou formu reklamy. Přitom vzrůstající počet tzv. chytrých mobilních telefonů a uživatelů, kteří využívají mobilní přístup na web, stále roste. Nepřehlédnutelný je také boom mobilních aplikací způsobený iPhonem.

Aktuálních trendů využila společnost AdMob, která se vypracovala mezi největší poskytovatele mobilní reklamy. Systém kontextové reklamy nabízí pro mobilní verze webů, nebo také přímo pro aplikace do iPhonu, kde malý reklamní proužek dává vydělat tvůrcům aplikací. Co by musel Google nově budovat a dohánět, to se rozhodl koupit. Za společnost AdMob zaplatil 750 miliónů dolarů.

Google tím dohnal manko v oblasti mobilní reklamy a s jeho kontextovou reklamou se budeme setkávat stále častěji i na displejích mobilních telefonů. Přestože je trh s mobilní reklamou stále docela malý, postupně roste a v budoucnu skýtá nemalé obraty.

Zdroj: tisková zpráva (via Financial Times)

Diskuze (8) Další článek: Ubuntu 9.10 Karmic Koala: Stojí za hřích?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,