Google TV naráží na konzervativní pravidla amerických stanic

Webový televizor Google TV ztrácí dalšího důležitého partnera. Po Foxu, ABC, CBS a NBC se totiž ke skupině amerických televizních sítí, které nenabídnou své online pořady na Google TV, přidal také Viacom. Tomu mimo jiné patří MTV a všechny jeho odvozeniny včetně VH1 a dalších.

Proč se vlastně ty největší americké sítě tak houževnatě brání přechodu na internetové vysílání pomocí Google TV? Odpověď je nasnadě – manažeři mediálních konglomerátů se jednoduše bojí, že by si Američané přestali předplácet běžné kabelové stanice, které žijí z tradiční televizní reklamy a poplatků.

android televizor google tv.png

Internetové video na vyžádání zatím stále není tak masové a stejně tak případná reklama je levnější. Je to ostatně stejné jako na běžném webu – na webovém magazínu se prostě za reklamu stále platí méně než za reklamu v tištěném periodiku stejné velikosti. Viacom a ti druzí se tedy obávají, že velký zájem o Google TV by jim snížil příjmy, nehledě na to, že by museli své systémy upravit pro mnohem větší nápor. Všichni jmenovaní přitom už dnes povětšinou nabízí placené on demand video na internetu, počet uživatelů je ale ve srovnání s kabelovými zákazníky stále relativně menší.

Viacom se nebrání dalšímu jednání, nicméně je zřejmé, že i americký trh naráží na mnohá konzervativní pravidla obchodu. Google je v tomto směru oproti Applu první průkopník se skutečně globálním dopadem. Pokud totiž jeho TV platforma příští rok skutečně zamíří i na další světové trhy, budou stejné dilema řešit i soukromé stanice v Británii, Německu a jednou možná i v České republice. Vzhledem  k tomu, že má být systém Google TV brzy uvolněn jako open source, jeho přijetí výrobci může být potenciálně skutečně obrovské.

Diskuze (20) Další článek: Calibre: Správa a převod elektronických knih zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,