Google Street View má opět problémy, tentokrát ve Švýcarsku

Diskuze čtenářů k článku

avatar
26. 08. 2009 12:22

Jakmile vyjdete na ulici, tak vás stejně může kdokoliv vidět, dokonce vás může kdokoliv sledovat a vy o tom ani nemusítě vědět. Pochopil bych, kdyby to byl přímý přenos místa kde žijete, kdyby vás mohl každý vidět kam chodíte, ale myslím si, že to, že někdo uvidí, že jste 17. 8. 2009 stál na přechodu pro chodce, nikoho netrápí. Nehledě na to, že Google tam rozmazává obličeje, takže identifikace bude i tak obtížná....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 10:43

z mapy světa!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 15:41

Ja jsem hlásil přítomnost vozidla, ale ne v PRAdubicích ale v Pardubicích

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:48

To je příprava na připojení PRAdubic k PRAze :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 18:33

nebo na připojení Prahy k Pardubicím :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 14:11

I v Chotěři bylo, a to zrovna ve chvíli kdy tam probíhal Festival Fantazie - bude sranda vidět na jedné ulici ohromnou spoustů kostýmů od Star Wars po Pána Prstenů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 14:38

Jop. U toho jsem byl. Naštěstí nepatřím mezi ty pomatence v pláštích. Zřejmě tam budu vyčnívat.

A potom nás auto vyfotilo s mojí přítelkyní, jak jsme šli pro oběd na náměstí. Bože vsichni uvidí tašku s pečivem, co jsem měl v ruce. Celý svět bude vědět, že mám rád makové pečivo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:26

Hlásim přítomnost snímkovacího vozu v Kutné Hoře bylo to 21.Hned jsme se s přítelkyní pěkně nechali vyfotit, jak se objímáme, už se těšim, až to tam bude:) Nevim komu tohle může vadit:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:44

Možná jednou vaší přítelkyni++

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:44

Tobe, az te necha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:52

a to ja chapu, ze to nekomu muze vadit. pravo na to ma, a zrovna streetview je v tomhle tak trosku na hranici (nerikam, ze za hranici).

no nicmene, snimkovaci auto googlu jsem potkal v praze, tak doufam, ze jsem vyfocen :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:24

Jenom pro doplění jsem viděl google auto na Kladně a to dvakrát, dokonce i v nejmenších zadních uličkách, takže to berou opravdu v kompletu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 12:49

Big Brother si nás fotí... Ačkoliv mám Google rád, a nejsem jeden z těch co by se bál o své informace a zneužívání touto firmou, myslím že tohle je na hranici. Každý má právo na soukromí a Google by to měl respektovat a neinvestovat do takových hovadin jako je streed view....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 12:58

Jistě, každý má právo na soukromí. A to, které máte kdekoliv, kde se to dá zamčít, Vám taky nikdo nikdy nevezme! Když ale jdete na ulici, už jste na veřejnosti, takže se nemůžete zlobit, když Vás tam někdo uvidí (nebo vyfotí).

Když Vás na ulici uvidí někdo, kdo Vás pozná, může to říct komukoliv dalšímu a není to nic nelegální nebo nemorálního. Google Street View dělá to stejné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:13

Přesně tak, je to veřejné prostranství a nazdar. To by nesměly natáčet ani TV kamery ve městech a podobně. Ztotžňuji se s názorem výše, že onen úředník se chtěl pouze zviditelnit a toto mu to umožnilo. Chudák asi je už nějakej zapomenutej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 25. 08. 2009 15:56

Každá osoba má dostatečně rozmazaný obličej. těžko někoho identifikujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 14:48

No jasně, dnes je veřejné prostranství i za 2 metrovým zděným plotem.... Vůbec ale nejde o to, že si vás někdo vyfotí, ale že si vás bez svolení vystaví (a rozmazání obličeje není vůbec žádná anonymizace). Navíc samotný street view je naprostá hovadina, bez účelu (teda pravda, že pro Američany, kteří se zteží zvednou z gauče to pro něco je...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 20:32

nemyslim si že je to špatná věc ... můžete se kouknout třebas do Dubaje aniž byste dal 20000 za letenku ,když se chcete kouknout na nějakou budovu :) (jen pro příklad)

a k tomu soukromý ,když vy fotíte a náhodou vám do záběru někdo vejde a vyfotíte ho tak se ho hned nejdete zeptat jestli mu to vadí a nebo nerozmazáváte jeho obličej... :)

a ještě pokud bydlíte v Praze nebo nějakém větším městě tak bych se radši opíral do veřejných kamer ,protože jakmile vyjdete z baráku už vás mohou sledovat a nikdo nic nerozmazává :) a i to by se dalo nazvat porušováním :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 23:16

To bys mohl taky vsem lidem zakazat publikovani fotek v osobnich fotoalbech, kde se nachazi i osoba, ktera k tomu nedala souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 12:25

to už abych opravdu čekal kdy na mě při focení skočí nějaký policajt s tím že jsem někoho vyfotil a porušil tak jeho soukromí. Je vůbec ještě legální fotografovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 12:36

odedneška už ne, až budeš fotografovat třeba náměstí, kde je 400 lidí, tak od nich musíš mít autorské svolení a svolení a tom, že je můžeš fotografovat:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 12:41

Ale to svolení musí být na úředním papíře a všechny podpisy ověřené notářem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 13:12

A ještě poplatky OSA, RIAA, BSA + poplatky utlačovanym cikanům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 08. 2009 14:10

Co vím, tak dav je možno fotografovat bez svolení zúčastněných. Těžko ale říct, kdy končí skupina lidí a začíná dav, resp. jak blízko můžeme s fotoaparátem k obličejům zúčastněných :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 08. 2009 10:44

Dav jsou 3 lidi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 16:48

Ovšem autorské svolení musíš mít od obou rodičů všech těch lidí, protože pořizuješ kopii jejich díla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 21:16

Kdyby jen to, to bude jak od MP - "From our fathers and from our fathers' fathers. - And from our fathers' fathers' fathers..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 13:21

Samozřejmě, že je pouze ovšem si musíte dávat pozor co fotíte .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 14:04

Pokud to neni vylozene zakazano, jako vojensky prostor, nektere casti letiste ci v hypermarketu a podobne, tak si muzes fotit co chces a koho chces. V pripade, ze hlavnim objektem fotky je osoba a chces tu fotografii publikovat, potrebujes jeji souhlas, nejlepe pisemny. V pripade, ze to je do tveho osobniho archivu, tak souhlas nepotrebujes (bacha pri foceni rostenek, na jejich frajety, asi by byli hlusi k argumentum, ze ti to autorsky zakon dovoluje ). Pokud se jedna o reportazni foto a focena osoba, ci osoby jsou vlastne krovim a nejsou hlavnim objektem, jako je foceni namesti, demonstrace... tak jejich souhlas nepotrebujes ani v pripade, ze to chces publikovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 11:36

Bože, vážně je Google Street View takové zlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 25. 08. 2009 11:46

To jistě není, je jen nový, lidé (a uředníci) si zvyknou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 12:26

Kdepak. Je to totiz idealni prilezitost, jak se "zviditelnit", protoze na ochranu dat ted slysi kazdej [cenzurovano]...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2009 13:20

Jestli se chtějí zviditelnit, tak mají zaclánět kameře Google Street View, takhle je to trapné slovíčkaření o osobní svobodě .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2009 13:47

Vysvetli cokoliv politikovi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor