Google si patentoval vylepšené počítání mobilní reklamy

Google si patentoval vylepšené počítání mobilní reklamy

Malý displej tabletu nebo mobilu nikdy nenahradí 24“ monitor. To je prostě fakt, se kterým se musí autoři webových stránek vypořádat nejrůznějším způsobem – třeba vytvořením designu i pro kapesní displeje.

Ruku v ruce s tím se mění i webová reklama. Nejtypičtějšími případy jsou reklamní systémy AdMob a upravený AdWords/AdSense pro malé displeje a rozlišení, nyní by ale Google rád vyšel vstříc i velké neoptimalizované reklamě z běžných webů.

Ačkoliv Google vydělává především na modelu PPC (pay per click), kdy se platí až za skutečné klepnutí na reklamu, myslí i na samotné imprese – zobrazení reklamy. Teď si ale představte situaci, kdy bude surfař na 4“ displeji prohlížet velký desktopový web s reklamou, která se bude vykreslovat po stranách. Při malém WVGA rozlišení reklamu neuvidí, a pak je tedy na místě otázka, jestli impresi takové reklamy započítat.

Klepněte pro větší obrázek
Reklama s kytičko una třetím obrázku se sice v prohlížeči vykreslí, ale
ale její imprese b yse už nemusela započítat

Technicky vzato se zobrazí, prohlížeč ji totiž zpracuje a vykreslí – že je až za okrajem viditelné plochy, je poněkud vedlejší a surfař se ostatně jistě nebude zlobit, spíše naopak. Pokud by ale zadavatel za takovou impresi platil, jistě by to nebylo spravedlivé.

Jelikož Google registruje patenty stejnou kadencí jako Microsoft nebo Apple, v americké patentové databázi USPTO se už minulý týden objevila nová přihláška s názvem Determining Impressions for Mobile Devices.V podstatě se jedná o banalitu – text patentuje obecný systém, který by měl určit, jestli se na displeji zobrazila alespoň část reklamy a tedy jestli ji už považovat za skutečně zobrazenou (zdali započítat impresi). Technik je mnoho počínaje analýzou struktury reklamy a podle toho tedy zjištění, jestli se zobrazila její srozumitelná část, až po čisté procentuální změření plochy třeba grafické reklamy, která se zobrazila ve viditelné části displeje. Pokud bude mít surfař „zazoomováno“, reklama se sice v paměti vykreslí, ale imprese se jednoduše nezapočítá.

Témata článku: Google, Technologie, Byznys, Web, Reklama, Patenty, Nejrůznější způsoby, Google AdSense, Pay per Click, Čistý design, Google AdWords, AdSense, Google+, Malá část, Webová reklama

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

Dnes | Vojtěch Malý | 101

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 90

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje