Google si nechal patentovat reklamní systém z Minority Report

Google si nechal patentovat reklamní systém z Minority Report

Většina současných velkých reklamních systémů na webu funguje na principu PPC, tedy pay per click, kdy zadavatel za reklamu platí pouze v případě, že na ni webový surfař skutečně klepne. PPC systém doplňuje starší systém PPV, tedy jednoduše pay per view, kdy zadavatel platí už za samotné zobrazení reklamy a případně počet impresí banneru.

Nyní se o slovo hlásí Google, který jako jeden z prvních zpopularizoval model PPC. Firma se před pár dny dočkala schválení nového patentu s názvem Gaze tracking system. Ten popisuje hypotetický reklamní systém, který by pracoval s modelem PPG, tedy pay per gaze.

Klepněte pro větší obrázek
Chytré brýle identifikují, na jakou reklamu se díváte a jestli se vám líbí

Gaze znamená pohled a Google si hraje s myšlenkou, že bude měřit, kdy se uživatel chytrých brýlí dívá na reklamu a jaká je jeho emocionální odpověď. Podle toho pak zadavateli naúčtuje nějaký ten poplatek.

Představte si třeba situaci, kdy máte na nose brýle Glass a jedete třeba v tramvaji. Tu vás zaujme nějaký reklamní plakátek. Se zájmem se na něj podíváte, brýle provedou automatický OCR sken nebo identifikují plakátek třeba pomocí nějaké speciální strojové značky (QR, aj.), a informaci o zhlédnutí pošlou na server.

Poté brýle změří reakci vašeho oka, z čehož usoudí, jakou reklama vzbudila emoci, tedy jestli jste se usmáli, nebo zamračili. Pokud se zamračíte, „proklik“ bude mít menší hodnotu. Pokud se naopak usmějete, bude to kvalitní „proklik“ a Google vypočítá vyšší CPC (cost per click) – nebo v tomto případě opravdu spíše CPG.

Zadavatelům reklamy by se něco podobného určitě líbilo, osobně si ale nejsem úplně jistý, jestli bych chtěl, aby mi jakýkoliv reklamní systém měřil oko a vypočítával emocionální odezvu. Až příliš mi to totiž připomíná prakticky identický reklamní systém, se kterým přišel už v roce 2002 snímek Minority Report.

Témata článku: Google, Technologie, Reklama, Patenty, Peru, Chytrý model, Speciální situace, Chytré brýle, Pero, Click, Google+, Podobná odezva, Pay per Click, Reklamní systém, OK Google

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 233

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

** Začala slevová mánie zvaná Black Friday ** Pozor, ne všechny slevy jsou opravdu výhodné ** Průběžně sledujeme slevové akce v počítačových e-shopech

Včera | David Polesný | 26

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

** Nový design Google Map přijde na počítače i mobilní telefony. ** Zaměřuje se na zvýraznění konkrétních míst, mapové podklady jsou mnohdy upozaděné. ** Lépe pracuje s chráněnými oblastmi a parky.

20.  11.  2017 | Vladislav Kluska | 29

Bluetoothové patálie: O bezdrátovém přenosu hudby a  problémech s kodeky

Bluetoothové patálie: O bezdrátovém přenosu hudby a problémech s kodeky

** Bezdrátový přenos hudby je budoucnost ** K dosažení nejlepší kvality je ale potřeba, aby telefon i sluchátka podporovala správný kodek ** Záleží také na typu souborů s hudbou

17.  11.  2017 | Jakub Michlovský | 39


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje