Google se podílí na výstavbě gigantické větrné elektrárny

Diskuze čtenářů k článku

avatar
12. 10. 2010 23:30

Ak jadro, tak jedine čistá fúzia. Je to otázka 10 rokov.

Dovtedy má zmysel zvyšovať ceny energií, pretože jedine to donúti spotrebiteľov k zníženiu odberu - úsporné spotrebiče, zateplenie, rekuperácia, vysokoúčinné vykurovanie, ...

Možno by bolo vhodné zaviesť progresívnu spotrebnú daň na energie - to by vykompenzovalo abnormáliu, kedy cena energie klesá s rastom dodaného množstva. Inak povedané, momentálne tí, čo míňajú menej, kupujú drahšiu energiu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 07:51

Optimisto...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 18:21

Vetrne elektrarny jsou zdrojem velkeho hluku, ale to by snad 30 km od pobrezi nemuselo tak vadit. Horsi je, ze zabijeji mnozstvi ptaku a s bezpecnosti lodi to taky asi nebude cool.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 20:24

Říká ti něco slovo pobřeží? Tam asi moc lodí nebude a i kdyby byli ptáci tak blbí a vráželi do všeho co jim stojí v cestě, tak na jejich vyhubení by stačil prostý les

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 22:16

Až na to, že rotující list má na obvodu takovou rychlost, že to jednak pták ani nezaregistruje, jak to na něj z boku vlítne a docela se obávám, že jej to rozdrtí nebo přešmikne...

A co teprv hejno ptáků! Zkuste si zamávat kosou v hejnu slepic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 15:37

"přímořských větrů, které budou zachycovat obří rotory"

rotory nie, ale lopatky zachytávajú vietor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 13:27

epicke popisy k obrazkom - Stavba není nic jednoduchého, Taková větrná elektrárna může být opravdu hodně veliká

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 13:20

V článku by to mělo být naopak, nejdříve Google dobře investuje a navíc jako bonus může sebe povznášet do výšin ekologického výrobce energie.

Ekologický business je největší podvod novodobých dějin. Všichni mluví o ekologii, ale přitom v pozadí jsou obrovské zisky, rychlá a bezproblémová návratnost, žádné rizika.

Jediné co může normální člověk (i u nás) dělat, je se na této vlně businessu taky trochu svést, aspoň tak, že si hodí na střechu FVE. Nadávat, lamentovat, kritizovat a bohužel ani volit ve volbách nepomůže.

Nicméně držím Google palec. Díky takovému projektu musí logicky začít stavět i jaderky právě pro kompenzaci "špatného počasí", ... a když bude stavět amerika, budou stavět všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 13:28

Aby mel kdo stavet ty jaderky. Kvuli nasim zelenym jsme se nezapsali na cekaci listinu a sami uz to asi take nezvladneme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 13:38

Podle mně malá instalace na střechu moc výhodná není, výhodné je dělat to ve velkém.

A jaderky na vykrývání výkyvů nejsou vhodné, mají (z fyzikálních důvodů) pomalou regulaci výkonu. To spíš plynové elektrárny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 14:55

"A jaderky na vykrývání výkyvů nejsou vhodné, mají (z fyzikálních důvodů) pomalou regulaci výkonu."

Vy vubec nevite, jak jaderna elektrarna funguje, co? Pokud si myslite, ze vykryvani vykonu se deje zvysovanim/snizovanim vykonu atomove reakce probihajici v reaktoru, tak jste uplne mimo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 18:16

Ale to je snadne pepulo, kdyz bude treba vic proudu tak typek prihodi lopatou do komina vic uranů a kdyz zhasnes vecer televizu a odber elektriny tim klesneo 50% tak ten borec prihazuje pomaleji mensi davky ... jak snadne, proc vůbec furt ladi ty tokamaky kdyz to maji nad hlavou, staci aby CEZ natahl parovod..:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 12:13

Úsměvné :)

Jaderná reakce se nereguluje to máte pravdu (resp. tak plus mínus jednotky procent), nicméně jaderná reakce nevyrábí elektriku :)

Já chápu jak jste to asi myslel, máte pravdu v tom, že JE nejsou zdroje špičkové energie, ale ne proto, že by to nešlo. Je to proto, že to je nesmysl je takto používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 12:57

Ta věta pod článkem je docela trefná! Kdyby Google věděl o Česku, už mají všude solární panely a zahltí nás datacentry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 13:43

No ony ty vetrne elektrarny jsou podporovany stejne jako slunecni. Jde jen o to, pro co se dana zeme rozhodne. Takze USA a Anglie si rekly, ze prejdou na vitr a tak se dotuji vetrne elektrarny. Proto je taky v obou zemich spousta odpurcu, protoze kvuli tomu dochazi ke zdrazeni elektriny. Nicmene je to loby proti loby.

V CR je situace jeste o trosku horsi, nebot jsme zeme slusne zkorumpovana a vycuranost je tady velka, takze nektere slunecni elektrarny maji navic i diesel agregaty. Kdyz nesviti slunce, tak se vyrabi elektrina diesel agregatem a prodava se pak jako slunecni, samozrejme 4x draz. Ale nedelejte si iluze, vetrne elektrarny jsou dotovany z dani pracujich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 14:53

Neni to zadny diesel agregat, ale normalni pripojka do elektricke site

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 07:49

Jenom se musí dávat pozor, aby to nejelo přes půlnoc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 12:32

Slusne, budovani vetrnych elektraren na mori je naprosto bezna zalezitost. Rika se tomu vetrne farmy a pridava se k tomu off-shore (nevim, jestli to ma cesky preklad). Urcite bych z toho nedelal nejaky Hi-Tech.

Momentalne nejvetsi vetrna farma je v anglickem Kentu, otevrena asi pred 14 dny. Ma 100 turbin, kazda o vykonu 3.5MW, coz dohromady dava 350MW max vykonu. Problem je, ze kvuli vetru pojedou tak na 30% sve kapacity. To same bude problem "Google" elektrarny. Kdyz je vitr moc silny, tak se musi elektrarna zastavit. Takze je tady problem se slabym a silnym vetrem.

Siemens ted stavi elektrarnu, ktera bude na pobrezi Liverpoolu, pujde o 150 turbin, kazda 3.6 MW. V provozu by mela byt v roce 2014 a mela by to byt nejvetsi vetrna farma na svete. Proto me ten vykon 6 GW prekvapuje, ale proc ne, drzim palce.

Vykyvy zpusobene silnym/slabym vetrem je potreba pokryvat tradicni energii, tedy fosilni nebo jadernou elektrarnou (stale nejcistejsi energie).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 13:14

tech 6 GW mam mit po dostaveni cela sit..a ten navrh neni nijak skromny

When built out, the Atlantic Wind Connection (AWC) backbone will stretch 350 miles off the coast from New Jersey to Virginia and will be able to connect 6,000MW of offshore wind turbines

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 13:55

Co je "čistého" na jaderných elektrárnách? Myslíte těžbu uranu, jeho zpracování, převoz, pálení v obřích betonových kolosech(výroba betonu=zátěž na prostředí jako prase), následný odpad (dodnes nevyřešeno co s ním)....to všechno se počítá. Doporučuji se zajet podívat třeba do Stráže pod Ralskem, uvidíte tu "čistotu" po těžbě uranu. Likvidace toho místa vyjde na nějakých 90 miliard.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 14:03

Lepší jsou solární elektrárny. Když těm skončí životnost, tak je to nebezpečnej odpad a nikdo neví, co s ním.

Mně se jaderný elektrárny líbí. Klidně bych nechal postavit ještě 2-3 nejlíp někde u rakouskejch hranic, ať to ty zmetky pořádně vytáčí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 14:42

Taky je za to nemám rád a nejlepší na tom je, že sami mají uprostřed Vídně testovací reaktor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 14:53

A to neni vse! Ve vidni dokonce sidli komise pro atomovou energii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 14:08

Doporucuju pouzit mozek a uvedomit si, ze tezba uranu nemusi probihat prave tou metodou, kterou komunisticti zlocinci pouzili na Ralsku. A kdyz uz budete v tom ajfru, zamyslet se nad tim, z ceho vseho se sklada ji "ekologicke" vetrniky a solarni panely a jakou maji realnou ucinnost v nasich podminkach. Ekofasismem nikoho nedojmete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 18:53

Všiměte si, že jsem nepsal nic o tom, že by fotovoltaika nebo větrná energie byly oproti té jaderné nějak ideální, také mají své pro a proti. Jaderným elektrárnám ano, ale až tehdy kdy se naprosto vyčerpá potenciál úspor který každá země má. U nás je tento potenciál tak veliký, že bychom žádný Temelín ani nepotřebovali. Stačilo by vyměnit staré edisonky za úsporné, zateplovat budovy a pod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 07:47

Ona není nějak ideální. Ona je naopak neekologická a neekonomická. A to je tak asi všechno podstatné, co se o ní dá říct, na rozdíl od elektřiny z atomové elektrárny, která je jednoznačně nejlevnější a nejčistější. Ale kdo se o to zajímá, tak to dávno ví a zeleným ekotrotlům jejich náboženství z hlavy nikdo nevyžene. Vy pomatená edisonko apod.!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 09:01

Sorry, ale Vaše argumentace je naprosto mimo mísu... Nejdříve musíme něco vyrobit, aby bylo z čeho spotřebovávat a pak můžeme spořit.

V případě, že bychom brali energii pouze ze slunce/větru, najednou se nám stane, že přestane svítit slunce a přestane foukat, ergo kladívko, to že máme největší možnou energetickou úsporu je nám k ničemu, protože nevyrábíme... Jen pro informaci - el. energie se nedá skladovat - je nutné spotřebovat přesně to, co se vyrobí.

Každý takovýhle vrtulník tedy musí mít 100% zálohu, pro případ, že přestane foukat...

Mimochodem, zateplování je také energeticky a finančně náročné, nebo si myslíte, že izolace se jen tak vycucá z prstu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2010 15:29

No vidite a ted si vemte, ze vetrne elektrarny jsou na tom jeste hure. Jedine, co je lepsi je vodni elektrarna, ale ne kazdy ma za mestem Dunaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 19:28

Jadernou elektrárnou určitě nepokryjí výkyvy. Ta se provozuje v základním zatížení a jede optimálně na 100% jmenovitého výkonu. Výkyvy budou pokryty jednoznačně klasickými zdroji ( uhlí, plyn ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2010 12:24

hezké... ten výkon je super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor