Google připravuje Chrome Web Store: prodej webových aplikací a her

Diskuze čtenářů k článku

18. 08. 2010 18:06

Hurá konečně se dočkáme optimalizace flashe.

Pro neznalé: Flash v chrome je snad pomalejší než flash v IE6... i když furt lepší než flash ve fullscreenu v Opeře(to je opravdu děs a hrůza)

Zkuste otevřít pixel legions(náročná hra) v chrome a opeře vedle sebe. A pak oba porovnejete ve fullscreen a uvidíte ten rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2010 19:57

Tak to ste neviděli flash v Safari, to je teprve něco... ://

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2010 21:30

Nedočkáme se optimalizace flashe, dočkáme se her v NaCl (NativeClient - hra napsaná v C++/Céčku a zkompilovaná do LLVM, NaCl ji dokompiluje pro daný procesor a spustí) nebo her v 3D canvasu / WebGL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2010 22:57

Tak dočkáme se snad obojího (resp. ještě více možností - Unity, Silverlight...), Google si určitě všimnul, že jednoduché casual hry mají větší publikum než ty těžkotonážní. A pro ně je NaCl kanon na vrabce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2010 18:03

Jaké by muselo být připojení (download/upload), aby šly hrát "desktopové" hry.

Pro příklad náročné hry GTA IV, pro příklad nenáročné Mafia.

A je náročné upravit hru, aby šla hrát přes Internet? (Hra nainstalovaná na serveru Googlu, uživatel se připojí a hraje ji přes svůj ChromeOS na Googlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2010 18:14

Pokud myslíš tohle tak myslíš špatně. To si pleteš s OnLive. To chce aspoň 3Mbps... ale popravdě řečeno, krásně půjde i na 2Mbps(jestli tam nebude nějaká ochrana).

A ne není náročné upravit hru aby šla hrát přes internet. Prakticky vzato žádný rozdíl mezi executable(tj. klasicky) a "internetovým" způsobem není. Jenom se ta hra zobrazuje v jinem okýnku přes jinej framework. Všechno ostatní je stejné.

Nevýhodou je že se ta hra pak zpomaluje prohlížečem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2010 23:51

mrkni se semka http://www.quakelive.com... a zjistis ze na celkem dobrou hru ani nepotrebujes kdovijaky pripojeni a kdovijakej prohlizec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2010 02:03

Jenže tohle funguje tak, že si nainstaluješ hru, ale nespouštíš ji plochy nebo menu start a nehraješ ji ve vlastním okně, ale v okně "protunelovaném" do prohlížeče. Ve skutečnosti se spustí normální binárka (dll pluginu), která si si osahá systém a připojí se k OpenGL knihovnám. Prostě může dělat i trochu něco jiného než než by člověk čekal od samotného prohlížeče, může číst / zapisovat soubory / registry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2010 08:52

Posledně když jsem to kzoušel tak to instalovalo cca 50Mb. COž plná hra není určitě. Chápu že to je nějaký aplet. Akorát že quakelive je jen jedna hra. Co se instaluje třeba na onlive? Pokud jen jeden aplet na všechny hry tak není problém. Pokud ale aplet pro každou hru tak to není moc dobrý řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 08. 2010 11:22

50MB (neplést s Mb) určitě není moc na takovouhle střílečku, jenže nevíš co se ti stahuje a instaluje během hraní. Už si to nepamatuju, ale určitě ta hra umí posílat ze serveru na klienty vlastní mapy, textury a skiny hráčů a ty se určitě ukládají někam do tempu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2010 16:57

Kdyby chtěl Google zpoplatnit svoje apps, mohl to udělat už dávno, ostatně už dávno to dělá (zdarma je jen základní verze). S web storem to podle mě nesouvisí.

Co se týče obav, zda bude co prodávat, to já bych se nebál. Vývojáři her v drtivé většině monetizují hry pomocí reklamy. Mají z toho pramalý zisk a uživatele chytá epileptický záchvat z animovaných hloupostí, kterými má hru ověšenou ze všech stran. Web store proto bude přínosný pro vývojáře i uživatele. Nabídnu-li hru za 99 centů, tak tisícovka platících uživatelů mi do druhého dne může vydělat to, na co bych u reklamního systému čekal týdny či měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor