Google přestane číst vaše e-maily kvůli lepšímu zacílení reklamy

Google přestane číst vaše e-maily kvůli lepšímu zacílení reklamy

Google přestane „číst“ obsah e-mailů ve službě Gmail za účelem přesnějšího cílení reklamy. Oznámil to na svém blogu. Google zdůrazňuje, že tyto prakticky nevyužíval u podnikového řešení G Suite, nicméně přestane s nimi také u běžného e-mailu, tedy u služby Gmail.

Firma důvody tohoto kroku nesdělila, ale můžeme si je domyslet – z textů e-mailů stejně příliš mnoho informací pro relevantnější zacílení reklamy Google nezískal. Daleko více mu o zájmech uživatelů napoví jeho vyhledávač a reklamní systém protkaný celým internetem. A také to Googlu trochu pošramotilo pověst. I když e-maily skenuje jen robot, přece jen to v očích uživatelů nepůsobilo moc dobře. Obzvlášť, když důvodem tohoto skenování byla reklama...

Google bude skenovat obsah e-mailů samozřejmě dál, ale už to nebude kvůli reklamě. Teď je to kvůli automatizovaným systémům, typicky třeba pro funkci automatického přidávání rezervací do kalendáře. Hojně toho využívá například u alternativní schránky Inbox:

Témata článku: Google, Gmail, Automatizovaný systém, Inbox, Google+, Google Mail, Podnikové cílení

Určitě si přečtěte

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

Včera | Stanislav Janů | 144


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji