Google přestane číst vaše e-maily kvůli lepšímu zacílení reklamy

Google přestane číst vaše e-maily kvůli lepšímu zacílení reklamy

Google přestane „číst“ obsah e-mailů ve službě Gmail za účelem přesnějšího cílení reklamy. Oznámil to na svém blogu. Google zdůrazňuje, že tyto prakticky nevyužíval u podnikového řešení G Suite, nicméně přestane s nimi také u běžného e-mailu, tedy u služby Gmail.

Firma důvody tohoto kroku nesdělila, ale můžeme si je domyslet – z textů e-mailů stejně příliš mnoho informací pro relevantnější zacílení reklamy Google nezískal. Daleko více mu o zájmech uživatelů napoví jeho vyhledávač a reklamní systém protkaný celým internetem. A také to Googlu trochu pošramotilo pověst. I když e-maily skenuje jen robot, přece jen to v očích uživatelů nepůsobilo moc dobře. Obzvlášť, když důvodem tohoto skenování byla reklama...

Google bude skenovat obsah e-mailů samozřejmě dál, ale už to nebude kvůli reklamě. Teď je to kvůli automatizovaným systémům, typicky třeba pro funkci automatického přidávání rezervací do kalendáře. Hojně toho využívá například u alternativní schránky Inbox:

Diskuze (3) Další článek: Máte raději Play Music než Spotify? Doplněk Playify přesměruje hudební odkazy na službu Googlu

Témata článku: Google, Gmail, G Suite, Podnikové řešení, Inbox, Suites, Google Mail, Google+, Automatizovaný systém, Podnikové cílení

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů