Google Plus: 18 milionů členů, 20 milionů unikátních návštěvníků

Google Plus: 18 milionů členů, 20 milionů unikátních návštěvníků

Do odhadů velikosti komunity na službě Google+ se vedle amatérů pustily už i velké analytické společnosti. Podle renomované Comscore dnes navštěvuje web Google+ více než 20 milionů unikátních návštěvníků, přičemž viceprezident Comscoru Andrew Lipsman prohlásil, že v historii jejich měření se takovému raketovému nástupu podobá snad jen jediný další web – Twitter. Podobný narůst zažil v roce 2009, přesto to ale trvalo několik měsíců. Google+ získal dvacetimilionovou základnu návštěvníků během tří týdnů a to přesto, že se stále nachází ve fázi uzavřeného testování a formálně se tedy nejedná o veřejnou službu.

rust uzivatelu Google+.png
Srovnání času potřebného k dosažení deseti milionů registrovaných uživatelů
Rychlý růst sebou ale vždy nese i riziko „hype“ a střemhlavého pádu (Leon Håland)

Počet unikátních návštěvníků služby v podstatě téměř dokonale kopíruje odhady počtu registrovaných uživatelů G+. Podle neoficiálního statistika služby Paula Allena dosáhla komunita na začátku týdne 18 milionů registrovaných členů, ačkoliv počáteční divoký růst se už zpomaluje.

Google+ dnes roste stejně rychle jako velký web v ostrém provozu. Služba je přitom stále dostupná pouze na pozvánky a lze tedy očekávat, že v případě otevření by růst opět nabral výrazně na obrátkách. Google+ se tedy nyní podobá třeba Gmailu v roce 2004, který byl k dispozici  také pouze na pozvánky a ve fázi betaverze dokonce vydržel několik dlouhých let.

google plus.png
Odhadovaný růst počtu registrovaných uživatelů Google+ podle Paula Allena

V těchto dnech se lidé z Googlu zároveň probírají přihláškami firem do testovacího programu byznysových účtů (alternativa ke stránkám na Facebooku). Z tohoto balíku Google v příštích dnech vybere oficiální „betatestery“, kteří si začnou hrát s byznysovými účty před příchodem ostré verze služby. Vedle geeků, nerdů a počínající komunity zcela normálních a zdravých lidí se tedy G+ nafoukne i profily značek, firem, médií a tak dále.

Určitě si přečtěte

Články odjinud