Počítačové firmy se na sklonku října začínají pomalu chlubit výsledky svého hospodaření ve třetím kvartálu. Důvod k tomu má třeba Google, kterému se dařilo a přes léto vydělal 18,7 miliard dolarů (13% meziroční růst). Ruku v ruce s tím poskočily i další ukazatele včetně provozního zisku, který dosáhl 4,7 miliard amerických dolarů (25% meziroční růst).

Vývoj příjmů a pokles ceny reklamního prokliku (Zdroj: Prezentace PDF)
Google (potažmo Alphabet) potěšil investory ještě jednou zprávou – hodlá zpětně vykoupit akcie za 5 miliard dolarů, na což burza zareagovala růstem.
Ekonomika Googlu je poslední roky docela předvídatelná. Jelikož je hlavní složkou příjmů prodej reklamy, vše stojí a padá na dvou hlavních ukazatelích: ceně reklamních prokliků a jejich počtu. Zatímco CPC (cost-per-click) trvale klesá (meziročně o 11 %), jejich počet roste (meziročně o 23 %), čímž se ztráta vyrovnává.
Snižování průměrné ceny za klepnutí na reklamu je dáno především dvěma faktory. Stále větší díl reklamy se zobrazuje na mobilních zařízeních, kde je reklama levnější, a Google zároveň prodává stále více reklamy mimo USA, kde je zpravidla také levnější než na domácím trhu.
Google držel na sklonku září v hotovosti 72,8 miliard dolarů a zaměstnával 59 976 lidí v několika desítkách zemí.