Google není silnější než Seznam, ale blíží se

Opravdu na českém trhu Google předstihl Seznam, jak píše hned několik elektronických médií? Zdrojem informací mají být statistické výstupy počítadla Toplist.cz, které díky přetrvávající popularitě skutečně podává dostatečně reprezentativní výsledky.

Pokud se podíváte na graf popularity vyhledávačů, ze kterých návštěvníci přešli na stránku s počítadlem Toplistu, mezi jednotlivci stále neohroženě vládne Seznam. A to jak v kategorii všech zaznamenaných přístupů, tak pouze těch z České republiky (tuzemské stránky samozřejmě navštěvují i lidé ze zahraničí a zahraničí je posledních 18 let i Slovensko).

vyhledavace toplist vsichni navstevnici.png
Podíl vyhledávačů podle Toplistu za posledních 12 měsíců (všichni náívštěvníci)

Pokud v případě všech přístupů sečtete podíly dílčích služeb používajících algoritmus Seznamu a Googlu, skutečně o pár jednotek procent zvítězí Google (lehce přes 50 procent) – ovšem pouze s přispěním vyhledávače Google.sk, což je de facto i de jure zahraniční vyhledávač. Stejně problematické je pak započítání výsledků pro Google bez domény, kde se mohou skrývat výsledky z univerzální (anglické) verze Googlu.

toplist vyhledavace cesti surfari.png
Podíl vyhledávačů podle Toplistu za posledních 12 měsíců (návštěvníci pouze z České republiky)

Mnohem přesnější je tedy pohled na výsledky Toplistu, které berou v potaz pouze české surfaře. A tady jsou už poměry jasné. Logicky vypadne Google.sk a po součtu služeb Googlu (včetně českých portálů, které používají jeho technologii) a Seznamu má ten druhý jmenovaný stále náskok více než patnáct procent.

toplist vyhledavace.png  toplist vyhledavace.png
Vyhledávače podle Toplistu na začátku roku: vlevo všichni návštěvnici,
vpravo pak pouze surfaři z České republiky

V každém případě platí, že Google dravě snižuje náskok Seznamu a zvláště poté, co naplno rozjel mediální televizní a plakátovou masáž (Praha). Počítačové televizní znělky tak ze zámoří doputovaly i do středně velké České republiky a diváci zjišťují, že na obrazovky televizorů může patřit i znělka upoutávající na internetový prohlížeč a vyhledávač. Seznam ovšem nechce zůstat pozadu, a tak se v našich obývacích pokojích možná brzy rozpoutá skutečná reklamní válka.

Diskuze (55) Další článek: SSD Super Talent RAIDDrive II dosahuje rychlosti až 2,4 GB/s

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,