Google nabízí bezplatné stahování hudby kryté reklamou

Diskuze čtenářů k článku

30. 03. 2009 23:21

tak jestli jsem to správně pochopil, jestli u nás bude míra pirátství 50% a více procent, příjde google a dá nám to zadarmo výměnou za sledování reklamy hezké, tak piráti rychle ať mají chlapci z BSA radost, a konečně přispějeme ke snížení pirátství (ve výsledku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 03. 2009 15:13

bez Googlu (této služby) by si ale uživatelé hravě poradili také... opět díky Googlu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  30. 03. 2009 16:14

Kdepak, díky Baidu. Máš to tam napsané, proto to Google dělá a ... sakra četl si to vůbec...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 03. 2009 19:57

Ber to s nadsázkou, globalizoval sem to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 22:17

hlavně nepište bo vyhledavače baidu slovo "baidu", schodili byste tím celý čínský internet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 15:04

Kde stáhnu v ČR legálně hudbu bez ochrany? Když pominu indie vydavatele, tak se jedná pouze o výjimky. Interpreti by se měli vzbouřit, protože hudební nakladatelství s jejich umem a jedinečností nenakládají spravedlivě. Místo, aby se byla hudba dostupnější, je to právě naopak (viz.. Last.fm). Sice zastávám názor, že do ekonomiky firem by EU měla kecat co nejméně, ale tohle jsou podle mne daleko lepší adepti (EMI, Warner atd.), po kterých by se měla vozit. Každopádně interpreti by měli přestat brblat, jaké je to špatně, že lidi hudbu stahují bez placení a raději se zamyslet, proč tomu tak je. Jak může být poptávka, když není regulérní nabídka a žádná motivace (viz. náš zvrácený autorský zákon + poplatky OSA). Nejvíc zarážející na tom je proč to v USA a UK jde a u nás ne. Přitom náklady jsou naprosto zanedbatelné (např. stačí na Amazonu změnit omezení IP a změnit jeden řádek nákupních podmínek).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 16:23

V ČR legálně stáhneš hudbu bez ochrany téměř odkudkoliv. Třeba z různých warez fór. To, že na tom nakladatelství nechtějí vydělávat, je jejich vlastní problém. Jedna z mála vlaštovek - nový Wohnout a cena "kolik uznáš za vhodné". I když je úplně nemusím, přispěl jsem. Snaha o novej přístup se cení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 16:42

Nejenom wohnout, treba takova znouzectnost, hrajou tu uz dlouho a kompletni diskografii nabizej na webu ke stahnuti. + je tam objednavkovej formular ze si muzes objednat jejich CD. Ale prijde mi to spis k smichu, vzhledem k tomu ze jsme v cesku kde polovina lidi vyznava heslo "kupovat? a proc, dyt to de stahnout"... (ja zatim nic neprispel, nemam penize, az nekdy budou, minimalne jedno CD si koupim.... zaslouzej si to!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 17:30

Omlouvám se. Pod pojmem legálně jsem spíše myslel morálně správné (autoři audiovizuálních děl by měli být odměňováni za práci stejně jako kdokoliv jiný). Samozřejmě vím, že u nás legislativa na práva interpretů kašle a Živě nám v poslední době každý den připomíná, jak je stahování z Rapidsharu je legální jak to jen jde. Wohnouty jsem také stáhnul. Původně jsem chtěl přispět 140Kč (10Kč za písničku), ale když jsem viděl, že mp3ky nejsou ani pořádně otagované a cover je v PDFku, musel jsem dát jenom 100 Kč. Když chtějí, aby jim lidi přispěli, ať to alespoň dělají pořádně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 03. 2009 20:15

Ta otázka morálky také není tak jasná, jak ji tu stavíte. Ono je krajně nemorální přispívat nějakým OSÁm při koupi prádného cd, flash disku, tiskárny, ... Tím se dostávám do stavu, kdy jsem jaksi nic "neukradl", ale už si odpykávám trest (a nkdo na tom samozřejmě profituje). Nicméně nevím, jak důkladná zlodějna to je, protože nejsem informován, jestli z těchto poplatků se něo dostane k interpretům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 22:27

Já neobhajuji vybírání poplatků pro členy OSA, právě naopak. Samozřejmě je špatné, že tu existuje tato presumpce viny. Tvrdím, že to ovšem není jediný problém. Samozřejmě, že toto opatření přímo vybízí k, podle mne nemorálnímu, stahování audiovizuálních děl, aniž bych za něj zaplatil. Těmito poplatky naprosto mizí obchod s hudbou. Autor by měl dostat tolik peněz, kolik nahrávek prodá a za jakou cenu, stejně u jakéhokoliv jiného zboží nebo služby. Ne, že mu podle nějakých pravidel, které nemohou odpovídat poptávce po jeho hudbě, přidělí nějaká organizace (interpret musí být jejím členem) z peněz, které vybrala z poplatků ze spotřebního zboží. Říkám, že je to prostě všechno špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 03. 2009 22:43

Nezbývá mi, než plně souhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 03. 2009 06:36

Autor == skladatel nebo Autor == interpret?

Pokud je autorem myšlen skladatel, tak ten by měl dle mého názoru dostat zaplaceno tehdy, pokud někomu poskytne právo jeho dílo interpretovat či využít. Takže jednorázová platba.

Pokud je autorem myšlen interpret, tak ten by se podle mě měl především živit koncerty či vystoupeními. Prodej CD by měl být jen jakousi marketingovou akcí za účelem zvýšení své ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 03. 2009 22:13

Takže když vám někdo ukradne auto, ukradnete ho vy někomu jinému protože "trest jste si už odpykal"?

(předpokládám teď že kupujete hudbu od interpretů co v OSA nejsou, jestli posloucháte Gotta a Vondráčkovou, tak uznávám, že to morální ospravedlnění je).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 03. 2009 09:56

V tom případě doporučuji stáhnout hudbu z netu a dané hudební skupině poté poslat nějaké peníze napřímo. Určitě mají své stránky a tam minimálně nějaký kontakt. Divil bych se, kdyby dobrovolné příspěvky odmítali. A aspoň to nepůjde přes pařáty hudebních vydavatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 15:00

Číňanů je více než miliarda a kolik z nich pirátí mi není známo. Ale zřejmě to má efekt. Nezájem hold vede ke snížení cen. Paradoxně je země za pirátění odměněna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2009 14:33

dobre som tomu pochopil? stahovat hudbu zdarma len s navstivenim reklamy a bez DRM? gimme gimme gimme dufam, ze to coskoro bude aj u nas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor