Google nabídne obsah několika velkých knihoven online

Diskuze čtenářů k článku

ermite  |  15. 12. 2004 11:37

Jak je to  s copyrightem? Na ktere knihy se vztahuje? Nejsem si jist ale mam takovy dojem ze snad
plati jeste nekolik desitek let po smrti autora ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  15. 12. 2004 12:31

70 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav  |  15. 12. 2004 14:15

V USA plati, ze pokud je autorem nejaka firma, pak 95 let. Onehdy se tvrdilo, ze copyright se prodluzuje, tak, aby napr. animovane filmy Disneye nikdy neprisly do volneho pouzivani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ermite  |  15. 12. 2004 14:54

Hm...dik za info. Takze nejnovejsi knihy ktere tam mohou dat cele (tedy pokud autor nebude vyslovne souhlasit) tak budou minimalne 70 let stare. To si poctem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  15. 12. 2004 15:05

prectete si drtivou vetsinu knih napsanych a publikovanych od prvnich tisu az po publikace z prvni poloviny dvacateho stoleti. to je vice nez dost cetby na mnoho lidskych zivotu... zivi autori take chteji z neceho zit (a ti, co zemreli jsou jiste radi, ze honorare z jejich dila prispivaji jejich potomkum)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  15. 12. 2004 19:07

Dalším problémem je, že nebudou česky - a kdyby se časem náhodou někdo rozhodl digitalizovat knihy v češtině - tak opět narazí na problém s copyrightem - tentokráte kvůli překladu :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 12. 2004 19:17

Ono se toho v češtině zas tak moc originálního nenapsalo. Co se týče vědy, tak to jsem si téměř jistý. Drtivá většina zbývajících děl má čistě regionální charakter nepřesahující rámec republiky (třeba Babička), takže nějaké online zveřejňování má nulový význam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fuck registrace  |  15. 12. 2004 20:21

Buď si to necháte přeložit automatickým translátorem anebo se konečně naučíte anglicky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krystof, Krystof  |  15. 12. 2004 09:49

Tohle zpravu jsem vcera dopoledne slysel na Radiozurnalu. Nechcete prejmenovat sekci Bleskovky na vystiznejsi nazev (treba Hlemyzdovky)? Zive se ridi heslem "Pozde, ale prece".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 12. 2004 10:31

Rekl bych, ze bleskovky se to jmenuje zejmena proto, ze jsou to kratke zpravy, ktere je mozne percist bleskove, blesku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 12. 2004 11:15

Vzhledem k tomu, ze nepatrim ke stalym posluchacum Radiozurnalu (= nesedim u toho 5 hodin denne) mi zpravy na Zive vyhovuji. Na rychlosti uverejneni mi taky nic nevadi, predevsim s ohledem na to, kolik platim Zive a kolik se plati Radiozurnalu.

Tak je to holt o den pozdej, a jako co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amos  |  15. 12. 2004 14:41

Nechapem preco sa stale niekto stazuje ze uz spravy cital ci pocul inde, sakra tak proste necitajte zive, aky mate problem, koho zaujima ze vy ste uz tu informaciu mali skor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 12. 2004 19:13

Moje řeč. Mě se Živě líbí, já s tím problém nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  15. 12. 2004 09:15

myslím, že knihy, které jsou v univerzitních knihovnách tvoří opravdu hodně velké minimum blížící se nule prodejů na Amazonu. Naopak může skvěle Amazon doplňovat a nabízet svazky, které Amazon nemá a ni mít nemůže, protože jsou unikátní. Samozřejmě že za pár desítek let, až dozdigitalizují tyto svazky, tak by mohli začít digitalizovat i nové a byla by to konkurence, ovšem daleko předtím (třeba už příští rok, podle toho kdy google spustí svou google knihovnu), nabídnou elektronické verze knih googlu přímo jejich vydavatelé a pak nemusí probíhat složitá zdlouhavá digitalizace. Teprve potom to může být konflikt s Amazonem. Ale dokud bude Amazon jeho největší partner, tak se jistě budou snažit najít vyjít si vstříc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor