Google AdWords a jeho souputník AdSense pro majitele webů tvoří největší webový reklamní systémem na světě. Provozovatel se tedy musí potýkat i s enormním množstvím neposlušných zadavatelů, kteří se snaží do systému propašovat i zjevně nekalé reklamy, které neodpovídají pravidlům.
Google samozřejmě nepovoluje reklamy na drogy, léky na předpis z pochybných zdrojů a obecně i reklamu, která se snaží tvářit, že vlastně reklamou vůbec není a je integrální součástí webu.
Šéf reklamních inženýrů v Googlu Vikaram Gupta se nyní na blogu služby pochlubil s trošku netradičními čísly – s počtem zachycených reklam v roce 2014, které odporovaly pravidlům Googlu. Celkem jich bylo neskutečných 524 milionů. Přitom se i tak podle Gupty jedná pouze o zlomek celého reklamního objemu služby. Google ze svého ekosystému nakonec ve stejném období vykázal na 214 tisíc zadavatelů, kteří porušili pravidla.