Google koupil kvantový počítač pro pokročilý výzkum umělé inteligence

V roce 2011 se na trhu objevil první kvantový počítač od společnosti D-Wave, který bylo možné běžně koupit za cenu deseti milionů dolarů. I když se nejedná o skutečně použitelný kvantový počítač (D-Wave ho začal označovat jako „Quantum Optimizer“), umožňuje výzkum a práci s qubity. D-Wave Two má oproti první verzi (128 qubit) už 512qubitový procesor, je ho ale nutné stále chladit obřím chlazením, které zabere celou místnost.

TIP: První kvantový počítač stojí deset milionů dolarů

V některých případech lze i s takto prvními prototypy na bázi kvantové mechaniky dosáhnout zrychlení některých výpočtů a algoritmů až 10 000×. Google a NASA se proto spojili pod skupinou Quantum Artificial Intelligence Lab a společně koupili jeden „kvantový optimalizér“, který má sloužit pro výzkum v oblasti umělé inteligence a hledání optimálních řešení složitých úloh, které jsou pro klasické procesory příliš náročné.

Kvantový stroj s 512qubitovým procesorem zabere celou místnost, především kvůli velkému chlazení na bázi kapalného hélia (Zdroj: D-Wave)

Výzkum by měl sloužit pro zlepšení v mnoha oblastech – rozpoznávání hlasu, obrazu, vyhledávacích algoritmech nebo skládání proteinů. V oblasti kvantových počítačů se v poslední době objevuje řadu milníků, minulý rok bylo například poprvé realizováno kvantové počítání při pokojové teplotě.

Témata článku: Hardware, Google, Technologie, Umělá inteligence, Kvantové počítače, Výzkum, Akvizice, Quantum, Optimální řešení, Velké chlazení, Wave, Protein, Google+, Celá místnost, Inteligence, Pokročilý výzkum, Místnost, Blogspot, Kvantový počítač

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 229

Black Friday 2017: Přehled slev na elektroniku a počítače

** Začala slevová mánie zvaná Black Friday ** Pozor, ne všechny slevy jsou opravdu výhodné ** Průběžně sledujeme slevové akce v počítačových e-shopech

Včera | David Polesný | 24

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

** Nový design Google Map přijde na počítače i mobilní telefony. ** Zaměřuje se na zvýraznění konkrétních míst, mapové podklady jsou mnohdy upozaděné. ** Lépe pracuje s chráněnými oblastmi a parky.

20.  11.  2017 | Vladislav Kluska | 29