Google koupil kvantový počítač pro pokročilý výzkum umělé inteligence

V roce 2011 se na trhu objevil první kvantový počítač od společnosti D-Wave, který bylo možné běžně koupit za cenu deseti milionů dolarů. I když se nejedná o skutečně použitelný kvantový počítač (D-Wave ho začal označovat jako „Quantum Optimizer“), umožňuje výzkum a práci s qubity. D-Wave Two má oproti první verzi (128 qubit) už 512qubitový procesor, je ho ale nutné stále chladit obřím chlazením, které zabere celou místnost.

TIP: První kvantový počítač stojí deset milionů dolarů

V některých případech lze i s takto prvními prototypy na bázi kvantové mechaniky dosáhnout zrychlení některých výpočtů a algoritmů až 10 000×. Google a NASA se proto spojili pod skupinou Quantum Artificial Intelligence Lab a společně koupili jeden „kvantový optimalizér“, který má sloužit pro výzkum v oblasti umělé inteligence a hledání optimálních řešení složitých úloh, které jsou pro klasické procesory příliš náročné.

Kvantový stroj s 512qubitovým procesorem zabere celou místnost, především kvůli velkému chlazení na bázi kapalného hélia (Zdroj: D-Wave)

Výzkum by měl sloužit pro zlepšení v mnoha oblastech – rozpoznávání hlasu, obrazu, vyhledávacích algoritmech nebo skládání proteinů. V oblasti kvantových počítačů se v poslední době objevuje řadu milníků, minulý rok bylo například poprvé realizováno kvantové počítání při pokojové teplotě.

Diskuze (63) Další článek: Lenovo již přijímá předobjednávky pro konvertibilní Yoga 11S

Témata článku: Technologie, Hardware, Google, Umělá inteligence, Výzkum, Akvizice, Kvantové počítače, Kvantový počítač, Inteligence, Wave, Místnost, Kvantový stroj, Optimální řešení, Celá místnost, Protein, Google+, Blogspot, Velké chlazení, Pokročilý výzkum, Quantum, Počítače levně na Mall.cz

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

** Součástí Windows 10 je integrovaný antivirový program. Stačí to? ** Představíme vám sedm aplikací na boj proti virům a malwaru ** Všechny jsou k dispozici zdarma a některé ani nemusíte instalovat

Karel Kilián | 31

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 6

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

** Sociální síť TikTok získala stamiliony uživatelů a stále roste ** Jaký obsah na ní najdete a co můžete v jejím rámci čekat? ** Je to zábava pro mladé, nebo platforma pro úchyláky?

Karel Kilián | 34