Google koupí DoubleClick a posílí v internetové reklamě

Americká společnost Google oficiálně získala povolení od antimonopolního úřadu Spojených států, které ho opravňuje ke koupi firmy DoubleClick. Ta doposud působila jako konkurent Googlu na poli internetové reklamy. Kupní cena činí 3,1 miliardy amerických dolarů.

Návrh ale stále ještě neprošel Evropskou komisí, které se spojení zdá poněkud více riskantní než kolegům z USA. Podle některých kritiků už má nyní Google naprosto dominantní postavení v této oblasti a spojení s DoubleClickem by mohlo naprosto odrovnat konkurenci. Antimonopolní úřad v USA však takového názoru není.

Dominantní postavení Googlu nejen na poli reklamy, ale i internetu, hodlá během následujících tří až pěti let atakovat ambiciózní Microsoft, který koupil za šest miliard amerických dolarů společnost aQuantive. Zbrojí ale i Yahoo! či například AOL.

Zdroj: InfoWorld.com

Diskuze (2) Další článek: Trocha hardcore: Vyšlo NetBSD 4.0

Témata článku: Microsoft, Google, Reklama, Americký úřad, REK, Kupní cena, Google+, Řek

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest televizí do 25 000 Kč

Nejlepší herní klávesnice

Srovnání správců hesel

Jak upravit fotky pro tisk