Google je nejcennější značkou světa, Apple se dostal před Microsoft

Google je nejcennější značkou světa, Apple se dostal před Microsoft

Google obhájil pozici nejcennější značky světa v žebříčku sestavovaném skupinou Millward Brown. Hodnota samotné značky byla stanovena na něco málo přes 114 miliard amerických dolarů a oproti předchozímu roku tak vzrostla o 14 %. Výrazný nárůst zaznamenal brand IBM, který se posunul na druhé místo a sesadil tak v loňském roce druhý Microsoft. Největší softwarovou firmu světa předběhl i další technologický obr, společnost Apple.

První čtyři příčky prestižního žebříčku tak ovládají počítačové společnosti. Google má přede všemi ohromný náskok, neustále se mu totiž daří navyšovat zisk a uvádět na trh nové služby. Značka druhého IBM byla oceněna na téměř 87 miliard dolarů, značka Applu pak na 83 miliard. Čtvrtý Microsoft na druhé IBM ztrácí zhruba 10 miliard, hodnota jeho značky je 76 miliard dolarů. Technologičtí lídři dokázali sesadit v loňském roce třetí značku Coca Cola na páté místo.

Za posunem hodnoty značky Applu stojí nejen výborné ekonomické výsledky, ale také skutečnost, že firma neustále inovuje produkty a na trh chystá nové. Microsoft, který několik let žebříčku vládl, naopak na trh neuvedl nic zásadního v tom smyslu, že by jeho produkty dokázaly zvýšit už tak silnou hodnotu značky. Podle odborníků si Microsoft novými produkty pouze udržuje svojí stálou a silnou hodnotu. Hodnota značky redmondské firmy se od loňského roku nezměnila. IBM naopak narostla o 30 %, Apple pak o 32 %.

V celkovém žebříčku se objevily také další značky počítačových firem. Výrazně poskočilo třeba HP, nárůst hodnoty 42 % zajistil dvanáctou pozici. Patnáctý je Amazon, devatenáctý Oracle, jednadvacátý SAP, pětatřicátou pozici drží Cisco, pětasedmdesáté je čínské Baidu, které narostlo o 62 % především díky odchodu Googlu z Číny, o příčku hůř je na tom eBay a čtyřiadevadesáté je Sony. Kompletní žebříček naleznete v oficiální zprávě Millward Brown.

10 nejcennějších značek světa (v miliardách dolarů)

  1. Google (114,260)
  2. IBM (86,383)
  3. Apple (83,153)
  4. Microsoft (76,344)
  5. Coca Cola (67,983)
  6. McDonalds (66,005)
  7. Marlboro (57,047)
  8. China Mobile (52,616)
  9. General Electric (45,054)
  10. Vodafone (44,404)
Diskuze (48) Další článek: Core Temp: Když je procesoru horko

Témata článku: Byznys, Svět, Brand, China, Coca Cola, Čínský trh, Apple, Technologická firma, DOS, APP, Google+, Čínský Google, Brandy, Značka, Brown


Určitě si přečtěte

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 56

WALL-E vyfotil Zemi ze vzdálenosti 1 milionů km

WALL-E vyfotil Zemi ze vzdálenosti 1 milionů km

** Malá sonda s přezdívkou WALL-E pořídila fotografii Země a Měsíce ze vzdálenosti 1 milionů km ** CubeSat letí se sondou InSight k Marsu ** InSight přistane na Marsu 26. listopadu

Petr Kubala | 4

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 28

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

** Nejprve svoji velkou dílnu otevřelo Brno ** Letos se přidala i Praha ** Nabízí malé 3D tiskárny i velké průmyslové stroje

Jakub Čížek | 11


Aktuální číslo časopisu Computer

Kdy necháme řídit chytrá auta?

6 Wi-Fi Mesh systémů ve velkém testu

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Znáte pravidla pro létání s drony?