Google daroval světu kodek v hodnote 120 miliónů dolarů

Diskuze čtenářů k článku

avatar
20. 05. 2010 23:32
avatar
20. 05. 2010 19:54

Zive.cz trochu zaspal

Ak by niekto chcel viac informacii, tak ich najde napr. tu

http://www.dsl.sk/article.php...

Odkaz na stanovisko MS k VP8

http://blogs.msdn.com/ie/archive/2010/05/19/ano... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:29

Hm.. takze Google dufa, ze mu zadarmo open source vyvojari vylepsia ten bastel zvany vp8..

http://x264dev.multimedia.cx/...

Klasika, ked to nejde komercne pouzit, tak sa to s velkym PR a propagandou da ako open source..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 19:37

I kdyby to tak bylo, je na tom snad něco špatného?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:04

> "Diary Of An x264 Developer"

To mi neznie zrovna 2x nezaujate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 00:04

Nejvíc se mi líbí, jak se dotyčný který evidentně z celého srdce nenávidí opensource ohání blogem opensource vývojáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 09:41

Tak ako mne sa paci, ako vsetci zeru PR dristy Google aj s navijakom..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 09:37

Nevravim, ze nie je zaujaty.. ale v problematike sa vyzna, a taky nazor je pre mna dolezitejsi ako PR dristy Googlu.. a okrem toho mu to moze byt jedno, pretoze to H264 (resp. free implementaciu x264) urcite neohrozi..

Faktom je, ze VP8 sa vyvijal viac ako 6 rokov a ani pes po nom nestekol.. to tiez nieco hovori, keby bol taky skvely, tak je uz urcite niekde nasadeny!

P.S. Google a jeho dojemna starostlivost o patentovu cistotu - len skus pouzit niektore jeho patentovane vyhladavacie technologie, to bude kriku.. to uz Google nebude taky uzasny a zastanca patent free sveta!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2010 13:37

>keby bol taky skvely, tak je uz urcite niekde nasadeny!

uz neni rok 1960 kdy se vyrabelo aby to vydrzelo dnes se vyrabi aby se nahrabalo, nemuzete si dovolit prodavat a propagovat dokonaly produk ...

dnes se vyrabi 3 dny po zaruce >smrt , na chybovosti a smejdovosti dnes ziji firmy , treba takove antivirove spolecnosti ziji jen na tom ze M$ vydava smejdsky OS atd.

nerikam ze VP8 musi byt lepsi jak H264 ale muze byt klidne stejne dobry , to ze VP8 hnil nejaky ten rok v rukou neschopne spolecnost nemusi nic znamenat a jeho odkoupeni googlem a uvolneni jako oss je nejlepsi vec co se s nim mohla stat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 15:05

Takze moze byt kludne rovnako dobry, len bol vytvoreny neschopnou spolocnostou.. to je dobry vtip! Program/technologia, ktory nie je schopny za 6 rokov komercneho vyvoja (VP8 nie je open source) mat aspon tak dobru referencnu implementaciu ako ostatni hraci na trhu, je skvela kupa.. a nezachrani to ani otvorenie kodu, kedze Google zmrazil specifikaciu aj s mnohymi chybami (co sa moze este zmenit, ale pochybujem)..

Ostatne, nebolo by to prvy krat, ked projekt, ktory nebol schopny komercne uspiet (rozumej nebol predajny a nikto ho nechcel) sa s velkou slavou prevedie do open source..

VP8 je smejdsky produkt (pise sa rok 2010, nie 2004-6!)..

muze byt klidne stejne dobry.. jenomze taky nemusi, ze jo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 16:32

A nebude lepší udělat si vlastní test než blbě kecat? Pokud bude lepší než Theora a nebude o moc horší než h264 tak nejni moc co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 18:12

Porovnanie VP7 a x264. http://www.tvfreak.cz/art_doc-9A4DA058433AE797C... ...

Už to bol schopný konkurent. Otvorený, zdôrazňujem otvorený a patentmi nezaťažený VP8 je potom priam dar z nebies.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 15:17

> to tiez nieco hovori, keby bol taky skvely, tak je uz urcite niekde nasadeny!

Neviem v ktorom alternativnom svete to zijes, ale tu u nas sa to, ze by uspela ta najlepsia technologia stava naozaj zriedka

> Nevravim, ze nie je zaujaty.. ale v problematike sa vyzna, a taky nazor je pre mna dolezitejsi ako PR dristy Googlu...

On sa v problematike vyzna, o tom nepochybujem. Ale nevyznam sa v nej ja, tak plus-minus vobec nie. A to pre mna znamena, ze mu mozem bud verit, alebo neverit, nakolko niesom schopny overit si, ci su jednotlive jeho tvrdenia pravdive. Preto je to, ze s najvacsou pravdepodobnostou zaujaty pre mna pomerne dolezite.

> len skus pouzit niektore jeho patentovane vyhladavacie technologie, to bude kriku...

Nejak som si nevsimol, ze by sa Google snazil nejake patenty zneplatnovat Skor mam dojem, ze sa snazi zabezpecit sposob, ako ich obchadzat, zabezpecit technologiu, na ktoru sa neviazu. Rovnako tak, ako by som sa o to pokusal ja, ak by som sa rozhodol vybudovat vyhladavac (a ak by niektory z jeho patentov tu u nas platil.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 17:58

Skoda jen, ze Microsoft prohlasil, ze v IE9 v HTML5 tagu video bude podporovat jen h.264. Pokud to tak zustane, tak maji ostatni standardy asi smulu (nebo ceka Microsoft dalsi zaloba )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 18:08

Vzhledem k tomu, že IE bude za chvíli na webu minorita (pod 50%), tak bych se MS zase tak moc nebál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kozec  |  20. 05. 2010 19:16

Google ma Youtube, takze v rozsirovani jeho kodeku by som nevidel problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:28

Pod 50% predsa nie je minorita, aj keby mal 40%, môže byť najrozšírenejším prehliadačom na webe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 21:24

to jo, ale uz neni dominantni. o2 ma v cr taky nejvic zakazniku, ale nema dominantni postaveni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:46

Podil pod 50% neni minorita, ale majorita, vy linuxaci to mate furt popletene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 21:22

no...linux ma pokud vim pod 50% podilu na desktopech. podle tebe je to tedy majoritni OS...tak nevim kdo to ma popletene. ale aspon to dohanis smajlikama, to se ceni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 23:26

Linux pokud vim ma na desktopech i s ostatnima os pod 10% (to je opravdu pod 50%) oproti produktum ms, takze zde je to nepopiratelna minorita (mensina) z celkoveho trhu. Ale u prohlizecu a i jinde muze byt majorita (vetsina) i pod 50%, pokud nikdo ze zbytku nebude mit podobne.

Zalezi jak velky je kus z toho kolace ukrojen tim nejsilnejsim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 23:53

Ak bude IE jedinym prehliadacom, ktory ten zazrak podporovat nebude, bude z hladiska jeho podpory v mensine aj v pripade, ak bude z hladiska mnozstva pouzivatelov mat najvacsi podiel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 00:52

tady jde jen o definici...ale majorita (cesky vetsina) je vic nez polovina. kdyz nekdo vlastni majoritni podil akcii daneho podniku, muze si o nem rozhodovat v podstate sam. a kdyz mas treba podnik, kde 4 lidi vlastni 15% podil a 5. clovek 40%, tak v nem ten 5. nema majoritni podil...i kdyz vlastni akcii nejvic. ale jak rikam, je to jen definice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2010 07:53

dát ještě dva smajlíky do textu, už bych si ho spletl s Aldikem xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 18:17

MS toho nakecá Ale pak stejně bude muset jít s davem U IE to platí trojnásob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 18:26

Nie, Explorer bude podporovať aj VP8, ak bude mať používateľ nainštalovanú podporu tohto kodeku vo Windowse -> http://blogs.msdn.com/ie/archive/2010/05/19/ano... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 18:50

Což je o ničem. Takto to s videem funguje již dnes. Přínosem značky video v HTML5 měla být jistota, že daný formát půjde přehrát, stejně jako se člověk u obrázků může spolehnout na GIF/PNG/JPEG.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 19:47

Bude tak isto ako dnes s Flash-om. Namiesto videa sa pouzivatelom IE9 zobrazi odkaz, ze nemaju kodek a ak si chcu pozriet video treba nainstalovat. Ale aj to bude asi len docasne, WebM( http://www.webmproject.org/... ) budu podporovat opera, chrome aj firefox. Ak sa WebM presadi, tak urcite aj MS prida priamu podporu do IE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 00:06

No podle mě jednou dorazí do Windows aktualizace, která nainstaluje VP8 DirectShow dekodér a bude hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 08:11

Což už je samozřejmě komplikace. Uživatel musí mít oprávnění něco instalovat a bude se to odděleně kdovíjak aktualizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 21:00

Tak to je pro me novinka, diky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 17:54

H.264 není kodek ale formát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 19:16

když o tom víš prd, tak to tu nekomentuj chytrými kecy ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 21:56

Tak mě pouč, co jsem napsal špatně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:01

Smiem ja? H264 nieje format, ale kodek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:10

Není. Kodek je program pro kompresi do nějakého formátu a dekompresi z toho formátu. H.264 je soubor pravidel, jak má vypadat výstup, ale už nic neříká o tom, jakým programem a postupem má být toho výstupu dosaženo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:33

To, co si prave definoval sa u nas nazyva (de)koder. Aj ked je fakt, ze by sa s dostatkom prizmurenych oci pojem kodek a format dali zamenit, format sa zvacsa pouziva v suvislosti s kontajnerom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:43

A z čeho myslíš, že vzniklo slovo kodek? KOdér/DEKodér.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 23:55

Koho by to zajímalo do detailu, napsal jsem o tomhle poměrně podrobný článek: http://jech.webz.cz/kodek.php...

Prostě stokrát omýlaná lež se stává pravdou. H.264 je kodek, MP3 je kodek, za chvíli se určitě dozvíme, že WebM je kodek, Matroška je kodek a možná i OpenDocumentu řikat kodek. Mam tabulku v kodeku docx....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 07:48

Nechci vám do toho kecat, ale kodek je x264, Divx, Xvid, DVDlavc a další. H264 je formát (typ) komprese videa, x264 je kodek, tedy konkrétní implementace h264. Podobně jako MP3 není kodek, kodek je LAME. AC3 není kodek, kodek je AC3lavc, atd. atd....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 11:23

Přísně vzato, tak ani x264 není kodek, protože mu chybí dekódovací část. Ale ke kodeku už to má teda mnohem blíž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 16:23

No dobře. S.e.r.e.m už na to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 20:17

Jj, a VP8 bude také nejspíše formát a ne kodek :)

Ale co stím, kdžy i "odborné" weby píši obecně rozšířenou "chybu".

V pojmech formát, kodek, filtr, spilter, enkodér, dekodér má hodně lidí zmatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 21:48

a není to nakonec jedno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 22:18

rohypnol, aspirin, ibalgin, ... neni to nakonec jedno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 00:00

Budem od zítra říkat internetu Google, počítači budeme říkat Microsoft a klávesnici budeme říkat Windows. To bude super, to si krásně popovídáme.

Definovat pojmy a dodržovat je, je základem jakéhokoliv sdělení. Základní zmrdí systém je předefinovat pojmy tak, aby tomu nikdo nerozuměl. Kopie CD je krádež, stažení souboru je pirátství, šíření autorsky chráněnýho díla je terorismus nebo dětská pornografie. Takhle vypadá zmrdí newspeak v praxi.

Používat správný termíny je důležitý!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 07:12

počítači bych rozhodně Macroshrot neříkal....to jako bych počítači říkal kalkulačka....taky je zaostalá, ale na počty stačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 20:43

ti nie si srot ty si ober srot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2010 07:57

tohle babicování je jako mor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 23:30

vidíš co je tady za hovada na tom zive? 26 lidi ti uz kliklo, ze nesouhlasi... pritom mas pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 17:50

Googlu už snad zbývá jen koupit kravín a začít prodávat maso a mléko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 18:00

Já myslím, že jednou si všichni s Googlem vytřeme i zadek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 19:35

Máš jistě na mysli gmilk :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 17:47

Teď by mě zajímalo, v čem to bude mít VP8 lehčí oproti OGG, co se prosazení týče?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 05. 2010 18:26

Google, Operu, Mozillu, Adobe a ARM za zady?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 23:49

Plus výrazně lepší kvalitu videa. Členy jsou i Qualcomm, TI, AMD, nVidia, takže podpora v grafikách a mobilních chipech nebude problém.

Navíc Google definoval kompletní specifikaci videa - kontejner WebM založený na Matrošce a kompresi zvuku Vorbis. Já si myslím, že tohle vypadá hodně nadějně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2010 01:46

slovene spojenie "nebude problem" som uz pocul vela krat ale nie vzdy to tak naozaj bolo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2010 08:48

Problem tu bohuzel stale je: ta podpora neni ted a tady, naopak u konkurence je uz vcera a vsude... Kazdopadne na rozdil od OGG Theora je to pokus, ktery lze brat vazne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 09:54

Jo, nebude problem.. vyvojari maju trosku iny nazor..

As someone who works in a company that builds hardware video decoders, I wholeheartedly agree that VP8’s decoder is pure horror to implement in hardware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 11:41

Který vývojáře myslíš? Ty z firem AMD, nVidia, ARM, Qualcomm, TI a dalších výrobců HW dekodérů, kteří se k podpoře VP8 hlásí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 14:59

A kde najdem vyjadrenie tych vyvojarov/firiem, ze sa k tomu hlasia?? Podobne ako hlaska snaziveho redaktora vycucana z prstu v bleskovke:

VP8 má k H.264 poměrně blízko, ve většině zařízení by pro podporu na VP8 mělo stačit upravit firmware.

Nech sa paci, sudruh redaktor moze zacat opravovat ten bordel v C a upravi firmware.. a ze ten kod v sucasnom stave je hnoj je nazor nielen x264 developera..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2010 22:57

Vyjádření výrobců HW chipů se dají najít tady: http://webmproject.blogspot.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 05. 2010 19:28
avatar
22. 05. 2010 01:50

Proč se ty firmy nepostavily podobně i k OGGu, kde byl problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2010 21:08

Ogg Theora – má zastaralý návrh .... VP8 nabízí výrazný skok v kvalitě a je srovnatelný s H.264

http://www.root.cz/clanky/google-otevrel-svu... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 17:41

respect

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 05. 2010 17:02

netušil jsem že o VP8 ještě někdy uslyším ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor