Google chce vyvinout vlastní kvantový procesor

Google loni na jaře založil  Quantum Artificial Intelligence Lab a společně s vědci z NASA a akademiky z univerzit začal zkoumat možnosti prvního komerčně dostupného experimentálního kvantového počítač D-Wave.

Google nicméně nebyl jediný a mašinu od D-Wave si vzali na paškál třeba i skupina vědců ze Švýcarska a USA, kteří letos v červnu publikovali výsledky své studie, podle které počítač kanadského výrobce není oproti klasickému křemíkovému počítači nikterak rychlejší a nabízí se tedy otázka, jestli se opravdu jedná o kvantový procesor se vším všudy.

Google zatím žádnou komplexní zprávu o svých experimentech s D-Wave nezveřejnil, ale pro změnu oznámil novou iniciativu, která si dala za úkol postavit vlastní procesor založený na supravodičové elektronice, který by pro výpočty používal kvantové jevy.

Google pro svůj tým získal vědce z Kalifornské univerzity v Santa Barbaře v čele s fyzikem Johnem Martinisem, který se ještě loni na podzim nechal slyšet, že pokusy o sestavení skutečného kvantového počítače budou fyzikální noční můrou.

Příchod experimentálního počítače D-Wave mohl leckomu poskytnout falešnou naději, že konstruktéři již zvládli všechny překážky a kvantové počítače s ohromným výpočetních výkonem se co nevidět objeví v průmyslu a na akademické půdě. Skutečnost je ale mnohem složitější, veškerý vývoj je totiž stále v plenkách a mnozí současnou situaci přirovnávají ke stavu znalostí o klasických počítačích před padesáti lety.

Témata článku: Google, Technologie, Kvantové počítače, Procesory, Superpočítače, Kvantový procesor, Wave, Google Plus, Kalifornská univerzita, John Martin, Proces, Google+, Pro Plus, VLA, Santa Barbara

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

Včera | Vojtěch Malý | 123

30 počítačových brzd, které vám zpomalí Windows

Na webu najdete hromadu rad, jak zrychlit počítač a Windows. My jsme na to šli opačně a naopak jsme hledali činnosti, které ho nejvíce zpomalují. Toto je třicítka těch základních.

12.  11.  2017 | Jakub Čížek | 90