Google během let stáhl náklady na svůj autonomní vůz o 90 %

Google před pár týdny oddělil vývoj autonomních vozů do samostatného startupu Waymo, jehož představitele nyní vyzpovídal Bloomberg. A na co ekonomické médium přišlo? Zatím není jasné, kdy Waymo uvede první komerční produkt.

Překážkou totiž není pouze chybějící legislativa, která bude muset v následujících letech teprve projít novelou, ale i cena. Tesla sice už své komerční vozy autonomní technologií vybavila, rozhodně to ale neznamená, že dáte nohy na palubní desku a přečtete si noviny. Tedy, udělat to samozřejmě můžete, ale slíznete za to pěknou pokutu. Jak v USA, tak v Evropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wamo brzy do amerických ulic vyšle novou generaci autonomních vozů – vylepšených modelů Chrysler Pacifica

A pak je tu ještě ta cena. Když Google představil svoji první autonomní Toyotu Prius, veškerá extra technika počínaje laserovým radarem LIDAR a konče kamerami, palubním počítačem, snímači rotace kol aj. přišla přinejmenším v roce 2012 Google na částku přes 150 000 dolarů! Při dnešním kurzu to činí bezmála 4 miliony korun.

Google ovšem nechce dělat auta pro miliardáře, ale pro normální lidi. Jeho autonomní technologie by měla být jednoho dne stejnou samozřejmostí jako elektrické stěrače. A tak se v Googlu vrhli do návrhu vlastního hardwaru a postupem času podle Bloombergu stáhli náklady o 90 %. Týkalo se to zejména zmíněného LIDARu, který byl ještě před lety velmi drahou záležitostí, kterou používali zejména kartografové při leteckém modelování krajiny, a tak byla exotická i jeho cena. Teprve v posledních letech výrazně klesá a to i díky vizi autonomního automobilismu.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vidí současná generace LIDARů od jednoho z největších výrobců Velodyne. Google používá LIDARy, které rozpoznají na chodníku jednotlivé chodce a jejich směr chůze, což je klíčové.

V každém případě, z opravdu autonomních vozů se stane samozřejmost opravdu až v okamžiku, kdy na ně bude připraveno dopravní právo, pojišťovny a nakonec i cenové kalkulačky. Těžko si totiž běžný spotřebitel koupí rodinný vůz za cenu rodinného domu.

Témata článku: Google, Technologie, Byznys, Alphabet, Umělá inteligence, Roboti, Automobily, Waymo, Toyota, Let, Současná generace, Velodyne, Běžný spotřebitel, Palubní počítač, Chrysler, Komerční produkt, Bloomberg, Laserový radar, Cars, Chůze, Rodinné auto, Dopravní legislativa, Google+, Autonomní vůz, Drahý dům

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 227

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje