Google | Byznys | Automobily

Google během let stáhl náklady na svůj autonomní vůz o 90 %

Google před pár týdny oddělil vývoj autonomních vozů do samostatného startupu Waymo, jehož představitele nyní vyzpovídal Bloomberg. A na co ekonomické médium přišlo? Zatím není jasné, kdy Waymo uvede první komerční produkt.

Překážkou totiž není pouze chybějící legislativa, která bude muset v následujících letech teprve projít novelou, ale i cena. Tesla sice už své komerční vozy autonomní technologií vybavila, rozhodně to ale neznamená, že dáte nohy na palubní desku a přečtete si noviny. Tedy, udělat to samozřejmě můžete, ale slíznete za to pěknou pokutu. Jak v USA, tak v Evropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wamo brzy do amerických ulic vyšle novou generaci autonomních vozů – vylepšených modelů Chrysler Pacifica

A pak je tu ještě ta cena. Když Google představil svoji první autonomní Toyotu Prius, veškerá extra technika počínaje laserovým radarem LIDAR a konče kamerami, palubním počítačem, snímači rotace kol aj. přišla přinejmenším v roce 2012 Google na částku přes 150 000 dolarů! Při dnešním kurzu to činí bezmála 4 miliony korun.

Google ovšem nechce dělat auta pro miliardáře, ale pro normální lidi. Jeho autonomní technologie by měla být jednoho dne stejnou samozřejmostí jako elektrické stěrače. A tak se v Googlu vrhli do návrhu vlastního hardwaru a postupem času podle Bloombergu stáhli náklady o 90 %. Týkalo se to zejména zmíněného LIDARu, který byl ještě před lety velmi drahou záležitostí, kterou používali zejména kartografové při leteckém modelování krajiny, a tak byla exotická i jeho cena. Teprve v posledních letech výrazně klesá a to i díky vizi autonomního automobilismu.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vidí současná generace LIDARů od jednoho z největších výrobců Velodyne. Google používá LIDARy, které rozpoznají na chodníku jednotlivé chodce a jejich směr chůze, což je klíčové.

V každém případě, z opravdu autonomních vozů se stane samozřejmost opravdu až v okamžiku, kdy na ně bude připraveno dopravní právo, pojišťovny a nakonec i cenové kalkulačky. Těžko si totiž běžný spotřebitel koupí rodinný vůz za cenu rodinného domu.

Diskuze (9) Další článek: Apple prý uvede vlastní brýle pro rozšířenou realitu už tento rok, spojil se s Carl Zeiss AG, gigantem přes optiku

Témata článku: Technologie, Google, Byznys, Umělá inteligence, Roboti, Automobily, Autonomní vůz, Waymo, Alphabet, Palubní počítač, Běh, Autonomní automobily, Bloomberg, Autonomní technologie, Samořiditelný automobil, Vůz, Toyota, Google+, Rodinné auto, Velodyne, Toyota Prius, Autonomní auto, Let, Dopravní legislativa, Drahý dům


Určitě si přečtěte

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 21

Šmírování na Street View: Koukněte se, co zachytily kamery Googlu

Šmírování na Street View: Koukněte se, co zachytily kamery Googlu

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 45

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 78