Sociální sítě jsou ideálním prostředí pro prodej a reklamu nejrůznějších podvodných produktů. Evropská unie se proto rozhodla, že tomu zamezí a pod hrozbou právních následků přikázala Googlu, Facebooku a Twitteru aby začaly tyto podvody odhalovat a předcházet jim.
„Je třeba, aby společnosti provozující sociální sítě začaly mít za podvody větší zodpovědnost. Není akceptovatelné, aby se konzumenti z Evropské unie mohli odvolat jen na soud v Kalifornii,“ uvedla eurokomisařka Věra Jourová v prohlášení.
Úřady po celé Evropy totiž dostávají čím dál více stížností na podvodné produkty a služby, které nerespektují právní předpisy Evropské unie pro konzumenty. Pokud člověk na nějaký takový spotřebitelský podvod naletí a on pochází ze země mimo EU, v současné době je situace těžko řešitelná. Evropská unie proto vzhledem ke vzrůstajícímu významu sociálních sítí chce, aby za zveřejnění podvodů byly zodpovědné hostující platformy.
Opatření míří zejména falešné reklamy, předplatitelské pasti a prodej padělků. Facebook, Google a další navíc podle EU nesmí uživatelům bránit, aby podobné věci řešili u soudů ve své domovské zemi.
Všechny tři firmy nyní mají tři měsíce, aby přišly s řešením situace, které následně odprezentují Evropské komisi.