Gmail podporuje IMAP

Diskuze čtenářů k článku

Jan Bauer  |  25. 10. 2007 13:30

Gmail doposud nepodporoval jen pop3, ale take spop3, ssmtp a smtp. Podporuje nyni pouze imap, nebo take secure imap ? Jen naprosty ignorant a lamer odesila hesla v plain-textu ci prijma / odesila emaily v plain textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  25. 10. 2007 15:07

Podporuje imap pres secure spojeni SSL

SMTP podporoval jiz drive pres TTL

Navod ve kterem se clovek neco dozvi je tady http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77662

Sam jiz to mam zapnute a pouzivam. Sice mi to az tak strasne nevadilo pouzvivat webovske rozhrani vsude kde jsem byl, a na PDA pouzivam javovskou verzi gmailu, ale je to rozhodne prijemna vlastnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 11:37

Google Mail má tedy 4GB. Pěkné. Kolik lidí ale ví, že Live.com od Microsoft má zdarma 5GB už nějaký ten čas, a 10GB za pouhých €20 / rok? Google pouze dohání, v této oblasti, Microsoft. Yahoo má email neomezen...

Nový "hit" je zavádění IMAP na Google namísto POP3. IMAP je moc fajn služba, ale Microsoft má už nějaký ten čas daleko lepší službu. Jmenuje se Delta Sync a je dostupná například v Microsoft Outlooku (pomocí Outlook Connectoru), Windows Live Mail (Beta) či Windows Live Mobile. Pomocí této Microsoftí skužby máte synchronizované nejen veškeré příchozí a odchozí emaily, ale i kontakty na desktopovém PC, notebooku i telefonu s Windows Mobile, prostě vaše data jsou dostupná vždy a všude.

Osobně nerozumím této mánii komentovat jakoukoliv novinku na Google, kterou typicky (a v lepší podobě) konkurence již dávno disponuje. Je to podobné jako s Applem, tam se komentuje také každé "upšouknutí", jako je uvedení mírně inovované Intel chipové sady, kterou ovšem nabízí dalších tisíc výrobců PC. Koho to zajímá, že Apple vyrábí mírně obměněné PC? HP, Toshiba, Dell či Lenovo to dělají denně, v mnohem větší množství, a skoro nikdo z toho není v úžasu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  25. 10. 2007 11:50

No ono je moc hezké, že má Yahoo neomezený e-mail, když vám ho po 3 měsících bez přihlášení zruší a po 6 měsících je vaše uživatelské jméno volně k dipozici pro novou registraci.

Argumentovat tím, že jeden e-mail je pší než druhý, protože má o 1 GB víc místa - to už musí být člověk fakt Hulán, aby něco takového dělal.

MS nemá lepší službu. MS má JINOU službu. Pro někoho, kdo používá Outlook, je to jistě služba zajímavá. Ale IMAP jako standardizovaný protokol můžete používat na různých zařízeních s různými OS (pokud vůbec OS mají - např. hloupé mobily) a různými klienty. Každý holt nechce používat Outlook, který má sice skvělé groupware možnosti, ale jako e-mailový klient je veskrze průměrný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 10. 2007 12:01

Že by IMAP byl nějaký zázrak z hlediska standardu se také říct nedá. Člověk, co ho implementoval jako soft. projekt na MFF, na něj dost nadával (pokud si pamatuju, tak neříká, jak se chovat za určitých okolností apod).

Obecně mají ty RFCčka často dost nedodělaný standard. Implementoval jsem FTP server a že by to RFC řeklo, v jakém formátu se má posílat výpis adresáře - tak to ani náhodou. Stejný problém je na straně klienta, tam se na tohle použije knihovna, co podporuje cca 8 nejběžnějších způsobů. U spousty vlastností neříká, zda jsou povinné, volitelné, doporučené apod.

Skončí to tak, že si přečteš RFC a řekneš si bezva... co teď a koukneš se, jak to dělají rozšířené programy a implementuješ to.

Na druhou stranu je to alespoň nějak dokumentované, ačkoliv by si spousta z těch dokumentací zasloužila revizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  25. 10. 2007 12:59

Až uděláš nějaký standard budeš vědět, že pro některé věci můžeš udělat pouze určitý rámec, nikoliv přesnou definici. Například ve výpisu adresáře mají soubory na jednotlivých systémech jiné atributy a těchto věcí je bohužel více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 10. 2007 13:19

Zdá se mi, že například mail se s tím vypořádal docela dobře(a ten je zhruba stejně starý). Má nějaké standardní atributy v hlavičce a poté takové ty X- atributy.

Mohli třeba říct, že se pošle nejdříve escapované jméno, pak nějaké standardní atributy (link, file, directory), přístupová práva (z hlediska ftp usera, to není závislé na systému) a potom nějaké další věci. Nebo cokoliv jiného. Především rozumného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kára  |  25. 10. 2007 13:07

Ja jsem taky implementoval IMAP server a musim potvrdit, ze ten standard je priserny a autorovi bych nedoporucoval aby se nekdy vyskytl v me blizkosti Na jednu stranu nektere veci neresi, na druhou v jinych vecech specifikuje chovani serveru prilis striktne, takze pokud si nemuzete sam implementovat ukladani mailu, tak RFC obcas porusujete. A dalsi cast veci se mozna dobre implementuje v LISPu (ve kterem byl puvodni IMAP server napsan), ale v ostatnich jazycich je to horsi - typicky format prikazu.

Na druhou stranu je to asi to nejlepsi co mame, POP3 se pro pristup z vice pocitacu k jednomu uctu nehodi a IMAP je jediny dostatecne rozsireny a dostatecne standardizovany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  25. 10. 2007 12:07

Škoda, že Microsoftu to více nefunguje než funguje. Navíc připojení pomocí Outlooku je dosti proprietární a navíc vyžaduje, pokud vím, pouze placený Outlook, který opravdu není za hubičku. Pokud za něj zaplatím Microsoftu více jak 3000,-, tak dost přispěji, abych mohl dostat nějakou službu zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 14:25

Windows Live Mail je zdarma, a je to parádní emailový klient (plus NNTP, RSS čtečka).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  25. 10. 2007 14:47

Děkuji za odpověď. Když je zdarma, tak kde si ho mohu stáhnout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 16:08

Tady: http://get.live.com/WL/config_all

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 22:31

Mno to je fajn, ale az v dobe, kdy poskytnou i operacni system zadarmo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepek.Namornik  |  25. 10. 2007 12:08

To je zajímavá informace! Taky nechápu proč, už dávno všichni nepoužívají Live! To bude určitě znechucením z Microsoftu. Prostě je tady možnost volby navzdory Monopolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sWalko  |  25. 10. 2007 12:22

No mozno ze preto lebo Windows nieje jediny OS na svete. A pokial niekto pouziva aj ine OS tak asi chce rovnakeho klienta vo vsetkych OS. MS produkty vacsinou funguju jedine s MS software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 14:27

Což 98% lidí používajícím v ČR Windows opravdu nevadí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
afk_cz  |  25. 10. 2007 14:41

i vy jeden zaryty statistiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
afk_cz  |  25. 10. 2007 14:45

proc mate v podpisu same WinVista, kdyz na foru ubuntu vystupujete s linuxem v podpisu ? a predpokladam, ze 8GB pameti mate proto, aby vam fungovalo Aero bavite mne, diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
care  |  25. 10. 2007 21:49

aby toho nebylo na pana magistra málo, tak i zabedněnci z Komerční banky pochopili, že i 2% se počítaj

Je to sice OT, ale někoho možná potěší

http://www.mojebanka.cz/file/cs/novinky_24112007_MB.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotrik  |  25. 10. 2007 22:32

Uz me to malem potesilo, ale: "Certifikát na čipové kartě bude možné provozovat pouze pod operačními systémy Windows." Ja si snad necham dat certifikat v souboru a sypnu to na iKey 3000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  25. 10. 2007 12:48

a je v současnosti k dispozici nějaká funkční možnost jak zaplatit hotmail plus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 23:50

Zde: https://signup.msn.com/?&prod=msnes&category=MSN_Hotmail_Plus&market=en-xe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  26. 10. 2007 14:50

Plan temporarily unavailable

The selected plan is temporarily unavailable. Please select a different plan, or try again later.

If you get this message more than once, report it as a recurring problem.

Message 8055

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  25. 10. 2007 13:10

Počítačový odborník pracující na lokalizované verzi operačního systému, děláš si z nás legraci? Až budeš nahlašovat tomu svému Microsoftu nějaký problém, rovnou budeš dotázán jestli to dělá i v anglické verzi. Dokonce i v rámci MSDN je velký problém řešit věc, která se projevuje pouze na lokalizované verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda Kmoch  |  25. 10. 2007 15:09

To je typický příspěvek p. Hulána . Funguje to dobře, reakcí hodně ....hlavně napat cokoliv, s čímž většina lidí nebude souhlasit.

Co se týče mailu jsem přesvědčen, že Gmail nemá konkurenci ani u webmailů ani u mailových [sw] klientů. IMAP neužiji, webmail mi max. vyhovuje. Ta velikost mě brutálně potěšila, už jsem byl na 97%tech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2007 16:07

"hlavně napat cokoliv, s čímž většina lidí nebude souhlasit" -- jediný ty zde "nesouhlasíš". A s čím? S tím, že Microsoft dává 5GB už dávno? S tím, že Microsoft má DeltaSync už dávno? To jsou fakta, mladíku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_user  |  25. 10. 2007 22:36

Google ma naviac office (vratane prezentacii a tabulkoveho kalkulatoru) na webe (podporujuci viacero formatov), lepsi vyhladavac, ebooky, mapy, a to vsetko uz dost davno, aj to su fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hajanen  |  27. 10. 2007 19:49

No nejsem fanoušek Hulána, spíš naopak - minimálně proto, že jsem jablečňák. Ale tvrdit, že Google má oproti Microsoftu navíc Office, to je fakt hustý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Branislav Vartik  |  27. 10. 2007 20:55

"Google ma naviac office .... na webe"

treba citat poriadne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hajanen  |  27. 10. 2007 21:09

To jistě, ale srovnávat to s MS Office... A v čem je výhoda officu na webu? Že je zadarmo? Jde o to, co od kancl programu člověk potřebuje a myslím, že MSO je někde trochu jinde, pokročilého uživatele těžko google office uspokojí.

No a to nemluvím o tom, že ne vždy lze být online

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abysser  |  26. 10. 2007 12:43

Dobrý den pane Radku, co Vy vlastně máte na tom svém disku s 2 TB dat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda Kmoch  |  26. 10. 2007 13:37

Dobrý den,

trošku prudčeji jsem reagoval na to, že označujete MSN za konkurenci Gmailu. Já osobně si myslím, že co se týče fulltextu, mailu, map, aj. nemá Google konkurenci. To je asi stejné, jako kdybyste řekl "Tak Porsche konečně dohání konkurenční Dacii - začínají se na přání vyrábět ve fialové barvě".

Chápu, a je to z vašeho (oblíbeného) webu vidět, že máte slabost pro některé MS výtvory. GMail má slogan "A Google approach to email". Já jsem si s MS approachem k mailu užil svý na Outlooku (sorry, že srovnávám shnilá jablka se shnilýma hruškama) a jejich nadšení pro dodržování standardů mě tak uchvátilo ... že se MS snažím max. vyhýbat.

Myslím, že je otázkou pár let, než po MS (alespoň na netu) neštěkne ani pes ... Proprietární systémy (ala MS Live či jak se jmenuje to jejich ICQ) nemají šanci. V budoucnu budou všechny aplikace jen nabízet obsah a vy si to budete zobrazovat v čem budete chtít. I Žive bude jen něco typu RSS .

Přeji hezký den.

Tonda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
macuser  |  25. 10. 2007 18:09

tak jsem si rikal ze bych po case zase neco skous od pana prolhana a sjizdim titulky na zive kde by bylo apple, koukam nic tak si vesele ctu tento clanek a mrknu do diskuse a hle hulan prudi i do googlu... jste vazne genialni PABLB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  25. 10. 2007 08:31

Často stačí rozhraní Gmailu přepnout z češtiny na angličtinu a hop - můžete IMAP aktivovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abysser  |  25. 10. 2007 09:37

No ono to neni tak jednoduche, jelikoz mi to Gmial nenabizi ani v english jak UK tak US..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyk  |  25. 10. 2007 09:44

Ne, že bych si už mohl IMAP nastavit, ale zajímalo by mě, proč Gmail umožňuje některé služby nastavit je v angličtině. Zvláště u nastavení POP stahování z jiných účtů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2007 10:22

Proto aby to mohly dat do jiny jazykovy verze, to musi nekdo nejdriv prelozit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  25. 10. 2007 08:03

huráááááááá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor