Gmail po dvanácti letech překonal kulatou metu. Používá jej miliarda surfařů

Gmail po dvanácti letech překonal kulatou metu. Používá jej miliarda surfařů

Google včera oznámil výsledky svého hospodaření. Dle očekávání překonal v tržní hodnotě Apple a krátce před tím zároveň oznámil překonání jedné kulaté mety.

Poštovní služba Gmail se už může pochlubit miliardou aktivních uživatelů, společně s Facebookem, YouTube nebo třeba komunikátorem WhatsApp tedy patří mezi těch několik málo webových služeb, které lze považovat za součást celospolečenské infrastruktury.

Gmail zároveň již brzy oslaví dvanáct let existence, Google jej totiž představil 1. dubna roku 2004. Ačkoliv si tehdy komunita zpočátku myslela, že se jedná pouze o aprílový vtípek, z Gmailu se nakonec stalo velmi žádané a podpultové zboží, dlouhé měsíce byl totiž k dispozici pouze na pozvánky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tři různé tváře slavného pošťáka: Gmail na jaře 2004, dnes a jeho odnož Inbox

Oproti ostatním tehdejším webmailům přitom nabízel hromadu technologických novinek. Velkou 1GB schránku, možnost zasílání rozměrných příloh a především na tehdejší dobu pokročilé a funkčně vybavené webové rozhraní.

 

“Freemail, kde by vám někdo nabídl 1 GB prostoru? O něco takového se chce pokusit Google, který začal nyní na omezeném počtu lidí zkoušet novou službu GMail,“ napsal před dvanácti lety Tomáš Holčík

 

To byl skutečně nový přístup, většina surfařů totiž tehdy poštu četla v desktopových klientech a zprávy stahovala skrze protokol POP. Gmail ale později nabídll modernější synchronizační protokol IMAP a díky propracovanému webu naučil surfaře číst poštu přímo v prohlížeči.

Témata článku: Google, Historie, Web, Statistiky, Gmail, Webmail, Inbox, Let, Desktopový klient, Poštovní služba, Nový přístup, Miliarda, Tomáš Holčík, Surfař

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu